el
door elsroos Dec 14, 2015 om 13:15
Computers & telefonie

Welk programma kan ik het beste gebruiken voor de mail bij windows 10?

volgens mij heb ik nu microsoft account. ik was windows live gewend. met contacten personen en aparte mappen. dat mis ik nu, klopt dat?

60682 22 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 14, 2015 om 13:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, maar is makkelijk op te lossen door zelf Windows Live Mail te downloaden (doe dat alleen van de site van Microsoft zelf, zet zoveel mogelijk vinkjes uit) en te installeren.

Echter raad ik sterk aan om Thunderbird te gebruiken.

marita567
door marita567 - Dec 14, 2015 om 13:26
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@elsroos ,

Windows live mail kunt u nog installeren klik hier

aurora1
door aurora1 - Dec 14, 2015 om 19:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Windows Live Mail via de site van MS, of Thunderbird via de site van Mozilla.

gsm
door gsm - Dec 15, 2015 om 21:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voorlopig werken Windows Live Mail 2012 en Thunderbird nog wel.

Echter, helaas is de toekomst van Thunderbird (Mozilla) en Windows Live Mail (Microsoft) onzeker.

Mozilla wil Thunderbird dumpen en Microsoft stopt met alles wat Live heet.

Microsoft wil dat iedereen het ingebouwde programma Mail van Windows 10 gebruikt en dat Windows Live Mail zo snel mogelijk wordt vergeten.

Recent heeft Microsoft nog wel een update voor Windows Live Mail 2012 beschikbaar gesteld, omdat anders niet meer via Windows Live Mail met een Hotmail adres kan worden gewerkt.

Hotmail is al enige keren van naam veranderd: Hotmail > Live Mail > Outlook.

De Hotmail website heet tegenwoordig Outlook.com, maar wordt bereikt via https://login.live.com. Allemaal nogal verwarrend.

GSM

marita567
door marita567 Dec 15, 2015 om 23:06
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@gsm Dit word er geschreven over deze update : Er rouleert een e-mail van Microsoft die adviseert update KB3093594 te installeren. Het doel is u te laten overstappen naar de Mail app, het nadeel is echter dat hierna Windows Live Mail het niet meer doet. De installatie van de update is niet ongedaan te maken. Installeer deze update dus niet! is afkomstig van schoonepc.nl

gsm
door gsm Dec 17, 2015 om 21:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zie mijn aanvullende antwoorden verderop bij deze vraag. Het doel is volgens mij niet de overstap naar Mail (dat is een algemeen doel van Microsoft samen met een overstap naar Windows 10 en heeft niet zozeer te maken met deze update). Microsoft wijzigt de Outlook.com (voorheen Hotmail.com) mail service. Om die met Windows Live Mail 2012 daarna nog te kunnen gebruiken is deze KB3093594 update nodig.

GSM

po
door poels.jan - Dec 16, 2015 om 11:50
7 Antwoorden / 0 Vragen

Indien men Windows 10 heeft gedonload, kunt U ( naar mijn ervaring) het beste Windows Live Mail gebruiken, voor E-mail en dergelijke; werkt perfect en is met Windows 10 een stuk sneller geworden( aparte mappen e.d onveranderd) .

natuurmens
door natuurmens - Dec 16, 2015 om 11:59
158 Antwoorden / 4 Vragen

Outlook is gemaakt voor Windows 10 bovendien ook belangrijk om te kunnen inloggen onder een gebruikersnaam. Er is ook nog een mail van live mail 2012 versie daarvoor is een mail verstuurd om de update om Windows live outlook te laten werken. Maar het advies is over te stappen naar de eigen mail program van Windows 10. Apel wil graag dat je hun mail programma gebruik. Maar je heb nu ook Office 365 dat kan je huren voor deel van huur is dat je het op 5 computers kan instaleren onder andere je telefoon Ipad en tabelt onder android. Verder voordeel is de update die je krijgt als je het huurt. Bij kopen is nadeel omdat je het programma maar 1 keer kan installeren en dan moet je wel een backup programma hebben zodat je copie van je hardeschijf hebt en bij crassen kunt terug zetten het programma wat je koopt van Office is niet meer overnieuw te installeren.

Deze programma's zijn voor Windows gemaakt je kunt ook andere mail programma gebruiken mijn ervaring en de mogelijkheid van Windows is bv dat je adressen kunt blokkeren en de spam en de ongewilde post te blokkeren werkt het uitstekend, net zoals Google net serve heeft voordeel dat je overal bij je post kunt komen en dat is waar we naar toe gaat je hebt bij een office abonnement 1 terrabyt opslag en je kan grotere bestanden versturen ontvangen. Bovendien is het gemakkelijk om via een cloud te werken. Je kan samen aan een brief of bestanden bewerken. Een ja je kan overal verder aan werken. Zelf op je outlook inlogt google gebruikt open office is goedkoop vrije soors, maar je hebt een beperkte opslag bij google die je dan ook moet huren. Verder is het zo dat veel printers een mail adres hebben waar je direct via je mail het document via je cloud kunt afdrukken, feitelijk is de printer met eigen email adres een fax geworden.

re
door red1 - Dec 16, 2015 om 12:05
329 Antwoorden / 1 Vragen

Windows Live mail

pk49
door pk49 - Dec 16, 2015 om 13:14
243 Antwoorden / 2 Vragen

na mijn transfer naar W10 maak ik gebruik van Thunderbird.Ben er zeer tevreden over,het omzetten was a piece of cake en probleemloos.Ik maak ook dankbaar gebruik van de agenda.Overigens ook in andere emailprogs.En je kunt er andere emailprogramma's in integreren,In mijn geval gmail en outlook,die Thunderbird probleemloos verwerkt.

fp
door fpo - Dec 16, 2015 om 13:43
87 Antwoorden / 3 Vragen

Al jaren gebruik met veel plezier IncrediMail. Daar zitten een aantal foefjes in die andere emailprogjes niet hebben. Ik heb destijds de betaalde versie genomen en kan daarom mijn verdere leven gebruik maken van snel klantensupport.

dr
door dragstar - Dec 16, 2015 om 13:49
35 Antwoorden / 2 Vragen

Een aanrader is ook Incredimail, hiermee kun je de mails die je verstuurt van een persoonlijke achtergrond voorzien.

Voor deze periode kun je er ook nog leuke en grappige kerstkaarten versturen.

Het is een aanrader, ga naar: www.incredimail.com voor verdere info.

ja
door janboekel - Dec 16, 2015 om 14:37
8 Antwoorden / 1 Vragen

Bij windows 10 kan men windows live of maak een account aan in de aps die je kunt vinden een envellop ,groetjes Mi S

marita567
door marita567 - Dec 16, 2015 om 14:46
1576 Antwoorden / 17 Vragen

 voor Windows 10 : de nieuwe update

Dit word er geschreven over deze update : Er rouleert een e-mail van Microsoft die adviseert update KB3093594 te installeren. Het doel is u te laten overstappen naar de Mail app, het nadeel is echter dat hierna Windows Live Mail het niet meer doet. De installatie van de update is niet ongedaan te maken. Installeer deze update dus niet!   Is afkomstig van schoonepc.nl

miekmol
door miekmol - Dec 16, 2015 om 16:43
201 Antwoorden / 50 Vragen

Marita567.

Wat ben ik blij dat je onderstaande tip doorgeeft, ik wilde hem al downloaden.

Ik zie hier nog nergens voorbij komen dat je ook gewoon met Outlook van het Officepakket kunt mailen.
Schijnt nog een beetje op Win. Livemail te lijken en het vroegere Outlook Express.
Je kunt hier ook meerdere accounts onderbrengen.
Of dit ook geldt voor Office 365, weet ik niet maar in elke geval wel voor versies 2003-2007 en office 2010.
Het is wel verwarrend... Outlook en Outlook.com.
Mijn Outlook.com staat nog steeds op preview voor sommige accounts en is zeer traag, daarnaast weinig mogelijkheden.

Succes

voor Windows 10 : de nieuwe update

Dit word er geschreven over deze update : Er rouleert een e-mail van Microsoft die adviseert update KB3093594 te installeren. Het doel is u te laten overstappen naar de Mail app, het nadeel is echter dat hierna Windows Live Mail het niet meer doet. De installatie van de update is niet ongedaan te maken. Installeer deze update dus niet!   Is afkomstig van schoonepc.n

jantom
door jantom - Dec 16, 2015 om 17:10
377 Antwoorden / 0 Vragen

Ik adviseer Thunderbird.
Met het programma "Backup Thunderbird" is eenvoudig een backup te maken van de emails.
Aanbevolen.

aurora1
door aurora1 - Dec 16, 2015 om 17:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een afrader is Incredimail waarmee u ontvangers met veel rommel opzadelt die niet of moeilijk uit de mails is te verwijderen.

marita567
door marita567 Dec 16, 2015 om 18:08
1576 Antwoorden / 17 Vragen

aurora1 ,

dit is een zeer goede tip , incredimail heb ik ook gebruikt maar nooit meer je installeert troep, zelfs om incredimail te verwijderen was een verschrikking en allemaal die plaatjes hoef ik niet.

tolsma1945
door tolsma1945 Dec 18, 2015 om 01:21
229 Antwoorden / 6 Vragen

Aurora1.
Als je informatie geeft moet dat wel correct zijn,wat jij schrijft slaat helemaal nergens op,Incredimail is simpelweg een perfect emailprogramma,waar een hoop leuke aangeklede emails kunnen worden verzonden.
Die onzin van het niet kunnen verwijderen van de mail is dus niet waar.
Waar je wel op moet letten bij het dowloaden en installeren van Incredimail dat je wel kijkt wat ermee komt,maar dan kun je de vinkjes weghalen.
Tot slot,het is 1 van de mooiste,en eenvoudigste email programma,s.

tolsma1945
door tolsma1945 Dec 18, 2015 om 01:30
229 Antwoorden / 6 Vragen

Als je besluit,incredimail te proberen,download het programma van incredimail.com,want dan komt er vaak rotzooi mee,bv van softonic ,dus let daar dan wel op.

gsm
door gsm Dec 18, 2015 om 16:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Incredimail staat al jaren bekend als niet aan te raden. Wie het installeert wijzigt waarschijnlijk meteen ook ongewild de beginpagina van de webbrowser. Incredimail stuurt bij ieder bericht ongewenste irritante reclame mee, met als doel dat argeloze ontvangers ook per ongeluk dit programma installeren.
De plaatjes die meegestuurd worden zorgen voor extra onnodig dataverkeer en moeten dus gezien worden als een vervuiling van het internet.
Afgezien daarvan bevat incredimail hoogst waarschijnlijk de nodige malware, ondanks het weghalen van de vinkjes en wordt je na installatie belaagd met ongewenste commerciele e-mailberichten.
Serieuze e-mail gebruikers zetten een filter om alle berichten te weigeren, die vanuit incredimail zijn verzonden.

marita567
door marita567 - Dec 16, 2015 om 18:03
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@miekmol ,

graag gedaan , klik hier en hier voor de nieuwe update wat er nu over geschreven word   , voor wat betreft office kan ik u geen informatie geven want dit gebruik ik niet .

de
door depotop - Dec 16, 2015 om 19:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Elsroos,
Er zijn meerdere opties ( mail programma's )  die je in Windows 10 door elkaar kunt gebruiken.

Je kunt een nieuw account aanmaken in Google Chrome, en daar alle mail lezen in Google Mail, ook van je andere accounts die je hebt kan je de mail laten ophalen. Een hotmail of  Microsoft account kan je dus daar ook lezen, wel instellen :-)
Met Outlook kan je hetzelfde doen, wat je voorheen met windows Live deed, eenmaal inloggen en alles gaat vanzelf.

Je kunt ook een mail programma downloaden, zoals Incredimail  (http://www.incredimail.com/nl )  waar ook alle mail in wordt getoont die je hebt ( wel de gegevens instellen ( eenmalig )

Ikzelf gebruik Gmail en dat bevalt mij het beste.
 Groet Frank
succes

el
door elsroos - Dec 17, 2015 om 11:46
36 Antwoorden / 28 Vragen

hartelijk dank allemaal voor jullie reactie. ik heb geen meldingen ontvangen van de reacties en er staat nu nog steeds bij mijn vraag dat er 0 (nul) reacties zijn. vreemd he ik weet niet hoe het komt.
Ik heb intussen windows live mail er op staan en dat bevalt me prima. Alleen krijg ik microsoft NIET verwijderd van mijn computer, dus zie ik ze nu allebei. komt ook bij allebei binnen. gek hoor, maar ik zie weer alles zoals ik gewend was en daar ben ik al heel blij mee.

marita567
door marita567 - Dec 17, 2015 om 11:52
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hebt uw de nieuwe update KB3093594 geïnstalleerd ? zo ja dit is van Microsoft voor Windows live mail ,  echter deze update is niet meer te verwijderen .
zie ook mijn reactie van 16 dec om 14.46 , en de reactie aan @miekmol 16 dec om 18.03

capteam
door capteam - Dec 17, 2015 om 14:41
44 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 10 komt standaard met een mail "app". Deze kun je gebruiken voor je hotmail of live account. Echter de werking is wel wat anders dan je wellicht van Live mail gewend bent. Verder kun je Outlook 2010, 2013 of 2016 gebruiken. Of de website outlook.com net wat je zelf het prettigst vind werken.

gsm
door gsm - Dec 17, 2015 om 14:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij mij werkt KB3093594 goed (Windows Live Mail 2012 samen met Windows 7). Maar het schijnt dat er een bug in de patch zit, die vooral onder WIndows 10 problemen kan geven.
Wie de patch KB3093594 voor Windows Live Mail 2012 weer wil verwijderen kan dit op deze manier proberen (bron, zie deze Link):
Druk op de toetsen oldwindowsflag en R (Windows toets en R) op het toetsenbord en kopieer onderstaande regel in het venster Uitvoeren:

msiexec /package {B775C26B-EAA8-4A11-ACBF-76E52DF6B805} /uninstall {342DCD5D-5946-453B-97AC-D53B7662EDF5}

Druk op de enter toets of klik op OK.  Kies Repareren.

GSM

gsm
door gsm - Dec 17, 2015 om 16:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hier nog een helder artikel (klik) over de verwarring die Microsoft heeft veroorzaakt met de KB3093594 update voor Windows Live Mail 2012.

GSM

marita567
door marita567 Dec 18, 2015 om 23:54
1576 Antwoorden / 17 Vragen

dank u , de uitleg is zeer duidelijk .