Ee
door Eefje Bouweriks Aug 27, 2016 om 20:13
Elektronica & tv

Canal digitaal

We hebben bij Canal Digitaal een recreatie schotel gekocht met bijbehorend abonnement. Na installatie bleek dat het kastje de schotel niet te herkent. Na een aantal telefoontjes en oplossingen die niet werkten hebben we de schotel retour gezonden met het ongetekende contract. Ondanks diverse toezeggingen hebben we tot op heden het geld nog niet retourgestort gekregen. Wie heeft hier nog meer ervaring mee.

1629 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 27, 2016 om 20:17
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Eefje Brouweriks ,

Ik heb er geen ervaring mee , maar plaats uw klacht op Twitter / Facebook daar reageert het Webcare Team .

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2016 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Canal Digitaal houdt er geheel eigen terugbetaal termijnen op na. Het komt uiteindelijk wel, maar u moet dan heel veel geduld hebben.

Is dat verschuldigde bedrag door hen automatisch geïncasseerd? Dan wachten ze met terugbetalen in ieder geval net zo lang tot u het zelf niet meer kunt storneren.

Dus kunt u nog storneren? Dan zou ik dat maar doen,

Ee
door Eefje Bouweriks Aug 27, 2016 om 20:38
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, helaas via ideal linkje betaald, dus dat gaat niet

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 22:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In principe moeten ze binnen 14 dagen terugbetalen. Dus ga ze maar bestoken met mails.

marita5
door marita5 - Aug 27, 2016 om 22:57
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Eefje Brouweriks

Stuur een brief naar Canal Digital , zie hier de voorbeeldbrief klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug

CanalDigitaal
t.a.v. Afdeling Klantenservice
Postbus 444
1200 JJ Hilversum

marcvhulst
door marcvhulst - Aug 28, 2016 om 03:12
23 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Eefje,

Welk merk heeft het kastje precies? Het schijnt zo te zijn dat CD een eigen communicatie heeft tussen schotel en tuner. Ben je er al eens mee langs een satelliet specialist geweest? En zo ja wat zei deze?

Succes ermee!

marita5
door marita5 Aug 28, 2016 om 06:41
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Marcvhulst , uw vraag is mosterd na de maaltijd , Ts heeft alles teruggestuurd .

Ee
door Eefje Bouweriks Aug 28, 2016 om 11:23
Antwoorden / 1 Vragen

Haha alles is al retour gestuurd, we hebben inderdaad naar de dealer gebeld, kosten 40 euro voor updaten omdat de software in t kastje niet goed is. Volgens cn konden we dit zelf doen, een dag later krijgen we te horen dat dit bij een dealer moet gebeuren.
Als we achteraf dit geweten hadden, waren we naar de schotel specialist vlak bij waar we op de camping staan gegaan. Maar helaas zit ons spaargeld in de schotel die we rechtstreeks bij hun gekocht hebben dus voorlopig dit jaar geen tv meer in de caravan
.
Wil hier alleen maar mensen mee waarschuwen om niet rechtstreeks bij canal digitaal dit te bestellen, we hebben zelf voldoende verstand en hulp op de camping om dit te installeren. Ze leveren iets wat al stuk is en je moet maanden op je geld wachten, dit vindt ik behoorlijk onbeschofd. Op mn facebook profiel staat inmiddels ook een waarschuwing

marcvhulst
door marcvhulst Aug 29, 2016 om 00:03
23 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Eefje,

Je zal van mij geen positieve reactie krijgen over CD en dat om het feit dat ze de klant, en mij en jou dus ook, in de kou laten staan misschien is het beter om (en nee ik ben niet van KPN) indien je thuis Itv hebt een Digitenne decoderen voor de camping kunt huren bij KPN.

hansje klein
door hansje klein - Aug 28, 2016 om 10:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Er zal een degelijke reden geweest zijn om met een schotel te willen gaan werken. Helaas koopt u daarmee verschillende componenten in die weer door tenminste drie verschillende partijen worden aangeboden en die werken helaas niet optimaal met elkaar samen. Schotel, tv, installatie, module en abonnement.

1 - De TV moet geschikt en voorbereid zijn voor een CI-module. Van al deze tv's zijn er meerdere door Canal Digitaal gecertificeerd.

2 - Verlangt Canal Digitaal dat u een module koopt en tenminste een basis-abonnement afsluit

3 - Tenslotte moet de schotel en geschikte LNB's nauwkeurig afgestemd worden om een perfect signaal naar en van uw tv te kunnen verwerken, waarvoor tevens een geschikte kabel tussen die twee moet worden gemonteerd.

Meten is daarbij weten en kan een satelietschotelinstallateur u helpen.

Het terugsturen is ook een beslissing, maar daarmee zult u uw oorspronkelijke plan niet kunnen realiseren.

Ee
door Eefje Bouweriks Aug 28, 2016 om 11:25
Antwoorden / 1 Vragen

We hebben een gewoon kastje, we hebben voldoende hulp en mensen met kennis op de camping maar ze leveren iets wat niet goed werkt, normaal ruil je dat dan om maar dit kon niet volgens hun. Ik verwacht dat ze dan direct geld terugstorten en niet dat je twee maanden lang op je geld moet wachten.

hansje klein
door hansje klein Aug 28, 2016 om 11:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inderdaad vreemd, dat gekochte spullen bij een vakhandelaar óók eerst nog een update moeten krijgen (tegen betaling). Ikzelf heb de nieuwste geschikte tv (waar het kastje tegenwoordig is ingebouwd) door/met Philips's- klantendienst laten checken om updates en bijna twee maanden op de beloofde update moeten wachten. Ze zouden de update op een usb-stick zetten......maar die update was nog niet klaar. Op het forum leest men ook, dat updates zèlfs negatief kunnen uitvallen omdat Philips er ooit een fout mee had gemaakt.

Een schotel heeft héél veel voordelen, maar de know-how bij de betrokken vakzaken incl. Philips is onder de maat en vermoedelijk bent u ook in deze malle molen terrecht gekomen. De detailhandel en Philips is direct bereid om het toestel in te ruilen, maar dat helpt allemaal niets wanneer de updates er (nog) niet zijn.

Philips verkoopt dus toestellen waarvoor de noodzakelijke update niet eens ter beschikking staat. Dan zit je maandenlang met een niet goed werkende oplossing. Philips is inmiddels ook niet meer van Philips, ook al staat het er nog op om met de naam nog te kunnen 'vangen'.

De vakhandel trekt zich hiervan terug en doet nu de aanbeveling voor Samsung.

tijger1
door tijger1 Aug 28, 2016 om 12:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

De Ts heeft alles bij CD gekocht. Normaal gesproken doen die niet moeilijk daarover en sturen een nieuwe ontvanger. Blijkbaar liep nu alles mis.

Het gaat dus niet over een module.

hansje klein
door hansje klein Aug 28, 2016 om 13:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb inderdaad het gedoe met schotels en wat er allemaal voor komt kijken iets breder beantwoord en mogelijk is dit voor TS niets nieuws, maar ook hij had te maken met de componenten die alleen theoretisch bij elkaar passen, maar in de praktijk helemaal niet zo eenvoudig werkend zijn te krijgen.

Het is vooral een probleem dat de leveranciers steeds maar naar elkaar wijzen. De geleverde hardware door Canal Digitaal is niet geupdate en dat is ook nergens te herkennen. De handel weet ook niet eens of er updates zijn. Aangenomen dat TS Philips-spullen geleverd heeft gekregen.

Ik zie regelmatig campers en caravans bij zo'n leverancier en dealer van Canal Digitaal voor de deur staan en aan de schotels werken. Zèlf doen is voor velen dus eerder onmogelijk. Maar met terugsturen van spullen heb je de gewenste oplossing (via de schotel tv kunnen kijken) dus niet en dàt was eerder mijn (off-topic) boodschap.

tijger1
door tijger1 Aug 28, 2016 om 13:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts heeft een recreatiepakket met abonnement gekocht, rechtstreeks bij CD. Dus heeft niets met dealers of Philips of wat dan ook van doen.

Maar ik ben, helaas, jaren en jaren klant geweest bij CD, je moet echt op je poot spelen als iets niet gaat zoals het moet gaan.

hansje klein
door hansje klein Aug 28, 2016 om 13:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb een (door mij betaald) testrapport waaruit moest blijken dat het Philipstoestel verzaakte, van zo'n satelietinstallateur die tevens Canal Digitaaldealer is, aan de technische service van Philips gestuurd, waarna ik tenslotte vol in de vuurlijn kwam te liggen, terwijl die twee elkaar maar bleven bestoken niets fout te hebben gedaan of geleverd.

Uiteindelijk moest ik mijn rechtsbijstand inschakelen die meteen meedeelde, dat ik één van velen andere klagers was. Ook via Consuwijzer kreeg ik te horen dat het Philipsprobleem met updates die het niet doen of niet ter beschikking staan bekend is, maar er niet tegen wordt opgetreden. Zo worden consumenten bel*zerd.

Het is klaarblijkelijk mogelijk dat ongestraft apparatuur uitgeleverd wordt, terwijl de tests nog niet afgesloten zijn en het publiek als testmarkt fungeert/misbruikt wordt.

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2016 om 12:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u in Nederland blijft, kunt u beter Digitenne aanschaffen.