r.
door r.m.kerckhoffs Feb 18, 2011 om 15:45
Elektronica & tv

Beltariefverhoging kpn

kpn gaatzijn tarief voor bellen naar vaste nummers per 1 april verhogen van € 0,05 / min naar € 0,09 /min.
bovendien reken zij een starttarief van € 0,10.
Dat zou betekenen dat als ik maar één minuut zou bellen, ik
€ 0,19 kwijt ben. Dat vind ik toch ongehoord. Waarom moet er een starttarief gerekend worden.
Valt hier iets tegen te doen?

afz. R.Kerckhoffs

7361 41 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2011 om 15:50
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Nee, er valt niets aan te doen. Je leest overigens wel dat het vaste naar vast bellen duurder is geworden, maar leest niet dat het vast naar mobiel bellen goedkoper is geworden. Groet, MG.

rj
door rjw - Feb 18, 2011 om 15:58
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vind het op zich wel een logische aanpassing. Gewoon hetzelfde tarief ongeacht of je naar een vast of mobiel nummer belt. Omdat de meeste mensen toch naar een mix van nummers bellen zal het uiteindelijk niet zoveel uitmaken, al zullen er natuurlijk altijd individuele gevallen zijn waarvoor het duurder of goedkoper wordt.

Mijn vader vindt het prima: mijn broers, zus en ik zijn alleen maar mobiel te bereiken. Hij zit zich al rijk te rekenen....

ro
door ron530 - Feb 18, 2011 om 16:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Starttarief is een verkapte vorm van het vroegere abonnement toen betaalde je een bedrag voor het in stand houden van de lijnen, was je zomaar 28 gulden in de twee maanden lichter en dan had je nog niet eens gebeld. Niemand die klaagde want de PTT had het monopolie, nu betaal je een duppie voor het tot stand komen van de verbinding " let wel als er niet opgenomen wordt is de verbinding wel gemaakt " je betaald dus evenredig mee aan het onderhoud.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 18, 2011 om 16:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

=ron530 schreef op vrijdag 18 feb 2011, 16:04: Starttarief is een verkapte vorm van het vroegere abonnement toen betaalde je een bedrag voor het in stand houden van de lijnen, was je zomaar 28 gulden in de twee maanden lichter en dan had je nog niet eens gebeld. Niemand die klaagde want de PTT had het monopolie, nu betaal je een duppie voor het tot stand komen van de verbinding " let wel als er niet opgenomen wordt is de verbinding wel gemaakt " je betaald dus evenredig mee aan het onderhoud.

Ik heb dus geen kpn verbinding maar vroeger betaalde je toch voor elke maand een vast bedrag z.g. abonnementskosten is dat er dan niet meer of moet je daar boven op nog verbindingskosten cq gesprekskosten betalen?

ro
door ron530 - Feb 18, 2011 om 16:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

BelBasis abonnement, maandelijks € 19,00 en dan heb je nog niet eens gebeld, tel daar nog eens het het starttarief bij op en je betaald de hoofd prijs. Gauw overstappen naar een pakket van de concurrent. Voor 24 euro per maand heb je al een compleet pakket.

conny2
door conny2 - Feb 18, 2011 om 16:40
256 Antwoorden / 4 Vragen

Als je Belvrij hebt dan betaal je nog steeds voor een abonnement ron530. Het goedkoopste abonnement kost 17 euro per maand. Deze prijsverhoging gaat over de Belvrij abonnementen van KPN. Dan betaal je voor een abonnement, starttarief en gesprekskosten. Dat is altijd zo geweest en zo is het nu nog. Alleen kan je de laatste paar jaar ook belbundels kopen en dat kon vroeger niet. Vind het met de aankomende prijsverhoging ook erg duur worden.
KPN

ro
door ron530 - Feb 18, 2011 om 17:22
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Sommige mensen zijn zo honkvast dat ze kpn met alle kosten voor lief nemen dat zal ook niet veranderen. Vooral ouderen stappen niet over want kpn tja dat was toch van de staat en de enige aanbieder. Telefoon via de kabel is even goed soms nog beter ook en in een pakket nog geen 9 euro wel een start tarief van 10 cent maar kabel naar kabel kunnen je uren kwebbelen zonder kosten.

wolfenjong
door wolfenjong - Feb 18, 2011 om 17:33
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

De vaste aansluitingen van telefoon worden het meest gebruikt nog door (althans veel) ouderen, die nog gewend zijn om met de vaste lijn te bellen, en dat weet KPN ook, en onder het mom van we maken het mobiel en het vaste tarief gelijk,klinkt mooi maar deze groep is hier wel de dupe van, daar KPN ook weet dat ouderen niet snel mobiel gaan bellen thuis, en of overstappen.
Dus extra inkomsten en dat is ook nodig.

