Fiber zegt hardware niet te hebben ontvangen
Per januari 2015 zijn we aangesloten op fiber. Daar ze ker op keer niet konden leveren waar we voor betaalden hebben we per juli 2015 opgezegd. Ik heb op het moment dat ik door een andere provider was aangesloten en alles keurig werkte, dezelfde dag de hardware van Fiber retour gezonden. Na een zeer lange tijd niest van ze gehoord te hebben kamen ze ineens met en mail dat ze de hardware niet hadden ontvangen. Op hun verzoek het bewijsbonnetje van KPN gestuurd (origineel). Ze blijven volhouden niets te hebben ontvangen (ook het bonnetje niet). Nu krijg ik brieven van een incassobureau.
Fiber reageert al lang niet meer op mijn mails. Ik benniet voornemens te betalen Hoe pak ik dit verder aan? Op diverse fora heb ik gelezen dat ik kennelijk niet de enige ben met dit probleem.
H.Kobes
Hoe heeft u de hardware verstuurd? Per telefoon? Bij post.nl kunt u een verzendbewijs krijgen. En wie stuurt nu dat originele bewijs op? Heeft u wel een kopie, zodat u met het track en trace nummer nog iets kan bewijzen?
Hallo Herko58 ,
Het is niet handig om de orginele bewijsbon van kpn op te sturen .
Kijk eens of dit voor u een oplossing is , of u ook de orderbevestiging kunt terug vinden . ( dit had een klager gecontroleerd )
Gisteren betalingsherinnering ontvangen, maar nog steeds geen reactie van Fiber. Tevens mijn "opgeheven" orderbevestiging terug kunnen vinden dd 09-11-2015. Hierin staan alle afgenomen diensten doorgestreept en verwijderd. Bij totaal staat het bedrag €0,00. Dan hebben ze mijn hardware wel degelijk ontvangen.
Ik wil een ieder waarschuwen om niet met het bedrijf in zee te gaan. Wat een onprofessioneel en gemeen bedrijf!
bron : www.klachtenkompas.nl
Zelfs een verzendbewijs zegt schijnbaar helemaal niets. Wij hebben het zelfde probleem. Fiber zegt dat ze niet alles hebben terug gekregen.
Ze zeggen dus niet dat ze niets terug hebben gekregen, maar niet alles.
Dus wij hebben een verzendbewijs, wij hebben zelfs een bewijs dat het is aangenomen door iemand van Fiber.
Maar wij kunnen dus niet aantonen dat alles in de doos zat.
Uiteraard hebben wij geen belang bij apparatuur van Fiber waar wij toch niets mee kunnen. Wij hebben een andere leverancier en die heeft ook andere aparatuur geleverd. (We zijn trouwens niet voor niets weg bij Fiber) Maar dat doet volgens de advocaat niet ter zake. Zelfs het feit dat wij getuigen hebben die gezien hebben wat er in de doos is gedaan en gezien hebben dat die doos is dichtgeplakt, zijn niet voldoende bewijs..., volgens de advocaat.
Tenslotte kun je daarna de doos wel openen en er weer wat uit halen.
Maar volgens die theorie kun je zelfs niet alles fotograferen of zelfs op film zetten. Tenslotte kun je een inpak foto maken, maar dat zegt niets van wat er daarna is gebeurd. En zelfs als je het inpakken, dichtplakken, etiket er op, wegbrengen en afleveren op film zet zonder een pauze, kun je nog de film achteraf manipuleren.
En dus..., heeft mijn moeder (want daar gaat het om) vanwege de dreiging met een civiele procedure en de mogelijkheid dat er beslag op haar auto gelegd gaat worden, maar besloten dat ze in termijnen van € 10 per maand moet gaan betalen. Naar mijn mening maakt de incasso dienst die Fiber hiervoor in de hand heeft genomen, gebruik van onrechtmatige pressie middelen, maar wat moet je dan?
M.a.w. Fiber, onderdeel van KPN volgens de advocaat, heeft alle macht en als klant ben je gewoon loslopend wild waar op geschoten moet worden. Hun medewerkers maken geen fouten, stelen niet, er valt niets kapot waarna gezegd wordt dat het er niet in zat en mogen 3 maanden nadat je de spullen hebt geretourneerd een aanmaning sturen dat ze niet alles retour hebben ontvangen.
"Zelfs een verzendbewijs zegt schijnbaar helemaal niets." Klopt helemaal en mogelijk heb je ook nog eens daarvoor veel te veel centjes mogen dokken bij de prutsers van PostNL.
"Maar wij kunnen dus niet aantonen dat alles in de doos zat." Vraag eventjes of ze het willen wegen..
"besloten dat ze in termijnen van € 10 per maand moet gaan betalen." Per direct hiermee stoppen! En de rest van de centjes linea recta terugvorderen! Laat ze maar naar de rechter stappen, zelfs D66-rechters trappen hier niet in, alhoewel..
En doe aangifte bij de politie.
Fiber, onderdeel van KPN volgens de advocaat, Nou dan heeft die advocaat het helemaal mis. Is geen onderdeel van KPN
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer