kkruidentuin
door kkruidentuin Apr 24, 2016 om 14:01
Computers & telefonie

Whattsappen zijn hier extra kosten aan verbonden in het buitenland

Ik gebruik nu regelmatig Whattsapp omdat je zo kostenloos kunt communiceren.
Ik heb echter geen flauw idee of dit ook zo is als ik vanuit mijn vakantiebestemming met het thuisfront whattsapp  gebruik.

11917 8 Rapporteer

sw
door swat1500 - Apr 24, 2016 om 14:07
3776 Antwoorden / 0 Vragen

Het gebruik van Whatapp is ook in het buitenland kostenloos. Echter... u betaald uiteraard wel voor het gebruik van de internetverbinding. Dus als u in het buitenland echt kostenloos wilt whatsappen dan zult u dat via een gratis wifi verbindng moeten doen. Zodra u gaat whatsappen via uw mobiele verbinding dan gaat het u, afhankelijk van het land en uw internetbundel, (veel) geld kosten.
Kijk dus goed na hoe u uw mobiele internetverbinding in het buitenland op uw toestel moet uitzetten.

aurora1
door aurora1 - Apr 24, 2016 om 17:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is inderdaad gratis zolang u het maar via wifi doet (en u voor de zekerheid verder alle internet op uw gsm uitgeschakeld heeft).
U kunt op die manier ook gratis met de thuisblijvers bellen door op het telefoonicoontje bovenaan in Whatsapp te tikken (bij het contact dat u wilt appen of bellen).
Naast Whatsapp kunt u hetzelfde doen met o.a. de app Viber, als de anderen dat ook op de gsm geïnstalleerd hebben. De laatste kan ook op een pc worden geïnstalleerd: http://www.viber.com/en/
U kunt eventueel voor de zekerheid nog een datateller op de gsm installeren (en daarop eventueel een plafond instellen), dan kunt u goed in de gaten houden wat u verbruikt, mocht u ook van gewoon internet gebruik maken.
Lees eventueel ook nog dit door: http://www.consumentenbond.nl/mobiele-telefoon/extra/mobiel-internet-dataverbruik/

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 25, 2016 om 01:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Wil je per se vanuit jouw databundel (indien abo dit toestaat) of losse data (alleen doen indien ze per 1 kb afronden) gebruiken in het buitenland, zorg dan voor een firewall en geef alleen WA toestemming (en schakel automatisch foto's downloade etc. uit). Alleen dan kun je goedkoop communiceren.

Maar neem van mij aan dat het echt veel verstandiger is om data -na het inloggen bij jouw provider- uit te schakelen.

jo
door jorisw Apr 25, 2016 om 09:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou je inloggen bij de provider om data uit te zetten? Dat is gewoon een knop in het telefoonmenu. Niet moeilijker maken dan het is.

ma
door manwijf Apr 26, 2016 om 09:16
574 Antwoorden / 1 Vragen

"na het inloggen bij JOUW provider- uit te schakelen."
het is ook veel verstandiger om 'je' te gebruiken ipv 'jouw' aangezien je uitsluitend bij je eigen provider kunt uitschakelen.

te
door teo - Apr 25, 2016 om 12:47
82 Antwoorden / 30 Vragen

Het is gratis via n wifi met voldoende capaciteit Een alternatief om de legale oplichting van parasieten
zoals Movistar, T-mobiel, KPN, etc., binnen europa  -oa dmv roaming-  te kunnen omzeilen.
Het eerste wat je over de grens dan ook direct moet doen hun internetverbinding uitschakelen voordat
ze je weer proberen leeg te zuigen.

tolsma1945
door tolsma1945 Apr 25, 2016 om 13:12
229 Antwoorden / 6 Vragen

De kosten van roaming iin de EU,zijn niet meer zo hoog als in het verleden,maar toch oppassen voor extrakosten.
Als je een abo hebt bij Hollandsnieuwe worden de kosten uit je belbundel betaald,en op is op,geen extra kosten dus.
Je kan dan eenvoudig tegoed bijkopen als je dat wil.

pe
door peterjonkers - Apr 25, 2016 om 15:53
5 Antwoorden / 34 Vragen

Kost nix...

Ma
door Mat Matheij - Apr 25, 2016 om 17:10
986 Antwoorden / 3 Vragen

Naar mijn bescheiden mening is WhatsApp in het buitenland eveneens gratis mits U via Wifi werkt. ANDERS dient U een data bundel te hebben die in het Buitenland ook geldt. Heeft gewoon te maken met het medium en wijze van communicatie. Vgl. SKYPE of FACETIME.
Mvrgr?

Ma
door Mat Matheij - Apr 25, 2016 om 18:42
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zonder reclame te willen maken voor T-Mobile in de vooruitzichten naar EU regels hadden zij al 120 bel minuten EU. Wanneer U maar naar een land gaat kunt U bv. van Lebara een daar geldige kaart kopen. ANWB levert een module met to build in prepared data simkaart voor het betreffende land. Heeft U ergens Wifi gelden dit soort zaken niet. Alsdan kunt U gebruik blijven maken van WhatsApp. Vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2016 om 14:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een stel samen&stel bij abonnement van T-mobile hebt, kunt u vanaf 1 april ook voor 50 Mb in Europa internetten uit uw Nederlandse bundel. Ruimschoots voldoende voor Whatsapp.