dr
door dreuzeltje Nov 7, 2007 om 10:37
Elektronica & tv

Alarm +kabeltelefoon

Al geruime tijd hebben we een alarmsysteem van Essent ( voorheen@home) en sinds vorig jaar hebben een telefonie van @home , echter werken deze systemen niet samen .We hebben meerdere keren gebelt met Essent maar dan krijg je een onduidelijk antwoord  en een stroomschema te gestuurd waar je niks mee kan .Zelf zijn we ook al bezig geweest maar sinds we dus telefonie via de kabel hebben hebben we niks aan ons alarmsysteem .Van de zomer zou de technische dienst ons bellen maar dat werd niet gedaan en na dat we zelf weer gebelt hadden moesten wij zelf naar de technische dienst bellen .Ze wilde ook wel een monteur langssturen maar de kosten zijn dan wel 50 euro per uur excl voorrijkosten en materiaalkosten .Op zeggen kan niet voor juni 2008 , al was hier in eerste instantie ons niks van bekend.


Ik vraag mij af , we betalen 19,95 per maand aan Essent voor het alarm , wat niet werkt.Zij moeten er toch voor zorgen dat dat weer gaat werken ? Zonder dat wij daar extra voor betalen ? Of hoe werkt dat nu , ik heb geen zin meer in dit systeem maar betaal er wel aan , en kan mijn geld wel beter besteden eigenlijk ..Help!

1307 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ikbenik
door ikbenik - Nov 7, 2007 om 11:22
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

Op zich is dat ook niet verwonderlijk. Want als er een alarm afgaat en de electriciteit wordt door de inbrekers afgesloten, dan zal het alarmsignaal nooit naar de centrale kunnen gaan, omdat de modem is uitgeschakeld.


Zou dit via de vaste telefoonlijn gaan, dan zal altijd het signaal de centrale kunnen bereiken.


En VOIP telefonie is daar nu eenmaal niet geschikt voor.

poltol
door poltol - Nov 7, 2007 om 14:37
3885 Antwoorden / 22 Vragen
0

Hallo,


Volgens mij staat er in de beschrijving van het alarmsysteem dat het alleen maar kan werken op een vaste telefoonlijn. U zult dus mogelijk terug moeten naar KPN. Ik ben echter wel met u eens dat ze bij ESSENT van elkaar niet weten wat ze doen. Accepteer geen kosten. ESSENT moet de storing aan uw alarm systeem "gewoon" oplossen. En wel binnen 24 uur want zo staat het in de voorwaarden. Wellicht dat ze u uiteindelijk toch adviseren een KPN lijn te nemen. Zet ze onder druk met een aangetekend schrijven, met ontvangst bevestiging, waarin u een uiterste datum voor herstel opgeeft.


Succes, poltol

poltol
door poltol - Nov 7, 2007 om 14:45
3885 Antwoorden / 22 Vragen
0

Hallo,


ESSENT bied hier zelf een oplossing aan. Lees maar;


https://www.homesafety.nl/Producten/Producten/IP+Omvormer.htm


Gr.poltol

ikbenik
door ikbenik - Nov 7, 2007 om 15:02
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

Echter wordt er met 1 ding geen rekening gehouden, namelijk electriciteitssabortage.


Als de electriciteit uitvalt, zal het alarmsignaal niet naar de alarmcentrale verzonden worden, omdat de modem dan namelijk niet werkt.


Een oplossing is wel om de modem achter een zogenaamde UPS (Uninteruptable Power Supply) te koppelen.


Valt het electriciteitsnet uit, dan kan de modem gewoon de alarmsignalen versturen.

dr
door dreuzeltje - Nov 7, 2007 om 15:58
7 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dank je voor de reactie


Volgens essent moet het ook mogelijk zijn om via het modem dus aansluiting te geven alleen geven ze daar niet voldoende info over .Ze willen met liefde een monteur sturen maar dan wel voor het uurloon wat er staat en dat vind ik niet kloppen.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer