ti
door tinykerkum Sep 26, 2016 om 12:43
Computers & telefonie

Wat is de wettelijke bepalingen voor contract eerder opzeggen bij een profider

Ik heb een vraag over het eerder opzeggen van mijn contract bij de profider Simpel. Het comtract duurt 24 maanden en is ingegaan op 22-7-2015. Volgens mij is het in de Wet verandert dat je het eerder kan opzeggen en dat je niet verplicht bent om de gehele periode af te wachten.
Ik zou graag hierop een antwoord willen hebben.
Vriendelijke groeten
Tiny

1088 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2016 om 13:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat denk je dan verkeerd.
Je hebt een abonnement afgesloten voor 2 jaar en dat dien je eerst af te maken; daarna kun je per maand opzeggen.
Wil je eerder opzeggen dan krijg je te maken met extra (afkoop)kosten. Zie je contract.

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2016 om 13:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

5.1 Tenzij anders overeengekomen wordt de Overeenkomst aangegaan voor een contractperiode van 24 maanden. Na afloop
van de overeengekomen contractstermijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor
onbepaalde tijd, tenzij je de Overeenkomst voor het verstrijken van deze minimale contractperiode met inachtneming van
een opzegtermijn van één maand hebt opgezegd bij de Klantenservice. Nadat deze Overeenkomst is verlengd voor
onbepaalde tijd heb je het recht de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, te beëindigen,
tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen , onverlet de nakoming van je (betalings)verplichtingen.

marita5
door marita5 - Sep 26, 2016 om 13:47
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tinykerkum ,

De mobiele contracten bij Simpel hebben een looptijd van twee jaar. Vanaf het moment dat je abonnement bij Simpel binnen 90 dagen verloopt is het mogelijk om je contract bij Simpel te verlengen. Als je het contract wil opzeggen hanteert Simpel hiervoor een opzegtermijn van een maand voor het einde van het contract. Het is mogelijk om je abonnement bij Simpel af te kopen. Je betaald dan alle resterende termijnen in een keer. Als je korting hebt gekregen op de tarieven vervalt deze korting op de tarieven bij afkopen van het abonnement. Simpel brengt hiervoor geen administratiekosten in rekening.

Lees ook eens deze informatie door , klik op de rode regel .

http://www.bestemobieleproviders.nl/8-beste-mobiele-providers/156-het-opzeggen-verlengen-en-afkopen-van-mobiele-telefoon-contracten#Simpel

Cookies
door Cookies - Sep 26, 2016 om 14:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kon altijd al een overeenkomst eerder beëindigen en ook nu dus. Maar kosteloos, want dat wil je waarschijnlijk,  niet dus.

ha
door hamburger - Sep 26, 2016 om 15:13
84 Antwoorden / Vragen

Start contract: 22-7-2015, duur contract 2 jaar, einde contract: 22-7-2017. Betaling per maand. Wilt u eerder het contract verbreken, moet u dus de rest termijnen vanaf die datum tot het einde van het contract in één keer betalen. Dat heet een contract.

costnix
door costnix - Sep 26, 2016 om 17:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Contractis contract. Heel Simpel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2016 om 17:35
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Overeenkomst is overeenkomst dus zit u aan de twee jaar vast.

sy
door sylvia_71 - Sep 26, 2016 om 23:35
288 Antwoorden / 0 Vragen

Contract is contract. En in welke wet zou er staan dat je het desondanks zonder kosten kan opzeggen? Deze wet bestaat niet. Dus laat maar weten om welke wet dit gaat, dan trek ik mijn woorden in.

jo
door jorisw - Sep 27, 2016 om 09:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou wat zijn als contracten zonder gevolgen kunnen worden opgezegd. Wat heeft een contract dan nog voor zin? Maar als we het doen, laten we dan wel consequent zijn: geen arbeidscontracten meer, geen huurcontracten meer, etc. (met alle gevolgen van dien).

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 27, 2016 om 16:20
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt toch geen spijt hè van dat abonnement bij Simpel? ;-)

Tip: die onterecht afgeschreven bedragen gewoon storneren, in gebreke stellen en opzeggen. Enige probleem is eventueel dat je je nummer dan verliest.

ha
door hamburger Sep 27, 2016 om 16:48
84 Antwoorden / Vragen

en genoteerd wordt bij Preventel ......... met alle gevolgen van dien.

akkerdistel
door akkerdistel Sep 27, 2016 om 16:55
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Hamburger, dus jij vindt dat je oplichting (heb het hier zwart op wit van Simpel/T-Mobile dat ze dit doelbewust doen) maar moet accepteren om maar niet in dat register te komen.. Nuff sa(i)d.