Daar het sponseren van het nederlandselftal en het schaatsen ook betaald worden.

Kassa

erik008
door erik008 - Feb 18, 2011 om 18:19
1401 Antwoorden / 25 Vragen

KPN verkoopt graag bel bundels en andere combi pakketten.
Aan de af en toe beller, verdienen ze niet genoeg.
Dan kunnen ze iedereen weer lastig vallen met: "we hebben een aanbieding".

2011, het jaar van de glasvezeldoorbraak.

ro
door ron530 - Feb 18, 2011 om 18:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Kpn loopt zo hopeloos achter ze bieden zelf nog ISDN lijnen voor particulieren aan. Dat het hele bedrijf nog niet op de schop is gegaan is mij een raadsel maar als ik het in die toko voor het zeggen had wist ik het wel opdoeken en mijn bonus pakken. Zonder dollen die hele bedrijfsvoering is nog zo jaren tachtig.

conny2
door conny2 - Feb 19, 2011 om 08:48
256 Antwoorden / 4 Vragen

De vraag van R.Kerckhoffs is of hier iets tegen te doen is.

Ik zou het niet weten, KPN heeft zich nooit veel aangetrokken van klanten die klagen over de prijsverhogingen voor vast bellen.

ca
door captious - Feb 19, 2011 om 17:18
22 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, hier kan je niks aan doen.
Tenzij het in strijd zou zijn met de regels van de OPTA, maar dat is denk ik niet het geval.

r.
door r.m.kerckhoffs - Feb 20, 2011 om 16:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=r.m.kerckhoffs schreef op vrijdag 18 feb 2011, 15:45]kpn gaatzijn tarief voor bellen naar vaste nummers per 1 april verhogen van € 0,05 / min naar € 0,09 /min.
bovendien reken zij een starttarief van € 0,10.
Dat zou betekenen dat als ik maar één minuut zou bellen, ik
€ 0,19 kwijt ben. Dat vind ik toch ongehoord. Waarom moet er een starttarief gerekend worden.
Valt hier iets tegen te doen?

afz. R.Kerckhoffs

Als aanvulling; ik heb altijd vrij bellen. Maar nu gaat het maandtarief van € 26.- ook nog eens naar € 31.- per maand

mahadma
door mahadma - Feb 20, 2011 om 17:04
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Ook hier doe je niets aan. Kijk een rond "google" en kijk of je een betere prijs elders kan bedingen. Mogelijk dat je telefoon/internet/bellen kan vinden. Maar de ervaring heeft mij geleerd, dat als de kpn de prijzen wijzigt, vele anderen volgen.

r.
door r.m.kerckhoffs - Feb 20, 2011 om 17:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als aanvulling op de vraag van R.Kerckhoffs; Ik heb altijd vrij bellen. De vaste tarief per maand was €26.-. Dat wordt nu € 31.- per maand.
Met andere woorden ; de beltarief gaat per min. van € 0.05 naar € 0.09. En per maand per maand moet je € 5.- meer betalen.
Er wordt dan wel gezegd, tarief verhoging per min. heb je niets mee te maken als altijd vrij bellen. Maar we pakken je wel met het tarief verhoging vastrecht per maand.
Leuk hoor.
Terwijl anderen omlaag gaan

ca
door captious - Feb 21, 2011 om 09:31
22 Antwoorden / 0 Vragen

ja vervelend, maar nogmaals: Niets aan te doen.

Je kan alleen maar overstappen naar een andere leverancier.

rj
door rjw - Feb 21, 2011 om 10:26
3261 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op vrijdag 18 feb 2011, 17:33]Hallo

De vaste aansluitingen van telefoon worden het meest gebruikt nog door (althans veel) ouderen, die nog gewend zijn om met de vaste lijn te bellen, en dat weet KPN ook, en onder het mom van we maken het mobiel en het vaste tarief gelijk,klinkt mooi maar deze groep is hier wel de dupe van, daar KPN ook weet dat ouderen niet snel mobiel gaan bellen thuis, en of overstappen.
Dus extra inkomsten en dat is ook nodig.

Je hebt het nu over de aansluiting die die mensen hebben. Het gaat hier om de NUMMERS die zij bellen. En aangezien de kinderen en kleinkinderen van oudere mensen steeds vaker alleen een mobiele telefoon hebben, gaan ook oudere mensen minder betalen.

th
door themummy - Feb 21, 2011 om 12:39
10 Antwoorden / 7 Vragen

Zodra ik dit hoorde ben ik gaan verder zoeken. Ik had vorig jaar al een vergelijking in Excel gemaakt van UPC, Solcon en KPN. Toen heb ik nog even gewacht, maar afgelopen maand is Solcon ook glasvezel gaan leveren. Ik heb nu glasvezel internet van Solcon en ben in afwachting van het porteren van de telefoon. Voor 4,95 kan ik alle vaste gesprekken afkopen. Dat scheelt mij al zo'n 15 euro. Tel er bij dat een combinatie pakket gunstiger is dan losse abonnementen en dan scheelt het al gauw zo'n 20 euro of meer per maand. Zodra de BBC ook op glasvezel zit ga ik met de tv ook over naar Solcon.

Voor onze dochter (die elders woont) is er een compleet pakket van TV, telefoon en internet bij UPC afgenomen. Veel voordeliger dan KPN.
Gewoon de telefoonrekeningen van de afgelopen periode erbij nemen en kijken wat je voor hetzelfde verbuik bij een ander kwijt bent. Kost even wat tijd maar scheelt heel veel in de kosten.
Karen

koekeloer
door koekeloer - Feb 21, 2011 om 13:25
562 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=rjw schreef op vrijdag 18 feb 2011, 15:58]Omdat de meeste mensen toch naar een mix van nummers bellen zal het uiteindelijk niet zoveel uitmaken, al zullen er natuurlijk altijd individuele gevallen zijn waarvoor het duurder of goedkoper wordt.

Hoe weet je dat van dat er evenveel naar vaste als naar mobiee nummers wordt gebeld? Ik bel via KPN nooit naar mobiele nummers (daar gebruik ik mijn eigen mobiel voor).

ra
door ragdolletje - Feb 21, 2011 om 13:32
30 Antwoorden / 2 Vragen

Wij bellen, naast dat we ook bij KPN zitten, gewoon op onze laptop met Skype.
Onbeperkt bellen voor nog geen 13 euro per kwartaal.
Ik heb ook geen zin meer in KPN, maar ben gewoon huiverig om zonder Internet en telefoon te komen zitten om uiteenlopende redenen, onder andere omdat onze ouders op (hoge) leeftijd zijn en we dus echt bereikbaar willen en moeten zijn. Daarom zijn we (nog) niet overgestapt naar de concurrent!

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2011 om 13:38
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Leuk, mobieltjes, pc met skype. Maar ik denk dat er heel veel mensen zijn (o.a. ouderen) die deze technieken niet aankunnen/begrijpen. Daarom zal een deel van de Nederlandse beller blijven bellen van vast naar mobiel.

Quote rjw: "Je hebt het nu over de aansluiting die die mensen hebben. Het gaat hier om de NUMMERS die zij bellen. En aangezien de kinderen en kleinkinderen van oudere mensen steeds vaker alleen een mobiele telefoon hebben, gaan ook oudere mensen minder betalen.". Goed gezien, rjw.

Kijk even verder dan je neus lang is, verplaats je even in die (groot)ouders, die minder gaan gaan betalen. Maar zoals gebruikelijk valt "men" over het duurder worden ................

th
door thyratron - Feb 21, 2011 om 13:57
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kerckhoffs,

ook providers die via het kpn-netwerk hun diensten aanbieden zoals in mijn geval Alice, hebben sinds december 2010 het START-tarief van 0 naar 10 cent verhoogd. Ongeacht de gespreksduur, ben je altijd 10 cent kwijt.
Gelukkig heeft alice wel gesprekken naar mobiel verlaagd met 0,1 cent/minuut!!!
Voor mij betekent dit een verhoging van 10,- euro naar 15,- euro per maand. Dat is maar liefst 50% Overigens hoef je natuurlijk niet bij deze aanbieder van diensten te blijven. Zelf kijk ik ook al rond en denk naar UPC te gaan.

Ron

is
door isadora_1 - Feb 21, 2011 om 14:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon bellen via 1609 betaal je anderhalve cent je kunt je aanmelden via internet je krijgt netjes elke maand via internet hoeveel je gebeld hebt

tolsma1945
door tolsma1945 - Feb 21, 2011 om 16:49
229 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig zijn we niet meer afhankelijk van KPN.En daarom is het zo fijn dat je gewoon via internet een aanbieder kunt vinden die toch echt veel voordeliger is.Ik zeg altijd je moet gewoon gaan winkelen.

Em
door Emmap - Feb 21, 2011 om 17:05
162 Antwoorden / 8 Vragen

Bel via 1649 (zoek maar eens op internet) voor 8 ct. starttarief en 1,1 ct piek en 0,5 dal. Geen abonnementkosten, die betaal je via KPN. Bellen via KPN doen we nauwelijks, lijkt voor ons de voordeligste manier, maar ik sluit niet uit, gezien alle voorgaande reacties, dat het toch nog beter / goedkoper kan :-)

sitan
door sitan - Feb 21, 2011 om 23:50
28 Antwoorden / 4 Vragen

Er zijn mensen die een persoonlijke alarmering aangesloten hebben op hun telefoonlijn, o.a. ik, om medische redenen. Ben dus noodgedwongen klant te blijven van KPN met zijn dure abonnement. Ik bel weinig, meestal alleen naar mobiel en 0900 nr. voor de Regiotaxi en Valys waar ik tegenwoordig ook een gewoon nr. voor gevonden heb.
Weet iemand een alternatief maar wel met aansluiting voor die persoonlijke alarmering?

wimmi20
door wimmi20 - Feb 22, 2011 om 00:59
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Als je het niet weet, waarom reageer je dan op de vraag ?

=conny2 schreef op zaterdag 19 feb 2011, 08:48: De vraag van R.Kerckhoffs is of hier iets tegen te doen is.

Ik zou het niet weten, KPN heeft zich nooit veel aangetrokken van klanten die klagen over de prijsverhogingen voor vast bellen.

conny2
door conny2 - Feb 22, 2011 om 08:26
256 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Wimmi, omdat het al heel snel over andere dingen gaat dan de vraag van TS.
Je zou een Hyves kunnen starten om je ongenoegen te uiten Twitter gebruiken, of zelf een telefoonmaatschappij oprichten maar het is maar de vraag of dat helpt.
Toen ik voor het eerst belde met KPN kon je voor 2.5 cent een uur bellen, gemopper daarover heeft nooit geholpen en overstappen voor vast bellen ook niet want dan betaal je het vaak weer op een andere manier (door afronden of andere kosten).

vu
door vuurvlinder_1 - Feb 22, 2011 om 09:29
12 Antwoorden / 3 Vragen

Ik bel al jaren via 1643. 5 cent starttarief, 1,1 cent per minuut in Nederland en veel internationale gesprekken voor 9 cent starttarief met 1 cent per minuut.
Hiervoor is wel een analoge telefoonlijn van KPN nodig.

