zoekster
door zoekster Jan 5, 2015 om 20:37
Elektronica & tv

Goede wasdroogcombinatie

Ben op zoek naar een goede wasdroogcombinatie. Nu twijfel ik tussen de LG F148M2R en de Samsung WD806P4SAWQ. Kan niet kiezen. Hebben jullie enig idee, of misschien ervaring met een wasdroogcombi?

Er is geen ruimte voor een wasmachine en een droger, dus het zal echt een combi moeten worden.

23138 26 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Jan 5, 2015 om 22:04
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Zoekster, wij/ik heb geen ervaring met was/droogcombinatie's maar wel een vraag, en ik bedoel er totaal niets negatiefs mee.

Waarom een wasdroger van merken die nog niet zo heel erg lang op de markt zijn met het onderdeel witgoed en zich nog moeten bewijzen op het onderdeel "duurzaamheid" over een lange periode?
Waarom geen wasdroger, wasmachine, of droger van merken die al jarenlange ervaring hebben in deze branche?
Uiteraard zit er bij de "gerenommeerde" merken ook mindere sterren tussen, maar de duurzaamheid op langere termijn is daar wel beter van bekend.
Specifieke testen van was-droogcombinatie's heb ik bij de Consumentenbond niets kunnen vinden, wel testen van losse was en droog machines.
Sterkte met kiezen ;-)

Klik hier-> Levensduur van mijn machine-1

Klik hier-> Levensduur van mijn machine-2

zoekster
door zoekster - Jan 5, 2015 om 22:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 5 jan 2015, 22:04]

Waarom een wasdroger van merken die nog niet zo heel erg lang op de markt zijn met het onderdeel witgoed en zich nog moeten bewijzen op het onderdeel "duurzaamheid" over een lange periode?

Ik zoek iets tussen de 500 en 750 euro.
Duurzaamheid is overigens niet het belangrijkste (gek genoeg), het is vooral van belang dat hij makkelijk in gebruik is en goed wast en droogt. Dat de kleding er goed uitkomt.

Als de wasdroogcombi dat een jaar of 5 volhoudt, is het oké.

gerbera
door gerbera - Jan 5, 2015 om 22:47
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn dochter had een AEG was/droogcombi, helaas niets dan ellende. Bedrading verbrand, deurslot en display defect en héél slechte service van Electrolux (importeur van AEG) En dat allemaal binnen 1 1/2 jaar. Bedenk echter wel dat voor het drogen er minder wasgoed in kan. Samsung 8 kg was en 5 kg drogen. LG 8 kg was en 4 kg drogen. Ik denk dat beide niet veel voor elkaar onder doen zij het dat er een prijsverschil in zit. De specificaties gelezen hebbende zou ik persoonlijk voor de LG kiezen.

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2015 om 23:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zegt er is geen ruimte, maar voor een wasmachine en droger heb je maar een plekje nodig van ruim 60 bij 60 centimeter, want ze kunnen op elkaar staan.

Wel zo prettig twee aparte machines. Niet alles kan of hoeft in de droger na het wassen. Zou me nog maar bedenken.

tenormin
door tenormin - Jan 6, 2015 om 00:21
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 5 jan 2015, 23:07]U zegt er is geen ruimte, maar voor een wasmachine en droger heb je maar een plekje nodig van ruim 60 bij 60 centimeter, want ze kunnen op elkaar staan.

Wel zo prettig twee aparte machines. Niet alles kan of hoeft in de droger na het wassen. Zou me nog maar bedenken.

Helemaal eens met "ons tijger". Als er plek is voor wasmachine, is er plek voor droger erboven op. Zou zelf niet voor de combinatie wassen/drogen gaan; ooit gehad: isse niette fijn. Flauw weet ik. Maar wat je stelt: er is geen ruimte voor was en droog is niet "des zoekster" antwoord normaliter. Overal een tussenstuk te koop en de droger (meestal) op de wasmachine en klaar is kees.

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2015 om 01:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had je klik hier en klik hier al gelezen?
En ook klik hier.
Als er een vrij recente test is en je bent geen lid van de Consumentenbond kun je 60 dagen gratis kennismaken en tests bekijken.
Als ik her en der op internet lees over drogen kom ik tot de conclusie dat je dan net zo goed de was op een rekje in de badkamer kunt hangen, omdat de was vaak niet droog (genoeg) uit de droger komt.
Zelf zou ik voor stapelen kiezen als dat kan.
Een buurman had ook wasdroogmachine en had al na een 2-3 jaar problemen. Ik ben vergeten van welk merk en kan het niet meer vragen omdat hij verhuisd is.
Als stapelen niet kan zou ik een gewone wasmachine kopen die ook goed centrifugeert.

door 1953 - Jan 6, 2015 om 02:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Voor de droger zou ik gaan voor een warmtepompdroger BOSCH WTY87700.

Wasmachine eveneens van BOSCH.

Kijk vooral naar de capaciteit (± 8 kg.), programma's, energielabel A++, etc.

Samsung geeft bij mij wrange smaakgevoel en opdringerigheid weer, ben dan ook geen fan van Samsung. Mijn diensttelefoon is een smartphone van Samsung, walg daarvan, staat ook uit.

gompy2
door gompy2 - Jan 6, 2015 om 07:50
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 5 jan 2015, 22:23]
Ik zoek iets tussen de 500 en 750 euro.
Duurzaamheid is overigens niet het belangrijkste (gek genoeg), het is vooral van belang dat hij makkelijk in gebruik is en goed wast en droogt. Dat de kleding er goed uitkomt.

Als de wasdroogcombi dat een jaar of 5 volhoudt, is het oké.
Ja oké, begrepen.

Voor wat het waard is:

Klik-> Beste Koop Wasdroogcombinatie: Samsung WD806P4SAWQ

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 6, 2015 om 11:36
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Wegens de kleine wasmachine trommel kun je vaak maar de helft drogen dus moet je eerst de helft uitladen en later die natte was drogen..

Een droger los is groter en kan wel alles in 1x doen.

Ook betrouwbaarheid en levensduur, beter 2 apparaten die vaak voordeliger zijn.

Tip;
2e keer op volle snelheid centrifugeren want dan hoeft de energie vretende droger minder te doen...

zoekster
door zoekster - Jan 6, 2015 om 17:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Geen ruimte voor stapelen ivm ketel die er hangt. Als je het ziet begrijp je het.
Bedankt voor de antwoorden.

komsja
door komsja - Jan 6, 2015 om 20:05
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Er zal toch wel een ander plekje te vinden zijn waar de twee naast of op elkaar geplaatst kunnen worden,en buiten dat een wasdroog combinatie zijn in de meeste gevallen enorme energie slurpers

Cookies
door Cookies - Jan 6, 2015 om 20:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=komsja schreef op dinsdag 6 jan 2015, 20:05]en buiten dat een wasdroog combinatie zijn in de meeste gevallen enorme energie slurpers

Ja, en? Dat mag iedereen toch voor zichzelf wel bepalen?

komsja
door komsja - Jan 6, 2015 om 20:38
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@carola.83
Rustig rustig carola denk aan uw bloeddruk,
Ik heb alleen maar gezegd dat het energie slurpers zijn.
En tuurlijk moet een ieder dat voorzich weten of hij of zij een torenhoge energie rekening gepresenteerd krijgt door zo,n combinatie en tuurlijk moet een ieder dan niet gaan zitten zeiken en klagen hoe het komt dat men zoveel geld kwijt is aan zulke dingen terwijl het ook allemaal goedkoper had gekund.
Maar we zijn volwassen mensen en weten allemaal donders goed hoe het allemaal werkt.

Cookies
door Cookies - Jan 6, 2015 om 20:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=komsja schreef op dinsdag 6 jan 2015, 20:38]@carola.83
Rustig rustig carola denk aan uw bloeddruk,
Ik heb alleen maar gezegd dat het energie slurpers zijn.
En tuurlijk moet een ieder dat voorzich weten of hij of zij een torenhoge energie rekening gepresenteerd krijgt door zo,n combinatie en tuurlijk moet een ieder dan niet gaan zitten zeiken en klagen hoe het komt dat men zoveel geld kwijt is aan zulke dingen terwijl het ook allemaal goedkoper had gekund.
Maar we zijn volwassen mensen en weten allemaal donders goed hoe het allemaal werkt.

Nou, torenhoge rekening. Dat valt wel mee, hoor. En inderdaad ik weet donders goed hoe ik zou KUNNEN bezuinigen (net als ongetwijfeld zoekster).
Je zal mij hier ook niet zien vragen waar mijn hoge energieverbruik vandaan komt.

Ik zou zo minimaal 1000Kwh per jaar kunnen bezuinigen als ik naar een klein l*llig teeveetje ga zitten kijken, maar 3x in de week gedurende 5 minuten onder de douche stap, onder een dekbed op de bank ga zitten en mijn was niet zou drogen in de droogtrommel enz. enz. Maar daar heb ik dus helemaal geen zin in.

zoekster
door zoekster - Jan 6, 2015 om 20:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 6 jan 2015, 19:51][quote=zoekster schreef op dinsdag 6 jan 2015, 17:15]Geen ruimte voor stapelen ivm ketel die er hangt. Als je het ziet begrijp je het. Bedankt voor de antwoorden.

Ik heb wel ruimte voor stapelen, maar wil zo'n stellage niet in mijn badkamer. Vandaar dat ik - naar alle tevredenheid - al jaren een was/droogcombi gebruik. Wasgoed altijd goed droog, maar ja, met drogen moet je hem ook niet tot de rand vol stoppen, dat wordt ook duidelijk aangegeven. Een voor 50% gevulde trommel (katoen) is met een uurtje kastdroog.

Mijn vorige AEG combi begon pas na een jaar of 11 problemen te geven. De nieuwe is ook een AEG, type L16850A3 (Ned. model).

Ik ben een Samsung freak op het gebied van electronica als t.v., tablet, smartphone. Maar bij witgoed gaat mijn voorkeur toch altijd nog uit naar de lang(er) gevestigde merken.

Bedankt voor de informatie, carola.83! Prettig om ook nog eens een positief geluid te horen over een combi.

