sm
door smal May 2, 2016 om 11:30
Elektronica & tv

Digitaal tv signaal converteren naar analoog

Ik heb analoog tv van ziggo en digitaal teleffoon van kpn en wil overgaan op een drie  in één pakket van kpn. Echter kpn heeft als ik het goed begreep geen analoog tv signaal en dat wil ik ook graag behouden om mijn videorecorder te kunnen blijven gebruiken. Ik neem regelmatig film of muziek maar ook informatieve programma's op die ik voor blijvende beschikbaarheid op een dvd brand. Met een digitaalconverter met harde schrijf kan ook wel worden opgenomen maar zover ik weet voor permanente beschikbaarheid geen dvd's worden gebrand. Bestaat de mogelijkheid (dmv. software of hardware) het digitale kpn tv signaal om te zetten naar analoog zodat ik met mijn recorder kan blijven op te nemen om het  daarna te branden op een dvd? Op internet kon ik geen antwoord  hierop vinden.

11904 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 2, 2016 om 11:46
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Smal ,

Ik heb drie in een pakket van ziggo met 2 kaarten , d.w.z. een kaart in CI module in tv  ( kijk Digitaal ), en een decoder met kaart aangesloten op de video / dvd recorder neemt dan digitaal / analoog op , u kunt dan toch uw video blijven gebruiken .

ki
door kiekkiek - May 2, 2016 om 11:54
6 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je je recorder wil blijven gebruiken en DVD's wil branden? Blijf bij Ziggo, dan heb je altijd een analoog signaal beschikbaar. Dat scheelt veel gedoe. Ziggo heeft ook een alles in 1 pakket.

simon55
door simon55 - May 2, 2016 om 12:20
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb n drie in een pakket van Ziggo neem op met video recorder met DVD recorder en met DVD-Video-recorder en alles werkt tegenlijkertijd

sw
door swat1500 - May 2, 2016 om 12:44
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of er zoiets bestaat. Het feit dat u het niet (makkelijk) op Internet kunt vinden kan inhouden dat er maar weinig aanbieders van dergelijke hardware zijn. Het is dan ook de vraag of het doet wat u verlangd.  Op het moment dat u daar achter komt zit u echter al aan KPN vast. Die zal er immers geen boodschap aan hebben als de door u beoogde configuratie niet werkt. Ook bij KPN zult u, als u een ander programma wilt opnemen dan waar u naar kijkt, een 2e decoder moeten hebben. De vraag is of u dan nog steeds goedkoper uit bent.

sm
door smal May 2, 2016 om 13:57
71 Antwoorden / 105 Vragen

Bedaankt voor de reacties. Het vervelende bij een drie in één pakket van Ziggo is dat ik mijn kpn-emailadres moet wijzigen voor wel 100 nieuwsbrieven en contacten in een .com adres en dat brengt veel werk met zich mee en daarbij vergeet je er zeker een aantal waarmee je dan het contact verliest. .

costnix
door costnix May 2, 2016 om 18:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@swat1500:
Gek genoeg kan ik met mijn KPN 3in1 tot vier programma's tegelijk opnemen en ik kreeg twee decoders.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 2, 2016 om 19:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je kunt bij de KPN van die prachtige kastjes nemen, daarmee kun je meerdere zenders tegelijk opnemen en weer terugkijken wanneer het u schikt, het wordt echt tijd om afscheid te nemen van alle analoge zaken.
De opnames zijn veel makkelijker te programmeren, wissen en in HD kwaliteit te bekijken, daar kan geen ouderwetse video tegenop.
Tot 2000 uur!opnemen op 6 zenders tegelijkertijd voor € 5 per maand. Ook nog eens te bekijken op laptop, tablet en smartphone, Bye Bye video!
klik hier maar eens

Diewilik

fr
door frans56 May 2, 2016 om 19:17
230 Antwoorden / 9 Vragen

Denk niet dat "smal" dit bedoeld.  Het grote voordeel van een opname op een videoband of DVD recorder is dat men zelf de opname heeft.  Hetzij op een videoband dan wel op een DVD.  Die website van KPN daar staan je opnames ergens op een server opgeslagen, hetgeen wil zeggen.  als je dat abonnement ooit opzegt zijn ook je opnames niet meer toegankelijk. Bye Bye opnames.  Nee ik geef  "smal" groot gelijk dat hij op wil nemen op DVD dan wel op videoband.  Een videoband of een goed opgenomen DVD kan immers iedereen afspelen, terwijl iets wat online werkt geld blijft kosten.  immers overstappen naar een andere provider kost je al je opname's.   Op deze manier hoopt KNP te voorkomen dat iemand wel 10 keer nadenkt om over te stappen naar een andere provider.

Gerry1969
door Gerry1969 May 2, 2016 om 19:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tja, mijn moeder kookte nog met een fluitketel, toen kreeg ze een waterkoker en nu heeft ze een quooker.
Videobanden worden met het jaar minder van kwaliteit en zijn nauwelijks meer te verkrijgen, dvd is ook al uitstervende, want we streamen alles zelf waar en wanneer we zin hebben. Dus niet alleen op tv maar ook op laptop, tablet of smartphone.
Daarnaast is een dvd fysiek erg kwetsbaar , ikzelf heb al zeker 10 jaar geen dvd/blurayspeler meer in huis. ik gebruik
bijv Netflix en wat andere streamingsdiensten en kan zo prima tv kijken zonder dat ik iets mis.
Maar een mens moet wel open willen staan voor verandering want die is toch niet tegen te houden.

Dan even naar de kern een DA converter voor video/beeld kost een vermogen tenzij je dit soort apparaten neemt.

Nadeel van en digitaal signaal valt regelmatig geen analoge output te creeren omdat HDMI beveiligd is tegen kopieen .
Diewilik

Gerry1969
door Gerry1969 May 2, 2016 om 19:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Link werk niet meer als ik de tekst bewerk,
Dus losse link naar DA converter voor video.
http://www.bhphotovideo.com/c/product/620830-REG/Blackmagic_Design_CONVMBHS_Mini_Converter_HDMI_to.html

ha
door halex - May 2, 2016 om 22:38
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@Diewillik
Bij Telfort interactieve televisie (is volgens mij hetzelfde als KPN) zijn de opnamen maximaal één jaar te bekijken. Daarna zijn ze weg. Dat is het grote nadeel van het opnemen-pakket. Tweede nadeel is de reclame. Toen ik nog op mijn dvd-recorder opnam, kon ik in de opname knippen. Alle reclame ging er dus tussenuit, zodat ik een film/serie/etc in één keer zonder reclame kon zien.
De vooruitgang is leuk, maar kent ook zijn beperkingen. En die zijn niet voor iedereen acceptabel.