Alarm +kabeltelefoon
Al geruime tijd hebben we een alarmsysteem van Essent ( voorheen@home) en sinds vorig jaar hebben een telefonie van @home , echter werken deze systemen niet samen .We hebben meerdere keren gebelt met Essent maar dan krijg je een onduidelijk antwoord en een stroomschema te gestuurd waar je niks mee kan .Zelf zijn we ook al bezig geweest maar sinds we dus telefonie via de kabel hebben hebben we niks aan ons alarmsysteem .Van de zomer zou de technische dienst ons bellen maar dat werd niet gedaan en na dat we zelf weer gebelt hadden moesten wij zelf naar de technische dienst bellen .Ze wilde ook wel een monteur langssturen maar de kosten zijn dan wel 50 euro per uur excl voorrijkosten en materiaalkosten .Op zeggen kan niet voor juni 2008 , al was hier in eerste instantie ons niks van bekend.
Ik vraag mij af , we betalen 19,95 per maand aan Essent voor het alarm , wat niet werkt.Zij moeten er toch voor zorgen dat dat weer gaat werken ? Zonder dat wij daar extra voor betalen ? Of hoe werkt dat nu , ik heb geen zin meer in dit systeem maar betaal er wel aan , en kan mijn geld wel beter besteden eigenlijk ..Help!
Op zich is dat ook niet verwonderlijk. Want als er een alarm afgaat en de electriciteit wordt door de inbrekers afgesloten, dan zal het alarmsignaal nooit naar de centrale kunnen gaan, omdat de modem is uitgeschakeld.
Zou dit via de vaste telefoonlijn gaan, dan zal altijd het signaal de centrale kunnen bereiken.
En VOIP telefonie is daar nu eenmaal niet geschikt voor.
Hallo,
Volgens mij staat er in de beschrijving van het alarmsysteem dat het alleen maar kan werken op een vaste telefoonlijn. U zult dus mogelijk terug moeten naar KPN. Ik ben echter wel met u eens dat ze bij ESSENT van elkaar niet weten wat ze doen. Accepteer geen kosten. ESSENT moet de storing aan uw alarm systeem "gewoon" oplossen. En wel binnen 24 uur want zo staat het in de voorwaarden. Wellicht dat ze u uiteindelijk toch adviseren een KPN lijn te nemen. Zet ze onder druk met een aangetekend schrijven, met ontvangst bevestiging, waarin u een uiterste datum voor herstel opgeeft.
Succes, poltol
Hallo,
ESSENT bied hier zelf een oplossing aan. Lees maar;
https://www.homesafety.nl/Producten/Producten/IP+Omvormer.htm
Gr.poltol
Echter wordt er met 1 ding geen rekening gehouden, namelijk electriciteitssabortage.
Als de electriciteit uitvalt, zal het alarmsignaal niet naar de alarmcentrale verzonden worden, omdat de modem dan namelijk niet werkt.
Een oplossing is wel om de modem achter een zogenaamde UPS (Uninteruptable Power Supply) te koppelen.
Valt het electriciteitsnet uit, dan kan de modem gewoon de alarmsignalen versturen.
Dank je voor de reactie
Volgens essent moet het ook mogelijk zijn om via het modem dus aansluiting te geven alleen geven ze daar niet voldoende info over .Ze willen met liefde een monteur sturen maar dan wel voor het uurloon wat er staat en dat vind ik niet kloppen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer