hendrik1944
door hendrik1944 Feb 10, 2016 om 13:04
Computers & telefonie
Wie kan mij helpen ?

Ik kan via Skype niet een video gesprek op sturen, er staan verschillende emblemen onder aan in Skype zoals foto' s en dergelijke versturen in het blauw. Ook staat er een camera bij maar die is niet echt blauw dus werkt hij niet. Als je de muis aan wijzer er bij houd dan geeft hij wel aan dat je video gesprekken kunt op sturen maar hij doet het niet omdat hij wat wazig over komt. Ook als ik iemand een video boodschap wil sturen en ik klik hem aan zodat hij open gaat staat er ook niet in video gesprek versturen. Ik werk met een laptop op Windows 7. Vorige week deed hij het nog.
Wie kan mij helpen ?
Hartelijke groeten van hendrik1944.

1270 7 Rapporteer

jo
door jorisw - Feb 10, 2016 om 13:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Is de netwerkverbinding misschien slechter geworden? Het zou kunnen dat Skype vindt dat de snelheid niet voldoende is, en daarom geen video aanbiedt.

marita567
door marita567 - Feb 10, 2016 om 13:40
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo hendrik1944 ,

Vorige week deed skype het nog ,

U kunt een systeemherstel doen , en terug zetten naar een datum toen het wel nog werkte , kunt u altijd ongedaan maken .

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2016 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

. ..Vorige week deed hij het nog....

In aansluiting op marita567:

Het terugzetten van een herstelpunt kan op meerdere manieren. Als uw computer nog correct opstart, doet u dat gewoon vanuit Windows.

  • Klik op Start > Configuratiescherm.
  • Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven achter 'Weergeven op' op Categorie).
  • Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
  • Klik op Systeemherstel.
    021215_Systeemherstel
  • Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
  • Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
  • Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
  • Klik op Sluiten.
  • Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
  • Klik op Voltooien.
  • Klik op Ja. Het systeem wordt hersteld. Dit kan enige tijd duren.

(Bron)

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2016 om 15:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hebt u problemen met uw Skype-gesprekken? Waarschijnlijk is uw internetverbinding of die van uw gesprekspartner de boosdoener. Een slechte internetverbinding kan leiden tot slechte audio- en videokwaliteit, vertragingen en verbroken oproepen.

Als u wilt weten of een trage verbinding problemen veroorzaakt, controleert u tijdens een Skype-gesprek het pictogram voor de gesprekskwaliteit op de gespreksbalk (mogelijk moet u de muis bewegen om het te activeren).

U en uw gesprekspartner hebben beide een goede verbinding.

 Redelijke verbinding die goed genoeg is voor een telefoongesprek.

 Slechte verbinding die te traag is voor een goed gesprek.

Als u een trage verbinding hebt, kunnen deze tips u helpen.

    1. Verbeter uw signaal.
      Gebruik indien mogelijk een Ethernet-kabel om de computer rechtstreeks aan te sluiten op de modem of router. Als u een WiFi-verbinding gebruikt, ga dan dichter naar de router toe voor een beter signaal.

    1. Sluit andere programma's.
      Toepassingen om bestanden te delen, streaming van audio of video of zelfs een geopende webbrowser kunnen bandbreedte gebruiken. Als u deze sluit, maakt u bandbreedte vrij die Skype kan gebruiken. Als u Windows XP of hoger gebruikt, kunt u in Taakbeheer alles zien wat er op uw pc wordt uitgevoerd en welk percentage van de processor, het geheugen, de schijfruimte en het netwerk elk programma gebruikt.

    1. Controleer uw snelheid.
      Voor een videogesprek van hoge kwaliteit moeten zowel u als uw gesprekspartner over voldoende bandbreedte beschikken. Voer online een snelheidstest uit (typ 'speedtest' in uw zoekmachine en kies een of meer van de bovenste resultaten) of vraag uw internetprovider om uw download- en uploadsnelheid voor u te testen. Controleer het resultaat ten opzichte van de snelheid die uw internetprovider zou moeten leveren. Als u vaak een trage internetverbinding hebt, vraag uw internetprovider dan om daar wat aan te doen.

    1. Gebruik de nieuwste versie van Skype.
      Zorg ervoor dat u en de persoon die u belt de nieuwste versie van Skype gebruiken voor de beste prestaties.

    1. Controleer uw firewallinstellingen.
      Een firewall blokkeert verkeer tussen internet en uw computer. Het is mogelijk dat uw firewall Skype blokkeert. U kunt uw firewallinstellingen wijzigen om Skype door te laten.

    1. Werk uw hardware bij.
      Als uw computer, modem of router oud is, lijkt alles traag, zelfs bij een snelle verbinding. Het kan de moeite waard zijn om uw hardware te upgraden als niets anders helpt. Controleer of uw systeem voldoet aan de minimumvereisten voor het uitvoeren van Skype.

  1. Vertel het uw gesprekspartner.
    Vergeet niet dat zelfs als alles in orde is aan uw kant, uw gesprekspartner mogelijk een probleem heeft met de verbinding. Vraag hem of haar om deze handleiding te bekijken.

(Bron)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2016 om 16:45
16778 Antwoorden / 202 Vragen

edrick3@ is het zeker dat dat bij win 7 werkt?

Bij windows 7 is de aangegeven manier Bureauassessoires > systeemwerkset > systeemherstel en dan inderdaad naar een herstelmoment dat voor het falen van uw skype ligt. Het zal indertijd enige tijd duren omdat uw systeem een aantal malen opnieuw opstart en let vooral op dat 'de stroom' niet uitvalt resp. u niet per ongeluk de PC uitschakeld. (Wordt ook als waarschuwing gegeven).

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2016 om 17:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena,

.....is het zeker dat dat bij win 7 werkt?.....
Ja.

Maar ook op de door jou aangegeven manier zoals gebruikt bij XP en Vista.
Zie reactie van matita567!

marita567
door marita567 Feb 10, 2016 om 18:01
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@edrick3 ,  de manier waarop @gerritaltena systeemherstel beschrijft is juist , maar dat wil niet zeggen dat de oplossing van u niet werkt ,

zie hier : https://www.windows-helpdesk.nl/7-systeemherstel/

edrick3
door edrick3 Feb 10, 2016 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita567,

 Je hebt helemaal gelijk. Foutje mijnerzijds. Pas m'n reactie daarom aan. Bedankt! ;-)

aurora1
door aurora1 - Feb 11, 2016 om 01:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In W7 systeemherstel starten kan ook door via Start in het zoekvakje intikken syst
Dan verschijnt links boven o.a. systeemherstel, daarop klikken.
Zie verder o.a. de link van @marita567