Groetjes Vuurvlinder

erik008
door erik008 - Feb 22, 2011 om 09:46
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ook KPN dochter XS4ALL verhoogt het tarief van bellen.
Per 2-4-2011 komt er een start tarief van 10 cent.
Dit compenseert het betalen per seconde wat er voor in de plaats komt.
Ik denk toch sterk dat dit voort komt, door druk van consumenten organisaties.
Een kort gesprek is nu dus meer als 3 keer zo duur. (1 minuut)

Bovendien hebben ze de telefoon uit het standaard pakket gegooid.
Voorheen 2 nummers gratis, nu € 2,50 per nummer. (na de 2e €5 per nummer)

anglo
door anglo - Feb 22, 2011 om 10:19
95 Antwoorden / 22 Vragen

hallo ragdolletje
ik betaalde ook jaren teveel bij KPN (internet + bellen)
ben in januari (na de aankondiging van verhoging beltarief)
overgestapt naar Online
was een half uur zonder internet en bellen
(maar het kan uiterlijk oplopen tot 8 uren)
besparing: 7,50 per mnd. internet + bellen
en belkosten naar vast 3,9 cent
06 nummers bellen wij altijd met mobiel (prepaid simyo 10 cent p. Minuut)
moet er eerlijkheidshalve bijzeggen dat mijn internet
van 8 MB bij KPN naar 4 MB bij Online is gegaan
maar als je alleen eenvoudige spelletjes via internet speelt
en verder alleen maar wilt internetten/mailen/bankzaken
zoals ik dan heb je hier genoeg aan
(ik was zelf ook altijd huiverig om over te stappen en
wilde ook niet lang zonder internet)

anglo
door anglo - Feb 22, 2011 om 10:22
95 Antwoorden / 22 Vragen

o ja,
ik heb Online het overstappen laten regelen
heeft dus prima gewerkt

conny2
door conny2 - Feb 22, 2011 om 10:29
256 Antwoorden / 4 Vragen

Erik, bij XS4all zou ik 55 euro per maand kwijt zijn, dat is ongeveer hetzelfde als nu. Ik heb nog geen brief van KPN gehad met de nieuwe tarieven, die wacht ik eerst af voordat ik een andere provider neem.
Bellen met die 0900 nummers binnen Nederland zoals anderen voorstellen is vaak nutteloos omdat je ook moet betalen als de ander niet opneemt.

mahadma
door mahadma - Feb 22, 2011 om 10:54
11540 Antwoorden / 51 Vragen

conny2, je schrijft: "omdat je ook moet betalen als de ander niet opneemt". Als er geen enkel reeël gesprek, voicemail of antwoordapparaat ontstaat, dus geen gesprek, wil je mij dan even verklaren welke kosten dan in rekening worden gebracht. Zoals je het nu doet voorkomen, kost het opnemen van de hoorn, dus een kiestoon krijgen, het nummer intoetsen en over laten gaan zonder welke gemaakte reeële verbinding al geld. En dat geloof ik niet. Graag je antwoord. Groet, MG.

conny2
door conny2 - Feb 22, 2011 om 12:55
256 Antwoorden / 4 Vragen

.....wil je mij dan even verklaren welke kosten dan in rekening worden gebracht

Je kan goedkoper bellen met alternatieve aanbieders, nooit geprobeerd? De meter gaat lopen als je de computerstem hoort, daarna kan je het gewenste nummer intoetsen. Neemt de ander niet op dan moet je toch betalen, je betaalt dan de gesprekskosten van het koopnummer.

mahadma
door mahadma - Feb 22, 2011 om 13:14
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Conny, als je geen "doorschakeling (carrier select)" hebt, dan heb je daar geen last van. Dus zo goedkoop zijn die alternatieve lieden dan toch ook weer niet. Ik heb geen kosten als er geen gehoor is of in gesprek is.

mr
door mrtelecom - Feb 22, 2011 om 13:55
7 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook via Euphony bellen. Blijft analoog maar slechts 4.65 cent starttik en de eerste 2 uur naar vaste nummer per maand gratis (geld voor 1e 2 minuten per gesprek maar er word verrekend per seconde dus bij 30 sec gaat er 30 seconden van je 2 uur af)

erik008
door erik008 - Feb 22, 2011 om 15:16
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Voipbuster is ook een alternatief.
Het is prepaid voip.
Als je €10 opwaardeert (ex btw) kun je 120 dagen zonder kosten bellen (max 300 min /week)
Daarna maak je pas het beltegoed op.

ru
door ruitenboer - Feb 22, 2011 om 20:32
64 Antwoorden / 1 Vragen

ISDN is natuurlijk niet achterlijk zoals iemand stelt. Er zijn nog steeds mensen en bedrijven die ISDN nodig hebben. (KPN zou er graag vanaf willen). Het zelfde geld voor de vaste lijnen. (KPN wil ze graag kwijt) dan kunnen de telefooncentrales opgedoekt worden.
Maar soms heb je vaste of ISDN lijnen nodig. Bijvoorbeeld als je alarmering via de telefoonlijnen loopt. En de vaste lijn is nog steeds betrouwbaarder dan via internet.

Maar los daarvan zijn de verhogingen van KPN absurd. 4 jaar geleden was Internetplus bellen 2.5 cent p.m en bellen naar andere IPB-ers gratis.
Hoeveel procent de verhoging in die 4 jaar van 2.5 naar 9 cent mag iedereen zelf uitrekenen.

Een afkoop is een logische volgende stap en is al interessant als je voor rond de 5 euro per maand verbelde (oude tarief).

KPN hoopt natuurlijk dat mensen meer met de vaste telefoon naar mobiel gaan bellen want dat valt buiten de afkoop regeling.

zonnetje69
door zonnetje69 - Feb 23, 2011 om 21:00
37 Antwoorden / 0 Vragen

KPN is al jaren veel te duur, maar nu maken ze het inderdaad wel heel erg bont. Als je minder wilt betalen, zou ik gewoon op zoek gaan naar iets anders. Gelukkig zijn er tegenwoordig meer mogelijkheden.

Je kan bellen met zo'n carrier-select nummer. 1601/1649/1609 zijn dacht ik meestal de goedkoopste. Nadeel is dat je dan nog steeds aan het dure abonnement van KPN vast zit.

Zelf heb ik goed ervaringen met Skype. Heb een skype-telefoon, zodat mijn pc niet aan hoeft te staan om bereikbaar te zijn. Met ring2skype krijg je gratis een telefoonnummer als van een vaste lijn. Mensen die jou daarop bellen moeten na het bellen van het tel.nr. nog een code intoetsen, maar betalen daarvoor gewoon het vaste lijntarief van hun eigen abonnement. Je kan betalen naar gebruik (2,2 ct/min & starttarief ca 4 ct) of een abonnement nemen bv. "onbeperkt" (fair use policy) bellen naar vast lijnen binnen Nederland (5,74€/mnd). Nadeel is dat je met skype geen 112/0800/0900 kan bellen.

Je kan een compleet (bellen/internet/tv) pakket nemen bij een andere aanbieder. Ik ken niet alle tarieven, maar dacht wel dat de meeste in ieder geval minder duur zijn dan KPN.

Behalve skype zijn er nog meer "VOIP" mogelijkheden. Bijv Voipbuster of Budgetphone. Bij die laatste krijg je in ieder geval gewoon een vast nummer, je kan hiermee wel 112/0800/0900 bellen en "onbeperkt" (fair use policy) vaste lijnen in NL bellen kost hier 9,50€/mnd. Je kan je eigen telefoon gebruiken, maar je hebt wel een apparaatje nodig om hem op je internet-netwerk aan te sluiten. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus weet niet hoe de kwaliteit is.

Genoeg mogelijkheden zo om je voordeel mee te doen...

onlysimply
door onlysimply - Jul 22, 2011 om 22:30
11 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=erik008 schreef op dinsdag 22 feb 2011, 09:46]Ook KPN dochter XS4ALL verhoogt het tarief van bellen.
Per 2-4-2011 komt er een start tarief van 10 cent.
Dit compenseert het betalen per seconde wat er voor in de plaats komt.
Ik denk toch sterk dat dit voort komt, door druk van consumenten organisaties.
Een kort gesprek is nu dus meer als 3 keer zo duur. (1 minuut)

Bovendien hebben ze de telefoon uit het standaard pakket gegooid.
Voorheen 2 nummers gratis, nu € 2,50 per nummer. (na de 2e €5 per nummer)

Maar wat mij het meeste dwars zit is geen contact toch betalen En bel je met de klanten bende ja wij kunnen er ook iets aan doen U hebt hier bericht van gehad. Ja inderdaat maar dat je dan elke maand 15 € xtra moet betalen. Dat is balen dan,schijtziek word je van die oplichters.