door jeroeningmar 28 jul. 2010 om 21:54
Computers & telefonie

Waarom krijg ik als 'oude' Digitenne-klant geen tuner te leen van KPN?

Een jaar of zes geleden heb ik Digitenne aangeschaft, destijds voor 9 euro per maand exclusief decoder. Die moest ik zelf kopen, voor 150 euro. Maar nu is dat ding dus stuk.

Sinds jaren al krijg je bij KPN een digitale ontvanger in bruikleen bij een Digitenne-abonnement – inmiddels 8,50 euro per maand, maar het is nog goedkoper geweest. Dus ik ben bij de KPN-winkel op de Lijnbaan gaan vragen of ik niet zo'n bruikleentuner kan krijgen, die immers standaard bij het abonnement hoort maar die ik nooit nodig heb gehad. De jongen in de winkel had maar twee mogelijkheden: een nieuwe ontvanger kopen voor 69 euro of een nieuw Digitenne-abonnement afsluiten, inclusief decoder en 25 euro aansluitkosten. Hij was het met me eens dat het misschien raar is om als bestaande klant aansluitkosten te moeten betalen, en hij raadde me aan om de klantenservice te bellen, want er zou vast wel een coulanceregeling zijn.

Nou, niet dus: de mevrouw aan de telefoon durfde het alleen nog wel wat botter te zeggen. Als ik mijn abonnement wil behouden, dan kan ik een ontvanger huren tegen extra betaling. "Maar dan bent u voordeliger uit als u er een koopt", suggereerde de mevrouw nog. Ze vergeleek het zelfs met een telefonieabonnement, waarbij je ook geen recht hebt op een nieuwe telefoon als de oude het heeft begeven. Het hielp niet dat ik zei dat het niet hun, maar mijn eigen apparaat was dat het had begeven.

Ligt het nou aan mij dat ik van de houding van KPN helemaal niets begrijp? Of lijkt het er inderdaad op dat ze vastgelopen zijn in bureaucratie en liever geen klanten meer willen?

5955 19 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door edwardus - 28 jul. 2010 om 22:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het is helemaal niet zo vreemd dat bedrijven wel nieuwe klanten willen lokken met cadeautjes, maar bestaande klanten hoeven ze niet te pamperen, want die zijn al binnen. Dit gebeurt bijv. ook bij internet- en telefonie-abonnementen. Je kunt er dus voor zorgen dat je een nieuwe klant wordt door op te zeggen. Misschien schrikken ze daar alsnog van en zijn ze bereid te onderhandelen over klantbehoud.

door jeroeningmar - 28 jul. 2010 om 22:35
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zou het ook niet erg vinden om een nieuw abonnement te nemen, maar dat moet voor bestaande klanten toch zonder aansluitkosten kunnen? Die heb ik destijds namelijk allang betaald.

door hrdwerrorman - 29 jul. 2010 om 00:22
3802 Antwoorden / 45 Vragen
0

Dag Jeroen,

Waarom koop je bij een elektronicazaak niet gewoon een DVB-T ontvanger, want daar kun je gewoon Digitenne mee ontvangen. De goedkoopste die ik gezien heb kostte €15,-. Deze heeft geen cardslot om commerciële bagger te ontvangen. Met cardslot voor bagger zijn ze een paar tientjes duurder.

Hardware ERror MAN.

door jeroeningmar - 29 jul. 2010 om 14:45
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bij de Aldi heb ik een DVB-T usb-stickje gekocht voor de pc/laptop. Een geweldig ding trouwens, helemaal in combinatie met de Funke binnenantenne die ik destijds bij mijn ontvanger geleverd kreeg. Voor nog geen 20 euro wordt je computer een digitale tv met opnamefunctie. Je hebt ook de mogelijkheid om de tv in een los venster te bekijken, dat je in een hoek van het scherm op de voorgrond kunt houden tijdens het werken. En: vrij van commerciële bagger. :-)

Dat neemt niet weg dat ik nog steeds betaal voor een Digitenne-abonnement zonder kastje. Ik denk dat ik het advies van Edwardus opvolg en gewoon een opzeggingsbrief verstuur waarin ik het verhaal nog eens uitleg. Wie weet komt KPN dan alsnog met een sympathieke oplossing op de proppen.

door stacey - 29 jul. 2010 om 15:40
10353 Antwoorden / 12 Vragen
0

---Digitenne aangeschaft, destijds voor 9 euro per maand exclusief decoder. Die moest ik zelf kopen, voor 150 euro. Maar nu is dat ding dus stuk---

--Dat neemt niet weg dat ik nog steeds betaal voor een Digitenne-abonnement zonder kastje--

Paar jaar geleden internetaansluiting genomen, pc om er gebruik van te kunnen maken moest ik zelf kopen, en nu is het @#$%ding stuk en betaal ik nog steeds in interetabonnement..............

Ff zeiken, misschien krijg ik sympathieke oplossing van ze afgeperst .............DUH

door jeroeningmar - 29 jul. 2010 om 16:20
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

@stacey:

Dat is niet zo'n handige vergelijking. Een pc krijg je niet in bruikleen bij een internetaansluiting – wel een modem. Van XS4ALL heb ik vorig jaar nog een nieuw modem gekregen bij een contractverlenging. Maar daarvoor hoefde ik geen aansluitkosten te betalen.

Ik vraag KPN niet om een nieuwe tv, maar om een ontvanger in bruikleen die standaard bij een Digitenne-abonnement wordt geleverd. Dat staat hier: "De Digitenne Single Tuner is geschikt voor alle televisies. Je krijgt deze gratis bij je Digitenne abonnement."

door stacey - 29 jul. 2010 om 16:55
10353 Antwoorden / 12 Vragen
0

[quote=jeroeningmar schreef op donderdag 29 jul 2010, 16:20]die standaard bij een Digitenne-abonnement wordt geleverd. Dat staat hier: "De Digitenne Single Tuner is geschikt voor alle televisies. Je krijgt deze gratis bij je Digitenne abonnement."

Dat geldt Nu / voor nieuwe abo`s en dat geldt dus Niet voor jou.............
Jij hebt een abo Zonder en je ben dus zelf verantwoordelijk voor vervanging tenzij je een nieuw abo neemt met de daarbij komende kosten (en die zijn er natuurlijk niet voor niets..............dat `gratis` ding betaal je op die manier ook).

Gewoon zelf andere halen nu dus.

door jeroeningmar - 29 jul. 2010 om 19:24
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nogmaals: ik vind het op zich geen probleem om een nieuw abonnement te nemen. Formulier invullen? Nieuwe smartcard? Contractsduur van een jaar? Geen punt. Maar daar ga je bij bestaande klanten toch geen aansluitkosten voor rekenen?

Overigens betaal je met die kosten de ontvanger niet: die wordt namelijk niet je eigendom. Het gebruik van de ontvanger zit in de abonnementsprijs verdisconteerd. Sinds KPN die kastjes uitgeeft heb ik wel dezelfde abonnementsprijs betaald als nieuwe klanten, maar zonder dat ik daarvoor een ontvanger heb hoeven lenen. Dan mogen ze toch wel wat coulanter zijn?

De vergelijking met de telefoons gaat ook alweer niet op: aan het eind van je contractsduur kun je namelijk verlengen en krijg je daar een nieuw toestel bij, maar hoef je niet opnieuw aansluitkosten te betalen.

door stacey - 29 jul. 2010 om 20:22
10353 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoe je het ook wendt of keert, jouw contract is Zonder en je hebt dus niets te eisen...........

Kun je wel tegen mij gaan zitten zagen en rode duimen uitdelen
maar ik heb je abo-vorm en voorwaarden ook niet gemaakt...........

Vragen staat vrij maar zeggen ze Nee dan is het Nee, ze staan gewoon in hun recht en dan heb je gewoon pech.

door jeroeningmar - 29 jul. 2010 om 20:49
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste Stacey,

Ik heb slechts je eerste reactie een rode duim gegeven. Die vond ik weinig opbouwend qua inhoud en toonzetting. Je laatste reactie trouwens nog minder, maar ik blijf niet aan de gang. Misschien zijn er andere stemmers actief? Ik zie dat er ook op mijn reacties wordt geplust en gemind. En wat dat zagen betreft: je kiest er zelf voor om te reageren.

Bij Digitenne heb je geen verschillende abonnementsvormen. Er is niet zoiets als een "contract zonder" of iets van die strekking. Ik heb gewoon een Digitenne-abonnement en sinds een aantal jaren krijgen klanten daar een kastje bij te leen. Alleen heb ik dat nooit opgehaald, want ik had het niet nodig.

Het gaat mij erom dat je bestaande klanten niet kunt vragen extra kosten te betalen om klant te (kunnen) blijven, louter omdat je proces zo is ingericht. Als je mijn vraag en de antwoorden op anderen goed gelezen had, was dat je trouwens allang duidelijk geweest.

door stacey - 29 jul. 2010 om 21:02
10353 Antwoorden / 12 Vragen
0

[edit - off-topic- de redactie]

door jeroeningmar - 29 jul. 2010 om 21:15
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

[edit - off-topic - de redactie]

door invalide - 29 jul. 2010 om 21:59
787 Antwoorden / 5 Vragen
0

Marktplaats;

Reparatie of ruilen vanaf €10,- dus eigen apparaat.

Verder apparaten zonder kaart dus je oude houden voor €29,- dus kijk daar eens en er worden voldoende aangeboden die vaak gekocht worden voor mensen die zonder maandelijkse meerprijs een 2e of 3e kaart nemen voor slaapkamer... en vaak is er misbruik omdat ze niet controleren of die slaapkamer wel in 1 huis is...
Dus zo kun je KPN terug pakken.

door stacey - 29 jul. 2010 om 22:05
10353 Antwoorden / 12 Vragen
0

[edit - off-topic- de redactie]

door jeroeningmar - 29 jul. 2010 om 22:23
16 Antwoorden / 1 Vragen
0
door stacey - 29 jul. 2010 om 22:41
10353 Antwoorden / 12 Vragen
0

[edit - off-topic - de redactie]

door jeroeningmar - 29 jul. 2010 om 22:48
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

[edit - off-topic - de redactie]

door comecme - 23 apr. 2012 om 21:05
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mijn tuner heeft het zojuist ook begeven. Ik had 'm reeds vier jaar in m'n bezit. Destijds aangeschaft voor € 90,- die ik via een aanbieding later weer heb teruggehad. Maar goed, een eigen kastje dus dat nu kapot is. De garantietermijn was twee jaar en is dus al lang voorbij.

Gebeld met de klantenservice. Als ik de dame goed begrepen heb krijg ik voor € 10,- nu een nieuw kastje, wat ik dan in bruikleen heb. M'n abonnementsprijs blijft gewoon € 9,- per maand. Ze had het over een korting van € 4,-. Dat is waarschijnlijk een korting op de abonnementsprijs. Normaal kost een tweede tuner € 4,- per maand, maar aangezien ik nog geen huurtuner had krijg ik dat bedrag weer terug als korting. Het bedrag van € 10,- betreft verzendkosten. Ik had ook langs een van de winkels kunnen gaan om het kastje zelf op te halen.

Kortom: als het zo loopt als ze mij heeft uitgelegd ben ik tevreden met de oplossing.

door dirck - 23 apr. 2012 om 22:11
3164 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=comecme schreef op maandag 23 apr 2012, 21:05]Kortom: als het zo loopt als ze mij heeft uitgelegd ben ik tevreden met de oplossing.
KPN kennende loopt het nooit zoals het lopen moet.

Beter had je op Marktplaats kunnen kijken voor een Digitenne tuner, ze worden te kust en te keur en voor een appel en een ei aangeboden, omdat een heleboel mensen overstappen op Interactieve TV bij hun internet aansluiting.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ac
acwinkelier - 23 aug. 2016 om 18:58
Computers & telefonie

Hoe kan ik mijn volle C.Schijf leegmaken

Ik heb een tablet met Windows 7. Mijn C.schijf heeft een vermogen van 27,8 GB.
Ik kan op dit moment maar beschikken over 1GB.
Elk station wat ik opent heeft maar enkele MB's in gebruik
Er zit dus iets op de schijf wat giga veel ruimte inneemt.

Kan iemand mij duidelijkheid geven of heeft iemand dit weleens gehad?



Lees meer

ps
pss0ft - 25 aug. 2016 om 08:58
Computers & telefonie

Mag Ziggo zomaar opnieuw activatie kosten vragen?

Ik heb laatste een nnieuwe TV gekocht. en ik wilde daar een extra smartcard bij hebben van Ziggo. Smartcards worden zo niet meer uitgegeven en ik kon kosteloos een adapter met een soort smartcard toegestuurd krijgen. Deze wijziging houd tevens dan wel in dat mijn abonnement een andere naam krijgt, omdat Ziggo en UPC samen zijn gegaan. Kosteloos dit alles en ik ben toen maar akkoord gegaan..
< ... Lees meer

Mo
Monsie - 25 aug. 2016 om 19:06
Garantie & verzekeringen

Afgewezen claim HEMA reisverzekering

Ik heb een doorlopende reisverzekring bij de HEMA met Europa dekking. Tijdens de vakantie is er ingebroken in mijn auto terwijl wij bij de balie van een hotel de reservering completeerden. De buit bedroeg de tas van mijn vrouw met o.a. haar mob., paspoort, portemonnee etc, De politie heeft een aangifte opgenomen en verklaring opgesteld. Bij thuiskomst weigert de verzekering/HEMA de claim toe te wi ... Lees meer