potato
door potato Feb 9, 2016 om 11:45
Computers & telefonie

Windows live mail

Ik gebruik windows live mail dit staat op mijn PC mijn Laptop en mijn Ipad.
De berichten die op mijn laptop en Ipad binnen komen moeten ook altijd op mijn PC te zien zijn hoe moet ik dat doen?
De adressen die ik op mijn PC automatisch naar ongewenste e-mail verplaats komen op de andere apparaten toch binnen is daar een oplossing voor?
Ik hoor het graag en alvast bedankt voor jullie moeite.

1009 7 Rapporteer

potato
door potato - Feb 9, 2016 om 12:57
42 Antwoorden / 83 Vragen

Nog even doorgeven mijn provider is KPN

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2016 om 13:26
16774 Antwoorden / 202 Vragen

?? Begrijp ik dat als u windows live opent op uw PC de berichten daar niet (meer) binnenkomen nadat u ze al wel op uw laptop en/of Ipad zag?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2016 om 13:27
16774 Antwoorden / 202 Vragen

ps uw provider heeft er niets mee van doen.

ph
door philip36 - Feb 9, 2016 om 16:22
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Uw e-mail adres(sen) instellen met imap, bij veel providers zoals ook bij KPN kan dat.
Als u op een van de apparaten e-mails leest worden deze op de mailserver als gelezen gemarkeerd.
Hierdoor ziet u deze emails op de andere apparaten in de inbox als gelezen.

De adressen van ongewenste e-mails kunt u op elk afzonderlijk apparaat instellen zoals u gedaan heeft op de PC.

akkerdistel
door akkerdistel Feb 9, 2016 om 19:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Als u op een van de apparaten e-mails leest worden deze op de mailserver als gelezen gemarkeerd." Standaard worden deze toch echt gewist van de server, zodat je ze maar op één apparaat ziet.

ph
door philip36 Feb 9, 2016 om 19:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Met imap blijven de emails op de mailserver staan ook al stel je verder niets in.

akkerdistel
door akkerdistel Feb 9, 2016 om 19:45
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is dus helaas niet waar, probeer het zelf maar eens uit dan zul je het zien dat dit standaard zo niet werkt.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 9, 2016 om 19:16
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je hoeft alleen via de instellingen aan te geven, op al jouw apparaten, dat je de berichten op de server wilt laten staan. Dan haal je iedere mail op op ieder apparaat binnen, daarnaast heb je -zonder ook maar iets te doen- automatisch een back-up van je mail.

Kijk wel even hoe groot de inbox bij KPN kan zijn en daarnaast het advies om pop3 te gebruiken i.p.v. imap.

ph
door philip36 Feb 9, 2016 om 19:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat u aangeeft kan ook, maar dan komen de e-mails op alle apparaten als ongelezen binnen.
Met imap blijven de e-mails automatisch op de mailserver staan en wordt een gelezen bericht op de andere apparaten als gelezen getoond.

https://helpdesk.mijndomein.nl/hc/nl/articles/200429791-IMAP-vs-POP
lees het laatste stukje

akkerdistel
door akkerdistel Feb 9, 2016 om 20:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zo zou het moeten werken, maar in de praktijk is het toch echt anders. Standaard zal jouw mailclient de mail van de server verwijderen. Vergeet je dit in te stellen (of te laat) op een nieuw apparaat (of na een reset/format) haal je alle e-mail op dan is alles van de server, wanneer je het dan ook nog wist in jouw mailclient heb je een probleem. En aangezien je overal leest, ook weer bij jouw link, dat mail bij het gebruik van imap standaard op de server achterblijft, zal het niet de eerste zijn waar dit misgaat..

ph
door philip36 Feb 9, 2016 om 20:31
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U zegt zo zou het moeten werken maar de praktijk is anders.
bij imap blijven de e-mails echt op de server staan.
Zo zou het moeten werken en werkt het ook.
Bij imap heb je geen instelling waar in te stellen is hoelang de berichten op de server bewaard moeten blijven.
Waarom? Omdat ze met imap op de server blijven staan.

Wat is volgens u het verschil van pop3 met imap dan?

akkerdistel
door akkerdistel Feb 10, 2016 om 18:44
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Installeer eens een mailclient, voeg je mailadres toe en gebruik imap (de rest van de instellingen blijf je af) haal je mail op en verwijder deze. Ga dan maar eens online kijken of jij daar jouw mail nog ziet. Probeer het maar eens, heel misschien wat jij dan ziet -of eigenlijk meer wat je dan niet ziet- jou wel zal overtuigen, mij gaat dat toch niet lukken ;-).

gerbera
door gerbera - Feb 10, 2016 om 13:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer hetvolgende. Open LiveMail en klik op account, vervolgens op eigenschappen, en geavanceerd. Onder aan staat Bezorging. Vink daar als dit niet het geval is "een kopie van beichten op de server achterlaten" aan. Doe dit op alle apparaten. (met de Ipad ben ik niet op de hoogte of dat ook zo werkt.)

gsm
door gsm - Feb 10, 2016 om 14:44
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Het handigste bij meerdere apparaten is om ongewenste adressen al bij de provider te blokkeren. Bij Ziggo kan dat bijvoorbeeld in de Ziggo mail (webmail) via Instellingen, Geavanceerd, Beveiliging. Je kunt ook hele domeinen op die manier blokkeren. Voor KPN zie o.a. hier: http://forum.kpn.com/t5/E-mail/email-blokkeren/td-p/212143