dr
door dreuzeltje Nov 7, 2007 om 10:37
Elektronica & tv

Alarm +kabeltelefoon

Al geruime tijd hebben we een alarmsysteem van Essent ( voorheen@home) en sinds vorig jaar hebben een telefonie van @home , echter werken deze systemen niet samen .We hebben meerdere keren gebelt met Essent maar dan krijg je een onduidelijk antwoord  en een stroomschema te gestuurd waar je niks mee kan .Zelf zijn we ook al bezig geweest maar sinds we dus telefonie via de kabel hebben hebben we niks aan ons alarmsysteem .Van de zomer zou de technische dienst ons bellen maar dat werd niet gedaan en na dat we zelf weer gebelt hadden moesten wij zelf naar de technische dienst bellen .Ze wilde ook wel een monteur langssturen maar de kosten zijn dan wel 50 euro per uur excl voorrijkosten en materiaalkosten .Op zeggen kan niet voor juni 2008 , al was hier in eerste instantie ons niks van bekend.

Ik vraag mij af , we betalen 19,95 per maand aan Essent voor het alarm , wat niet werkt.Zij moeten er toch voor zorgen dat dat weer gaat werken ? Zonder dat wij daar extra voor betalen ? Of hoe werkt dat nu , ik heb geen zin meer in dit systeem maar betaal er wel aan , en kan mijn geld wel beter besteden eigenlijk ..Help!

1301 5 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Nov 7, 2007 om 11:22
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Op zich is dat ook niet verwonderlijk. Want als er een alarm afgaat en de electriciteit wordt door de inbrekers afgesloten, dan zal het alarmsignaal nooit naar de centrale kunnen gaan, omdat de modem is uitgeschakeld.

Zou dit via de vaste telefoonlijn gaan, dan zal altijd het signaal de centrale kunnen bereiken.

En VOIP telefonie is daar nu eenmaal niet geschikt voor.

poltol
door poltol - Nov 7, 2007 om 14:37
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Volgens mij staat er in de beschrijving van het alarmsysteem dat het alleen maar kan werken op een vaste telefoonlijn. U zult dus mogelijk terug moeten naar KPN. Ik ben echter wel met u eens dat ze bij ESSENT van elkaar niet weten wat ze doen. Accepteer geen kosten. ESSENT moet de storing aan uw alarm systeem "gewoon" oplossen. En wel binnen 24 uur want zo staat het in de voorwaarden. Wellicht dat ze u uiteindelijk toch adviseren een KPN lijn te nemen. Zet ze onder druk met een aangetekend schrijven, met ontvangst bevestiging, waarin u een uiterste datum voor herstel opgeeft.

Succes, poltol

poltol
door poltol - Nov 7, 2007 om 14:45
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

ESSENT bied hier zelf een oplossing aan. Lees maar;

https://www.homesafety.nl/Producten/Producten/IP+Omvormer.htm

Gr.poltol

ikbenik
door ikbenik - Nov 7, 2007 om 15:02
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Echter wordt er met 1 ding geen rekening gehouden, namelijk electriciteitssabortage.

Als de electriciteit uitvalt, zal het alarmsignaal niet naar de alarmcentrale verzonden worden, omdat de modem dan namelijk niet werkt.

Een oplossing is wel om de modem achter een zogenaamde UPS (Uninteruptable Power Supply) te koppelen.

Valt het electriciteitsnet uit, dan kan de modem gewoon de alarmsignalen versturen.

dr
door dreuzeltje - Nov 7, 2007 om 15:58
7 Antwoorden / 5 Vragen

Dank je voor de reactie

Volgens essent moet het ook mogelijk zijn om via het modem dus aansluiting te geven alleen geven ze daar niet voldoende info over .Ze willen met liefde een monteur sturen maar dan wel voor het uurloon wat er staat en dat vind ik niet kloppen.