Ik neem alle adviezen ter harte.

De energiekosten zijn inderdaad van ondergeschikt belang, dus daarover zal men mij niet horen klagen ;-)

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2015 om 21:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Vergeet vooral de router niet, die u 's nachts zou kunnen uitschakelen.;-))

komsja
door komsja - Jan 6, 2015 om 21:14
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@carola.83
U zegt dat u zomaar even 1000 kwh per jaar kunt bezuinigen door heel sober te gaan leven,maar geachte carola als ik u even meld dat ik per jaar ongeveer zo,n 1500 kwh stroom verbruik,en ik leef alles behalve sober hoor

Cookies
door Cookies - Jan 6, 2015 om 22:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster: succes en hoop dat je wat hebt aan mijn info. De combi die ik nu heb, is inmiddels alweer 3 jaar probleemloos (en nu maar hopen dat ik niks op roep door deze uitspraak) in gebruik.

Cookies
door Cookies - Jan 6, 2015 om 22:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 6 jan 2015, 21:04]@carola.83

Vergeet vooral de router niet, die u 's nachts zou kunnen uitschakelen.;-))

Bedankt voor de tip!;-)

door 1953 - Jan 6, 2015 om 23:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 6 jan 2015, 07:50][quote=zoekster schreef op maandag 5 jan 2015, 22:23]
Ik zoek iets tussen de 500 en 750 euro.
Duurzaamheid is overigens niet het belangrijkste (gek genoeg), het is vooral van belang dat hij makkelijk in gebruik is en goed wast en droogt. Dat de kleding er goed uitkomt.

Als de wasdroogcombi dat een jaar of 5 volhoudt, is het oké.
Ja oké, begrepen.

Voor wat het waard is:

Klik-> Beste Koop Wasdroogcombinatie: Samsung WD806P4SAWQ

Beste uit de test: BOSCH WTY87700 !

zoekster
door zoekster - Jan 7, 2015 om 14:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik had nog een vervolgvraag. Die wasdrogerballen, werken die echt om de was minder te laten kreuken? Volgens de consumentenbond is het allemaal onzin, maar ook hier hoor ik weer graag de gebruikerservaringen.

tenormin
door tenormin - Jan 7, 2015 om 14:52
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Die wasdroog ballen hebben geen enkel nut bij je hete was. En bij de fijne was: ik heb geen verschil gemerkt (heb een soort ballen met "stekeltjes") dat het minder kreukelt. Het enige wat het "fluffie" maakt zijn kussen en dekbedden, dat word lekker door elkaar geschud. Maar verder mis je er niets aan, ik haal ze er bij de 60 graden was uit; ze gaan allemaal telkens in de dekbedhoezen, sta je daar weer mee te pielen.

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2015 om 15:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 7 jan 2015, 14:17]Ik had nog een vervolgvraag. Die wasdrogerballen, werken die echt om de was minder te laten kreuken? Volgens de consumentenbond is het allemaal onzin, maar ook hier hoor ik weer graag de gebruikerservaringen.

Vlg mij is het ook onzin, vandaar geen gebruikservaring.

zoekster
door zoekster - Jan 7, 2015 om 15:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Op internet stond een verslagje van een vrouw die de ballen voor 1 euro bij de Action gekocht. Voor de was leverde het niets op, maar de hond was er reuze blij mee ;-)

Nou ja, dan laat ik het maar zitten, bijna had ik me gisteren laten overhalen door een witgoedverkoper om zo'n ding voor 12 euro aan te schaffen...

De droogwascombi wordt overigens de Samsung. Carola.83 heeft ongetwijfeld een betere combi aangeraden, maar aangezien hij waarschijnlijk niet langer dan een jaar zal worden gebruikt, gaan we toch voor een goedkopere.
Hij is overigens niet voor mezelf, dan zou ik voor de AEG gaan.

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2015 om 15:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 6 jan 2015, 17:15]Geen ruimte voor stapelen ivm ketel die er hangt. Als je het ziet begrijp je het. Bedankt voor de antwoorden.

Ik heb wel ruimte voor stapelen, maar wil zo'n stellage niet in mijn badkamer. Vandaar dat ik - naar alle tevredenheid - al jaren een was/droogcombi gebruik. Wasgoed altijd goed droog, maar ja, met drogen moet je hem ook niet tot de rand vol stoppen, dat wordt ook duidelijk aangegeven. Een voor 50% gevulde trommel (katoen) is met een uurtje kastdroog.

Mijn vorige AEG combi begon pas na een jaar of 11 problemen te geven. De nieuwe is ook een AEG, type L16850A3 (Ned. model).

Ik ben een Samsung freak op het gebied van electronica als t.v., tablet, smartphone. Maar bij witgoed gaat mijn voorkeur toch altijd nog uit naar de lang(er) gevestigde merken.

aurora1
door aurora1 - Jan 7, 2015 om 17:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik had eens iets gelezen over een tennisbal in de droger doen voor donzen dekbedden en jassen e.d. en heb even gezocht en vond o.a.: klik hier.
Die witgoedverkoper had als aardigheidje die ballen wel gratis mogen meegeven vind ik.