lichtblauw
door lichtblauw Jun 16, 2011 om 14:54
Elektronica & tv

Hoeveel kun je van een keukenprijs afpingelen?

Wij staan op het punt een keuken aan te schaffen. Dit is de eerste keer dat wij een keuken kopen. Als wij andere grote aankopen doen, pingelen we eigenlijk altijd wel iets van de prijs. We verkopen zelf ook duurdere artikelen en zijn het ook van onze klanten gewend dat er bij grote bedragen iets van de prijs wordt afgehaald.

Wie kan mij vertellen hoeveel % ruimte er in een keukenprijs zit? Het gaat om een keuken van ca. € 11.000 euro, dus het is niet zo'n dure (maar mij toch duur genoeg ;-).

Graag ook eigen ervaringen met bedragen erbij!

72475 48 Rapporteer

rapil
door rapil - Jun 16, 2011 om 15:14
433 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer 90% korting. Nee heb je en ja................................?

lichtblauw
door lichtblauw - Jun 16, 2011 om 15:17
36 Antwoorden / 16 Vragen

Lijkt me niet erg realistisch. Beetje flauw antwoord eigenlijk. Doe verder geen moeite zou ik zeggen.

mastag
door mastag - Jun 16, 2011 om 16:52
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Lichtblauw,
Ik wil geen flauw antwoordt geven maar de keukenbranche is er al op ingesteld dat de nieuwe consument om een flinke korting zal vragen.
Dan krijgt u bv 50% op de apparatuur en gratis plaatsen, of ipv de 11.000 betaald u slechts 9250 euro. Maar hoe dan ook, ik zou eerder naar de kwaliteit van de leverancier kijken als naar de korting, want die betaald u gewoon zelf.
In mijn geval keuken incl Siemens inbouw apparatuur 16.250 euro, heb deze voor 15.500 gekocht. Voordeel was alles in 1 x goed, geen aanbetaling hoeven doen, en perfecte naleving van de afspraken.
Het ligt dus echt aan je insteek ga je voor de beste keuken en service of ga je bij een ander type bedrijf voor de meeste (nep) korting of voor een rmasjmerk apparatuur. In mijn geval had ik de Siemens prijzen al wat vergeleken en de keukenboer zat op zelfde niveau.

Succes
Mastag

lichtblauw
door lichtblauw - Jun 16, 2011 om 17:06
36 Antwoorden / 16 Vragen

Mastag, bedankt voor je uitgebreide antwoord. De offerte is niet gespecificeerd, dat maakt het lastig om te doorzien of er nog wel of niet wat afkan. wij hebben meerdere offertes aangevraagd en ons viel op dat er nogal wat verschil zit in de plaatsingskosten (want die werden weer wel genoemd).
Bij de bedrijven waar we nu kijken hoeven we geen aanbetaling te doen.

dobby
door dobby - Jun 16, 2011 om 18:40
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lichtblauw schreef op donderdag 16 jun 2011, 17:06]Mastag, bedankt voor je uitgebreide antwoord. De offerte is niet gespecificeerd, dat maakt het lastig om te doorzien of er nog wel of niet wat afkan. wij hebben meerdere offertes aangevraagd en ons viel op dat er nogal wat verschil zit in de plaatsingskosten (want die werden weer wel genoemd).
Bij de bedrijven waar we nu kijken hoeven we geen aanbetaling te doen.
Let wel even op bij plaatsingskosten: gaan ze allemaal echt uit van de situatie zoals die *nu* bij je is, of gaan ze uit van de situatie dat b.v. alle aansluitingen al op de ideale plaats zitten, en is de rest meerwerk..

rj
door rjw - Jun 16, 2011 om 18:46
3261 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=lichtblauw schreef op donderdag 16 jun 2011, 17:06]Mastag, bedankt voor je uitgebreide antwoord. De offerte is niet gespecificeerd, dat maakt het lastig om te doorzien of er nog wel of niet wat afkan.

Dan zou ik eerst een gespecificeerde offerte vragen. Hoe meer informatie je hebt hoe gerichter en realistischer je het over kortingen kunt hebben met de verkoper.

wi
door willems123 - Jun 16, 2011 om 19:14
117 Antwoorden / 16 Vragen

Ca. twee-en-half jaar geleden mijn keuken met Bosch inb.apparaten en graniet werkblad, offerte van 17.000, voor 11.500 euri gekocht.

abarth
door abarth - Jun 16, 2011 om 21:42
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ga ook eens kijken bij een familiebedrijf ipv de grote keukenboeren waar u vooral korting koopt en weinig aftersales.

Wij hebben bij beide offertes opgevraagd en kwamen op een vergelijkbaar bedrag uit. Echter nu is 1 telefoontje voldoende mochten er problemen zijn.

Bedenk wel dat je zelf meestal moet zorgen voor het aanleggen/verplaatsen van gas, water en electra.

Wat is een goede prijs?
Bij de ene pingel je er 40 % af en heb je nog het gevoel teveel te betalen.
Bij de ander krijg je direct een goede prijs en kun je het bedrag mooi afronden.

ja
door jank - Jun 17, 2011 om 14:10
168 Antwoorden / 8 Vragen

Ik denk, dat Mastag de spijker op zijn kop slaat.
De adviesprijs zal wel vermeld staan op de offerte. Nadat u flink heeft afgepingeld, waarmee u op verjaardagen goede sier kunt maken en ongemerkt reclame maakt voor de betreffende firma, betaal u naar alle waarschijnlijkheid uiteindelijk de going-prijs. Oftewel de prijs waarvoor het artikel over de toonbank moet gaan.

mi
door mifradoho - Jun 17, 2011 om 14:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ga om te beginnen naar meerdere zaken en laat je goed informeren zodat je enige kennis hebt van keukens.
Als je hierna de Keuken hebt gevonden die je wilt laat dan de verkoper zijn verhaal doen en zijn aanbod, hij zal je bijna altijd al korting aanbieden.
Blijf in eerste instantie terughoudend en laat je niet verleiden om een bod te doen.
Nadat de verkoper zijn aanbod met korting heeft gedaan ga je pas echt onderhandelen.
Neem niet meteen een beslissing maar ga rustig naar huis en laat je niet onder druk zetten door zijn dreiging dat het aanbod alleen vandaag geld, de Verkoper zal je zeker bellen met een betere aanbieding.
Deze werkwijze heeft mij al meerdere malen flinke kortingen opgeleverd.

Succes

Frans

sp
door sporten - Jun 17, 2011 om 14:31
17 Antwoorden / 1 Vragen

Een offerte die niet is gespecificeerd is niet gebruikelijk.
Laat een offerte opmaken, die wel gespecificeerd is.
Pas op, bij de grote "keukenboeren". Een groot aantal van deze keukenzaken ( zoals Keukenmaxx, Brugmans keukens )vallen onder dezelfde directie = Mandemakers Groep.
Zij kunnen via Uw postcode de door U aangeboden offertes bekijken en kunnen U dan z.g. een mooie aanbieding doen. Een beetje druk op de zaak zetten, een z.g. gratis inbouwartikel erbij , de chef komt erbij etc, zodat U het gevoel krijgt een goede deal te doen. Niet dus. Deze methode van zakendoen is mij verteld door een verkoper die niet meer bij een van deze zaken werkt.
Op de methode van verkopen rust een geheimhoudingsplicht !!.
Past U dus op.

pleerol
door pleerol - Jun 17, 2011 om 14:42
30 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lichtblauw schreef op donderdag 16 jun 2011, 14:54]Wij staan op het punt een keuken aan te schaffen. Dit is de eerste keer dat wij een keuken kopen. Als wij andere grote aankopen doen, pingelen we eigenlijk altijd wel iets van de prijs. We verkopen zelf ook duurdere artikelen en zijn het ook van onze klanten gewend dat er bij grote bedragen iets van de prijs wordt afgehaald.

Wie kan mij vertellen hoeveel % ruimte er in een keukenprijs zit? Het gaat om een keuken van ca. € 11.000 euro, dus het is niet zo'n dure (maar mij toch duur genoeg ;-).

Onze ervaring is, dat als je bij zo'n keukenboer komt en een keuken samenstelt (mooie tekening), dat ze je eerst laten schrikken van de prijs. Is een beetje psychologisch bekeken ;-) Daarna kan er ineens 40% af en krijg je er nog een andere kraan bij. Maar dat is al ruim 10 jaar geleden. Maar volgens mij is de handelswijze nog hetzelfde....

Graag ook eigen ervaringen met bedragen erbij!

sc
door scheurkogel - Jun 17, 2011 om 14:48
6 Antwoorden / 0 Vragen

"De ergenis van slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is".

Ga voor kwaliteit.
Ik weet het Keukenboeren, als je even niet scherp bent naaien ze je een oor aan zo groot als een dubbeldeurs koelkast.

Je keuken ga je op je gemak uitzoeken en bij verschillende aanbieders, schrijf hierbij ook de type nummers op van de apparatuur. (altijd appels met appels vergelijken).

Keukens is net als auto`s ze worden altijd emotioneel gekocht, nooit rationeel, de uitkomst is ook altijd dat je vele euro`s duurder uit bent.
Onthoud goed, je sudderlapje (draadjesvlees) afkomstig van een petroleumstel smaakt beter als uit een steamjet.

av
door avdp - Jun 17, 2011 om 14:56
29 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit meer dan 50% van de vraagprijs betalen voor een keuken !
Dit is dan pas een normale prijs en zeker voor een keuken van € 11.000.
Willen ze je niet die 50% korting geven, gewoon weglopen en naar een ander gaan, vermoedellijk zul je niet tot 3 adressen komen om je korting binnen te halen.
Ze roepen je wel eerder terug.
Maar wel consequent voet bij stuk houden, succes verzekerd !

mo
door molen777 - Jun 17, 2011 om 15:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

10%moet kunnen

eh
door ehaasnoot - Jun 17, 2011 om 15:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

check wat de apparatuur lost op internet kost (goedkoopste winkel)
ligt aan de winkel maar je kan bij veel winkels echt zo'n 40% eraf proberen te krijgen als ze geen speciale stuntdagen hebben
familie heeft prijs van bijv. een 6-pits gasstel/oven meegenomen, keukenzaak 4500,- en op internet 2600 toen, hij werd direct voor 2600 aangeboden
let ook op de afhandeling / service, het wil volgens horen zeggen vaak misgaan met het plaatsen van een keuken, plankje scheef, iets vergeten oid en daar gaan dan weken al niet maanden overheen voor ze weer op je stoep staan
veel mensen kopen / vergelijken met keukenzaken in Duitsland, ik zelf zou het liefste naar Ikea gaan en eventueel wat items zelf elders halen zoals een natuurstenen blad, dat kost tegenwoordig echt zoveel niet meer als je een beetje rond kijkt

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2011 om 15:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Lichtblauw, zoals anderen je ook aanraden: eerst gespecificeerde rekening. En, als je consumentenprogramma's volgt, een goede keukenzaak vraagt GEEN aanbetaling. Marchanderen met de prijs kun je door "gratis afwasmachine o.i.d." te bedingen. Maar ik zou voor kwaliteit gaan en niet kwantiteit; goedkoop is duurkoop. Ga maar eens in Consumentenbond tijdschriften snuffelen: de meeste kopers van keukens gaan het schip in met aanbetaling.

merryweather
door merryweather - Jun 17, 2011 om 15:25
50 Antwoorden / 0 Vragen

Afdingen zal bij de een wel gaan en bij de ander nauwelijks.Hangt allemaal af van de marge's en hoe druk zo,n zaak het heeft.Het is onzin te zeggen dat iedere keuken leverancier brede marge's heeft en dus flink korting kan geven.Heeft een zaak het erg druk dan zal korting ook minder makkelijk gaan dan wanneer een zaak minder kopers heeft.Er zijn er al zat die alle kortingen c.q gratis apparatuur al in de prijs hebben verwerkt ook nog.De enige optie is ,vergelijken ,vergelijken en dan pas aanschaffen

harrie
door harrie - Jun 17, 2011 om 15:28
765 Antwoorden / 36 Vragen

Een van de winstpakkers is de inbouwapparatuur, in mijn witgoedtijd zag ik als manager, de inkoop en adviesprijzen van apparatuur van de grote merken.
Deze prijzen lagen tot 300% hoger dan dezelfde losstaande apparaten.
Dit terwijl de standaard inkoopprijs dezelfde of nog iets lager was.....
Staar je dus niet blind op 50% korting op apparatuur....
Ook dan zit er nog de normale winstmarge op.

In België waar ik nu dichtbij woon zijn de adviesprijzen van inbouw 30 tot 40% goedkoper dan in NL. ondanks de hogere BTW. Duidelijk een voorbeeld van prijsafspraken tussen keukenboeren en leveranciers.... Kartel??? NMA ????

Ex-Haagsche Harrie

ka
door katja54 - Jun 17, 2011 om 15:41
54 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb zelf bij een keukenwinkel gewerkt , voor een kastje wat bijv. 50 euro inkoop was vroegen ze 200 euro, dus de winkels maken er veel winst op.
Zorg er voor dat je een winkel zoekt waar je geen aanbetaling hoeft te doen.
Als er bij het plaatsen van de keuken iets beschadigd is of er is iets niet geleverd, betaal dan de helft van het afgesproken bedrag.
De keuken is dan al geplaatst en iets mee terug nemen is dan niet mogelijk.
Vraag om een korting die in jouw ogen te hoog is, de winkelier zal een tegenbod doen en vaak ben je dan veel voordeliger uit.
Ik weet er alles van , heb het vaak meegemaakt.
Veel succes met je keuken

to
door tom1944 - Jun 17, 2011 om 15:41
24 Antwoorden / 1 Vragen

Lichtblauw,
Uit miin tijd bij AEG weet ik dat de verkoopprijs van inbouw apperatuur erg hoog is met zeer grote marges van wel 50%-60%. Vraag eerst bij diverse grote merken de inbouw folders en prijslijst op. Bekijk dan de prijs die de keukenboer voor deze app. berekend en bepaal daar je strategie op. Je kunt ook zo berekenen wat een keuken zonder app. kost en kan je een beter afgewogen beslissing nemen of de aangeboden prijs redelijk is voor het aantal kasten en bladen. Het makkelijkst is de leverancier 2 aparte offertes te vragen nl. 1 voor een keuken zonder app. en 1 voor de inbouw app. voor een goede afgewogen beslissing. ( vinden ze niet leuk, maar klant is koning en ze willen graag verkopen )
Veel succes.

vladja
door vladja - Jun 17, 2011 om 15:50
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Misschien kan je hier... ook nog een deal mee maken. Als ze een keuken hebben, die bevalt, eerst afpingelen en dan betalen met deze cheque (niet voor de volle prijs overgenomen)?

Vladja

rs
door rst77 - Jun 17, 2011 om 16:12
18 Antwoorden / 1 Vragen

Beste lichtblauw,

Ik heb 6 jaar geleden een keuken gekocht voor mijn nieuwe huis bij Mandemakers. De oorspronkelijke prijs was 16.000 euro, maar uiteindelijk hebben we 11.500 euro betaald. Er valt dus veel te pingelen.

Wat helpt is zeggen dat je er een nachtje over wilt nadenken. Vaak proberen ze je direct te overtuigen meteen te kopen, maar ga daar niet op in. Tijdens het lopen naar de auto kwam de verkoper ons achterna en bood al direct 10% korting, maar later bleek dat de bodem nog niet bereikt was en ging er in totaal zelfs 30% af.

Het helpt om de typenummers van de apparaten op te vragen en de bijbehorende internetprijzen op kieskeurig op te zoeken. Neem die prijzen vervolgens mee en confronteer hen ermee. Achteraf gezien hadden wij misschien nog wel meer korting kunnen onderhandelen, maar dat voelde te asociaal... hahaha.

1paul
door 1paul - Jun 17, 2011 om 16:34
3144 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn broer heeft bij een keukenzaak gewerkt, volgens hem waren de "normale" prijzen voor de keukens 50% van het bedrag wat in eerste instantie genoemd word...

