He
door Herko58 Feb 21, 2016 om 11:35
Elektronica & tv

Fiber zegt hardware niet te hebben ontvangen

Per januari 2015 zijn we aangesloten op fiber. Daar ze ker op keer niet konden leveren waar we voor betaalden hebben we per juli 2015 opgezegd. Ik heb op het moment dat ik door een andere provider was aangesloten en alles keurig werkte, dezelfde dag de hardware van Fiber retour gezonden. Na een zeer lange tijd niest van ze gehoord te hebben kamen ze ineens met en mail dat ze de hardware niet hadden ontvangen. Op hun verzoek het bewijsbonnetje van KPN gestuurd (origineel). Ze blijven volhouden niets te hebben ontvangen (ook het bonnetje niet). Nu krijg ik brieven van een incassobureau.
Fiber reageert al lang niet meer op mijn mails. Ik benniet voornemens te betalen Hoe pak ik dit verder aan?  Op diverse fora heb ik gelezen dat ik kennelijk niet de enige ben met dit probleem.
H.Kobes

1847 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ja
door janf43 - Feb 21, 2016 om 11:46
733 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoe heeft u de hardware verstuurd? Per telefoon? Bij post.nl kunt u een verzendbewijs krijgen. En wie stuurt nu dat originele bewijs op? Heeft u wel een kopie, zodat u met het track en trace nummer nog iets kan bewijzen?

marita567
door marita567 - Feb 21, 2016 om 11:58
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

Hallo Herko58 , 

Het is niet handig om de orginele bewijsbon van kpn op te sturen . 

Kijk eens of dit voor u een oplossing is , of u ook de orderbevestiging kunt terug vinden . ( dit had een klager gecontroleerd ) 

Gisteren betalingsherinnering ontvangen, maar nog steeds geen reactie van Fiber. Tevens mijn "opgeheven" orderbevestiging terug kunnen vinden dd 09-11-2015. Hierin staan alle afgenomen diensten doorgestreept en verwijderd. Bij totaal staat het bedrag €0,00. Dan hebben ze mijn hardware wel degelijk ontvangen.
Ik wil een ieder waarschuwen om niet met het bedrijf in zee te gaan. Wat een onprofessioneel en gemeen bedrijf! 

bron : www.klachtenkompas.nl

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2016 om 13:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Met KPN teruggestuurd?;-)

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 21, 2016 om 18:37
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Gewoon verder negeren, stopt vanzelf.

ro
door ronaldlubach - May 26, 2016 om 19:59
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zelfs een verzendbewijs zegt schijnbaar helemaal niets. Wij hebben het zelfde probleem. Fiber zegt dat ze niet alles hebben terug gekregen.
Ze zeggen dus niet dat ze niets terug hebben gekregen, maar niet alles.
Dus wij hebben een verzendbewijs, wij hebben zelfs een bewijs dat het is aangenomen door iemand van Fiber.
Maar wij kunnen dus niet aantonen dat alles in de doos zat.

Uiteraard hebben wij geen belang bij apparatuur van Fiber waar wij toch niets mee kunnen. Wij hebben een andere leverancier en die heeft ook andere aparatuur geleverd. (We zijn trouwens niet voor niets weg bij Fiber) Maar dat doet volgens de advocaat niet ter zake. Zelfs het feit dat wij getuigen hebben die gezien hebben wat er in de doos is gedaan en gezien hebben dat die doos is dichtgeplakt, zijn niet voldoende bewijs..., volgens de advocaat.
Tenslotte kun je daarna de doos wel openen en er weer wat uit halen.

Maar volgens die theorie kun je zelfs niet alles fotograferen of zelfs op film zetten. Tenslotte kun je een inpak foto maken, maar dat zegt niets van wat er daarna is gebeurd. En zelfs als je het inpakken, dichtplakken, etiket er op, wegbrengen en afleveren op film zet zonder een pauze, kun je nog de film achteraf manipuleren.

En dus..., heeft mijn moeder (want daar gaat het om) vanwege de dreiging met een civiele procedure en de mogelijkheid dat er beslag op haar auto gelegd gaat worden, maar besloten dat ze in termijnen van € 10 per maand moet gaan betalen. Naar mijn mening maakt de incasso dienst die Fiber hiervoor in de hand heeft genomen, gebruik van onrechtmatige pressie middelen, maar wat moet je dan? 

M.a.w. Fiber, onderdeel van KPN volgens de advocaat, heeft alle macht en als klant ben je gewoon loslopend wild waar op geschoten moet worden. Hun medewerkers maken geen fouten, stelen niet, er valt niets kapot waarna gezegd wordt dat het er niet in zat en mogen 3 maanden nadat je de spullen hebt geretourneerd een aanmaning sturen dat ze niet alles retour hebben ontvangen.

akkerdistel
door akkerdistel May 26, 2016 om 20:15
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Zelfs een verzendbewijs zegt schijnbaar helemaal niets." Klopt helemaal en mogelijk heb je ook nog eens daarvoor veel te veel centjes mogen dokken bij de prutsers van PostNL.

akkerdistel
door akkerdistel May 26, 2016 om 20:16
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Maar wij kunnen dus niet aantonen dat alles in de doos zat." Vraag eventjes of ze het willen wegen..

akkerdistel
door akkerdistel May 26, 2016 om 20:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"besloten dat ze in termijnen van € 10 per maand moet gaan betalen." Per direct hiermee stoppen! En de rest van de centjes linea recta terugvorderen! Laat ze maar naar de rechter stappen, zelfs D66-rechters trappen hier niet in, alhoewel..

akkerdistel
door akkerdistel May 26, 2016 om 20:19
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En doe aangifte bij de politie.

gerbera
door gerbera - May 27, 2016 om 11:46
7359 Antwoorden / 14 Vragen
0

Fiber, onderdeel van KPN volgens de advocaat, Nou dan heeft die advocaat het helemaal mis. Is geen onderdeel van KPN

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer