livetime
door livetime May 28, 2017 om 13:01
Computers & telefonie

Welke printer

Hoi
Ben op zoek naar een printer met gescheiden cartridges die ook blijft printen als er 1 van de twee cartridges leeg is.
Welke printer komt daar voor in aanmerking?

6344 11 Rapporteer

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 28, 2017 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Eén van de twee?
Je kunt beter een printer met 4 cartridges nemen: black, cyaan, magenta, yellow
Bv. een Epson.

livetime
door livetime May 28, 2017 om 13:52
18 Antwoorden / 7 Vragen

Waarom vier cartridges? Lijkt me een gedoe met bestellen van cartridges mijn voorkeur gaat uit naar gewoon twee. Ik print niet zoveel

edrick3
door edrick3 May 28, 2017 om 14:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De printers met een gecombineerde kleurencartridge hebben een bescheiden extra inktverbruik, maar als een kleur op is, heb je niets meer aan de inktvoorraad van de andere kleuren.
Wat info: https://www.consumentenbond.nl/printer/koopadvies

Cookies
door Cookies - May 28, 2017 om 14:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is echt geen gedoe, hoor om losse cartridges te bestellen. De Action verkoopt, o.a. voor verschillende Epson printers, voor 10,- euro cartridges in 1 pak. Gebruik deze naar alle tevredenheid al jaren voor mijn Epson SX445W all-in-one.

Ge
door Genee - May 28, 2017 om 14:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zie nu dat TS een wel heel eenvoudige printer wil, dus reactie maar gewist.

Cookies
door Cookies May 28, 2017 om 14:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uhh? Waar zie je dat?

Ge
door Genee May 28, 2017 om 15:03
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Een printer met 2 cartridges noem ik eenvoudig.
Zijn die nog wel te koop?

Cookies
door Cookies May 28, 2017 om 15:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh, bedoelde je het zo.

jo
door jorisw - May 28, 2017 om 15:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ooit een printer gehad die dat deed (was volgens mij een Canon), maar in de praktijk was het helemaal niet handig.Het was altijd net de verkeerde kleur die leeg was, waardoor je alsnog een nieuwe cartridge nodig had. Losse cartridges waren bij mij in gebruik niet goedkoper dan de gecombineerde cartridges die ik nu heb. C, M en Y gaan ongeveer gelijk op qua verbruik.

mathijs_b
door mathijs_b - May 28, 2017 om 16:52
641 Antwoorden / 77 Vragen

Vaak kun je een melding over een lege patroon negeren.

Afhankelijk van de printer zijn er vaak ook mogelijkheden om de 'bijna leeg" waarschuwing uit te zetten.

Gewoon even googlen en met een beetje geluk vind je het voor jouw printer.

livetime
door livetime May 28, 2017 om 18:46
18 Antwoorden / 7 Vragen

Heb gegoogled maar kan daar het antwoord niet vinden. Daarom de vraag gesteld via Kassa op de hoop daar gebruikers te vinden die een goede printer voor thuis gebruik kunnen adviseren.

panter22
door panter22 May 28, 2017 om 19:12
6599 Antwoorden / Vragen

Als je maar heel weinig print en de kwaliteit hoeft niet supergoed te zijn, dan zou je voor een Canon kunnen kiezen. Die heb ik al jaren en gebruik ook cartridges van de Action. Soms heeft de Lidl ze ook in de aanbieding. Dat wil ook goed. Als 1 van de 4 kleuren op is, kun je gewoon doorprinten.
Of het met de nieuwere modellen ook het geval is, dat weet ik niet.
Heb je al op https://www.kieskeurig.nl/search?q=printer gekeken?

Gerry1969
door Gerry1969 - May 28, 2017 om 19:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een Epson of een Brother met 4 cartridges zijn zeer voordelig in gebruik en slikken probleemloos immitatie cartridges. Zo print u de kleur helemaal leeg en hoeft u slechts 1 cartridge te vervangen. Bij een 3 kleurencartridge gooit u zomaar vele euro's aan inkt weg als 1 kleur op is.

aurora1
door aurora1 - May 28, 2017 om 19:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij weinig printen gebruikt de ene printer veel meer inkt dan de andere printer, dat kan soms tot 400% meer zijn.
Kijk eventueel ook eens hier: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/12-01-2015/test-printers-en-originele-cartridges/

mathijs_b
door mathijs_b - May 28, 2017 om 19:48
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik krijg regelmatig vragen over printers.
Bijna niemand had ooit nagedacht is over de aanschaf van een laserprinter.

Als je kleur niet écht nodig hebt, kan dat heel interessant zijn.

De printkwaliteit is redelijk goed, de kop droogt nooit in, de afdrukkosten zijn een stuk lager dan bij een inkt-printer en ze zijn meestal lekker snel.

Voor de prijs hoef je het niet te laten, voor 5 tientjes zijn er al nieuwe te koop.

Shar1992
door Shar1992 - May 29, 2017 om 16:54
2 Antwoorden / Vragen

IK zou even naar dit artikel kijken , volgens mij leggen ze precies uit wat voor printers dat kunnen wat jij vraagt.

https://www.consupedia.nl/beste-printer/

livetime
door livetime May 29, 2017 om 19:58
18 Antwoorden / 7 Vragen

Nou ik heb gekeken naar deze link en zag de canon daar als goed uit de test komen maar de reviews waren absoluut niet lovend over deze printer. Erg vreemd. Toch bedankt voor de link.

Shar1992
door Shar1992 May 30, 2017 om 01:58
2 Antwoorden / Vragen

Ik ging even zelf kijken... waar zie jij slechte reviews over de Canon? Want ik zag dat na 800 reviews het toch overal hoger dan 8 scoorde voor alle aspecten? Dus ben een beetje verward waar je dat hebt gelezen.

Want het op coolblue tenminste de meest postief beoordeelde printer. De meeste klachten zijn meer gericht op zijn formaat, want het is best een groot ding. Verder ben ik wel eens dat met een prijs van maar 70 euro het toch wel echt een van de betere keuzes is qua inkjet.