st
door steenbok1 May 2, 2016 om 18:59
Elektronica & tv

Foto's van mijn laptop[ bekijken via mijn interactief TV. kan dat ?

Hallo adviseurs,
Ik heb veel foto's die ik op mijn laptop heb opgeslagen. Mijn vraag is: Kan ik deze foto's met mijn laptop ook via mijn interactief TV bekijken?
En hoe gaat dat te werk, heb ik dan een verbindingssnoer nodig en welke? Graag jullie advies.
Alvast hartelijk dank.
Steenbok1

13613 10 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - May 2, 2016 om 19:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat kan prima hoor!
Optie 1 Heeft uw laptop een HDMI uitgang dan koopt u bij Action een HDMi kabel voor een paar cent, steekt deze in de tv enlaptop en klaar.
Optie 2 Uw laptop of tv is al iets ouder, dan neemt u een VGA kabel, die kan in de laptop en ook weer in de tv, selecteer de bijbehorende ingang en klaar.
Optie 3 U zet uw foto's op een usb stick en stopt de stick in uw tv, foto's beginnen vanzelf te spelen.
Optie 4 U heeft een smart tv en nieuwere laptop, open een foto en zoek naar het delen logo, als het goed is vindt uw laptop dan uw tv bijv LG-65 LL1234 u drukt op verbinden en klaar is kees.

Veel succes
Diewilik

st
door steenbok1 - May 2, 2016 om 19:23
28 Antwoorden / 17 Vragen

Diewilik,

Bedankt voor je snelle reactie en tips.
Groet, Steenbok1

pa
door partnervof - May 2, 2016 om 22:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

of je koopt een Chromecast! Dan kan je zelfs muziek en films van je pc afspelen op je tv.

Ma
door Mat Matheij May 4, 2016 om 23:13
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wie een (goede) en nieuwe smarttv heeft koopt toch niet ook nog een Chrome Cast. Volstrekt overbodig.

Ma
door MacWally May 4, 2016 om 23:25
151 Antwoorden / Vragen

U heeft gelijk. Die extra apparaten zijn allang weer achterhaald met een Smart TV,

Ka
door Kassafoutje May 5, 2016 om 10:29
19 Antwoorden / Vragen

Denk je nu echt dat iedereen een Smart Tv heeft?

diumenge
door diumenge May 5, 2016 om 11:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een Chromecast i.c.m. een tablet is veel handiger dan welke Smart TV dan ook. Behalve dan als die Smart TV (met) Chromecast (vergelijkbare) technologie heeft ingebouwd natuurlijk.

Ma
door MacWally - May 2, 2016 om 23:31
151 Antwoorden / Vragen

Heeft u een smart TV en bezit u een android telefoon of tablet ? Zet dan al je foto,s op je telefoon (eventueel koopt u een Sandisk kaartje van 16 GB ) en stream vanuit de bank door middel van deze app al je foto,s naar je TV. SD kaartje is goedkoper dan een kabeltje. Heeft u een Samsung smart TV dan kunt u ook Plex installeren op de TV en PC. Op de PC of laptop kunt u films en foto,s plaatsen op Plex. U opent Plex op je TV en hoppa. Ik gebruik het allebei.

Jeannetims
door Jeannetims - May 4, 2016 om 11:48
51 Antwoorden / 3 Vragen

Interactieve tv is een service die providers aanbieden, die los staat van uw eigen netwerk. Dat is dus geen optie. Het ligt er aan welk type televisietoestel u heeft en welke uitgangen beschikbaar zijn.
Of u wel of niet uw laptop aan kunt sluiten is van zoveel zaken afhankelijk: heeft uw televisie én uw laptop een HDMI aansluiting? Dan is dit de eenvoudigste optie. Sluit de HDMI aansluiting aan op een vrije poort van uw tv en sluit dan de laptop aan. Nu kunt u het scherm van uw laptop op uw televisie zien.
Kijk ook eens op deze pagina: http://www.draadloostvkijken.com/laptop-aansluiten-op-tv/

audb
door audb - May 4, 2016 om 11:58
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Bij een ouderwetse tv is de enige oplossing ze uit te printen en boven op uw tv te zetten :)

Maar even een opmerking over een VGA ingang.

Deze geeft een slechtere beeld dan een hdmi bij een HDTV en de kleuren kunnen maar dat is niet altijd zo een kleinbeetje fletser zijn dan via HDMI.

li
door liny landman - May 4, 2016 om 23:00
1 Antwoorden / Vragen

Het makkelijkste is gewoon een chromecast kopen,ideal. Zijn gelukkig niet zo duur ongeveer 35 euro.Dan kan je alles van je tablet op tv kijken en luisteren!

Ma
door Mat Matheij - May 4, 2016 om 23:22
986 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt uw pc inderdaad aansluiten via de HDMI ingang maar er valt ook te bezien of uw smarttv niet is voorzien van Wifi. Bij Tablets en Smartphones kennen we ook het Mirror principe waarbij de smartphone een smarttv opzoekt en daarop hetzelfde projecteert als op het hoofdscherm.(tablet of smartphone) Voor het overige is mijn bescheiden mening dat goedkope kabels een evenredige kwaliteit aan beeld en geluid bieden. Mvrgr.

Gerry1969
door Gerry1969 May 4, 2016 om 23:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Mat, digitaal is eentjes en nullen. Of die nu door een kabel van 1 of 25 euro gaan maakt iets uit.  Bij analoge bekabeling sluit ik me volledig bij je aan.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij May 4, 2016 om 23:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

Beste diewilik hak al heel lang met dit bijltje en zie elk verschil in beeld en hoor dat in geluid. Het is een misvatting dat de eentjes en nulletjes via willekeurig welke kwaliteit kabel op eenzelfde wijze worden overgebracht. Het tegendeel is waar. Geldt ook voor UTP kabel. Mvrgr

Ma
door Mat Matheij - May 4, 2016 om 23:46
986 Antwoorden / 3 Vragen

@diewilik Heb zowel analoog als digitale ervaring. In beide gevallen speelt de kwaliteit van de kabel een prominente rol.
HDMI,UTP,digital audio het is om het even kabelkwaliteit speelt ook hier een waarneembare rol. Maar de soms enigszins misplaatste Nederlandse zuinigheid leidt ons soms naar (te) goedkope producten. Bedenk dat maar liefst 70% van veel optredende problemen te herleiden zijn naar de bekabeling. Mvrgr

ph
door philip36 May 5, 2016 om 00:19
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Gerry1969
door Gerry1969 May 5, 2016 om 00:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Mat,
Ik vind het bijzonder knap dat u dit waar kunt nemen. In  het verleden zijn meerdere testen geweest waaruit blijkt dat digitale bekabeling geen hoorbare danwel zichtbare verbetering oplevert bij gebruik van een dure kabel. .
Een 1 blijft een 1 een 0 een 0.
Uw ontvangende apparaat kent geen betere enen of nullen.
Ik ben een behoorlijke audiofiel en draai met Usher BE 20 speakers met twee Mark Levinson eindversterkers.
Al vele digitale kabels hebben tussen mijn  cd loopwerk en Dac gezeten, nooit verschil gehoord.
Misschien is het meetbaar 6 nullen achter de komma maar hoorbaar? Daarnaast wordt ons gehoor al na ons 30e minder dus hoe ouder u bent des te minder u waar zal nemen.
Mvg Diewilik

ph
door philip36 - May 5, 2016 om 00:25
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@mat matheij
Niet iedereen is het met u eens.
http://www.cnet.com/news/why-all-hdmi-cables-are-the-same/
Kan me voorstellen dat in bepaalde gevallen de kabelafscherming wat kan uitmaken maar gouden contacten en ander soort koperdraad geloof ik ook niet dat het tv-beeld of geluid daardoor beter is.
Heb zelf wat duurdere en goedkope HDMI kabels maar ik kan niet zeggen, hé dat beeld is van dat apparaat met die goedkope kabel.

Ma
door Mat Matheij May 6, 2016 om 17:14
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dan heeft U in persoon geen kabels vergeleken. Na  ontvangst van een Ziggo kabel die beter zou zijn afgeschermd tegen o.m. 4G verbeterde de beeldkwaliteit. Let wel er was al Hirschmann dubbel afgeschermde kabel met connectoren in gebruik. Ook bij HDMI zijn grote verschillen waarneembaar en ook bij digital audio (AES/EBU). Hetwelk de professionele versie is. Maar ook de UTP kabel zou onder de loep moeten liggen. Bij langere afstanden alsook hogere snelheden is een Cat6 kabel aan te bevelen. Mvrgr.