Lo
door Lot16 Sep 27, 2016 om 10:00
Elektronica & tv
Ervaringen met breken ruit Pelgrim oven?

Gisteren had ik bij het openen van de ovendeur opeens de RVS handgreep in mijn handen: deze kwam los samen met de buitenste ovenruit. De ruit lag in vele stukjes kapot op de grond. Het gaat om de oven van een Pelgrim fornuis typenummer NF941RVSAEP1. Bij contact met de klantenservice van Pelgrim werd de aanname gedaan dat de handgreep los heeft gezeten, waar meteen aan toegevoegd werd dat de constructie zodanig is dat we de schroeven zelf niet aan hadden kunnen draaien. Het (te) los zitten van het handvat hebben wij echter niet bemerkt. Los van de verdere afwikkeling (glasschade zou buiten de garantie vallen) maak ik me wel zorgen over de kans op herhaling.

Zijn er ervaringen met een soortgelijke situatie?

1960 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2016 om 10:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe oud is die oven?

ka
door kaakje - Sep 27, 2016 om 12:25
109 Antwoorden / 0 Vragen

 Los van de verdere afwikkeling (glasschade zou buiten de garantie vallen) maak ik me wel zorgen over de kans op herhaling.

Tiger.

Wat heeft de leeftijd van de oven met de vraag te maken?

tenormin
door tenormin - Sep 27, 2016 om 12:41
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@kaakje, leeftijd kan er mee te maken hebben. Net als bij mensen, eindigheid zit ook op apparatuur. Los van dit, de oven lijkt me niet zo oud, zo te zien op de foto. @lot16, zit er weer een nieuwe ruit in en... wie heeft het handvat er dan weer op vast gemaakt? Pelgrim zelf? Of bij wie u de Pelgrim oven gekocht heeft.Glasschade zullen ze niet vergoeden. Misschien op uw eigen verzekering te verhalen? Nee, zelf geen ervaring hiermee (gelukkig).

Lo
door Lot16 Sep 27, 2016 om 13:44
Antwoorden / 1 Vragen

Ha Tenormin, de oven is een jaar oud begreep ik van de verhuurder, weet niet waar ie gekocht is. De glasplaat is nog niet vervangen. Mijn aansprakelijkheidsverzekering wil niet vergoeden omdat het is gebeurd bij normaal gebruik, en verwijst terug naar Pelgrim.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2016 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee natuurlijk vergoedt u aansprakelijkheidsverzekering dit niet. Er is geen dekking voor schade aan gehuurde zaken.

Ik zou dan maar eens bij de huisbaas claimen als u de woning inclusief oven huurt.