gallito
door gallito May 25, 2010 om 16:02
Computers & telefonie

Wachtwoord router vergeten

Mijn dochter heeft internet van Ziggo v/h Casema. De router is door Ziggo 'geleend'. Nu is zij het wachtwoord van die router vergeten. Bestaat er ook een manier om deze ergens terug te vinden?

12201 9 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - May 25, 2010 om 18:20
777 Antwoorden / 31 Vragen

Handleiding van de router downloaden van internet is een optie. Waarschijnlijk is er een toetscombinatie die zorgt voor reset, danwel zit er een knopje achter op de router wat ingedrukt moet worden. Suc6

gallito
door gallito - May 25, 2010 om 22:18
479 Antwoorden / 66 Vragen

Bedankt voor de reacties.

edrick3, is die download ook voor gebruik in Vista?

di
door dirk2 - May 25, 2010 om 22:32
364 Antwoorden / 21 Vragen

In order to use this code injection method under Windows 7, go to 'Advanced Options' (F9), and choose the 'Use code injection method' option.
De software is nog niet geoptimaliseerd voor W7, een herstart is misschien nodig. Zie de site van Nirsoft

link

di
door dirk2 - May 25, 2010 om 22:35
364 Antwoorden / 21 Vragen

Sorry, je schreef over Vista. Op de site van de maker staat meer info.

zi
door ziggowebcare - May 26, 2010 om 12:29
6 Antwoorden / 0 Vragen

In aanvulling op bovenstaande: Meestal staan de gebruikersnaam en het standaard wachtwoord van een router in de handleiding vermeld. Vaak zit er ook een sticker onderop het apparaat met deze informatie.

Heeft u het standaard wachtwoord vervangen en bent u deze vergeten, dan staat in de handleiding van de router beschreven hoe u de router naar de fabrieksinstellingen terug kan zetten. U raakt dan wel uw instellingen kwijt!

Online handleidingen van routers geleverd door Ziggo:
- https://static.ziggo.nl/images/handleiding-netgear-router-gb111-2esnls_tcm14-1918.pdf
- https://static.ziggo.nl/images/handleiding-netgear-router-wnr3500_tcm14-1917.pdf
- https://static.ziggo.nl/images/handleiding-sitecom-router-wl-600_tcm14-1923.pdf

edrick3
door edrick3 - May 26, 2010 om 12:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gallito schreef op dinsdag 25 mei 2010, 22:18]Bedankt voor de reacties.

edrick3, is die download ook voor gebruik in Vista?

Dacht het wel. Anders moet je deze even downloaden.

Suc6

gallito
door gallito - May 27, 2010 om 11:15
479 Antwoorden / 66 Vragen

Allemaal bedankt voor de moeite. Ik zal deze link aan haar doorsturen. Wellicht kan zij hier iets mee.
saludos, gallito

edwardus
door edwardus - May 27, 2010 om 12:09
6844 Antwoorden / 14 Vragen

In aanvulling op bovenstaande: het is niet duidelijk of je nu het admin-wachtwoord van de router of een netwerksleutel bedoelt. In geval van netwerksleutel: inloggen in de router, naar WLAN instellingen en daar de netwerksleutel bekijken of vervangen indien deze niet leesbaar getoond wordt. In geval van admin-wachtwoord, harde reset uitvoeren. Zie handleiding voor beide situaties.

edrick3
door edrick3 - Oct 21, 2015 om 11:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gallito,

Als resetten niet lukt kun je de WirelessKeyView gebruiken.

Suc6