Dan hadden ze dus nog steeds hun normale winst elk bedrag hoger dan de 50% van het eerste bedrag word gezien als extra winst en dus als bonus voor de verkoper die dit binnenhaalt...

Prijs van een keuken kan dus makkelijk met 50% naar beneden, laat je niet gek maken, doe geen aanbetaling en teken niets, betaal bij aflevering en dan niet eerder als dat alles gecheckt is, is iets niet in orde zet dit op de bon en hou hiervoor een redelijk bedrag achter...

De "aanbieding" die u nu heeft voor 11.000 euro kan dus voor de helft en dan nog maakt men een mooie winst...

1paul
door 1paul - Jun 17, 2011 om 16:35
3144 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een aanvulling trouwens, de keuken kastjes zijn (bijna) allemaal gewoon van spaanplaat, enkel het front is massief in de meeste gevallen en soms is dit slechts MDF...

Spaanplaat is dus het goedkoopste houtsoort welk er is, is gewoon afval voor de houtindustrie...

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2011 om 16:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 17 jun 2011, 15:50]Misschien kan je hier... ook nog een deal mee maken. Als ze een keuken hebben, die bevalt, eerst afpingelen en dan betalen met deze cheque (niet voor de volle prijs overgenomen)?

Vladja

Moet TS wél in de omgeving van Alkmaar, Amersfoort, Almelo, Den Helder, Emmen, Heerenveen, Helmond, Rotterdam, Spijkenisse en Uden wonen. Hen, van de door jou HIER genoemde pagina heb ik aangeraden hun cheque op Buurtlink te zetten; in ieder geval voor die vraag gemakkelijker.

hu
door hubbwijde - Jun 17, 2011 om 16:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Alles valt of staat met de leverancier van de keuken.
Goedkoop is vaak duur koop!
Informatie over de leverancier geeft al vaak een goede indruk over zijn handelen.
Bij alles uit onderhandelen kun je wel eens van een koude kermis thuis komen.
Wij hebben daarover al diverse miskleunen gezien. Dus bezint eer ge begint.
De plaatsing van de keuken is doorslaggevend, maar dat kun je tevoren niet zien of inschatten.
Wij hebben bijzonder goede ervaring bij Jansen in Huissen met een Siematic keuken.

ja
door janenan - Jun 17, 2011 om 16:55
23 Antwoorden / 4 Vragen

Er zit een behoorlijke winstmarge op keukens, incusief de apparatuur. Dus kun je gerust een flinke korting vragen. Ik adviseer overigens zaken te doen met een plaatselijke keukenboer, die goed bekend staat. Achteraf spijt het mij dat ik (zes jaar geleden) in zee ben gegaan met een landelijke keten van keukenboeren, die veel vestigingen heeft in het land, maar ook een centraal kantoor, dat vanalles regelde (of juist niet).
Het koste veel moeite om de laatste dingen klaar te krijgen (miscommunicatie over en weer) en bovendien vond ik het raar dat ik, na eerder de aanbetaling te hebben gedaan, op de dag dat alles werd geleverd, onmiddelijk aan de vervoerder het restbedrag moest betalen. Dus nog vóórdat alles geïnstalleerd was!!

hans515
door hans515 - Jun 17, 2011 om 17:06
250 Antwoorden / 117 Vragen

Let ook op 100% service, ná de aankoop. En er zijn bedrijven die géén voorrijkosten rekenen.
Kies voor bekende merken. Korting is er altijd te bedingen, maar let op, dat je dat niet later tóch betaald.
10 tot 20 % korting is toch wel haalbaar!
Succes er mee!

lo
door logi47 - Jun 17, 2011 om 17:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heel eenvoudig.
Als je als harde onderhandelaar heel veel van je prijs hebt afgepingeld en dan tevreden naar buiten loopt, weet ik 100% zeker dat je niet de bodem prijs betaald hebt.
Als je binnenkomt bij een keukenparadijs staat de prijs ongeveer vast. lukt het om korting te vragen is altijd de vraag heb ik niet te weinig gevraagd en gekregen als ik naar buiten kom.
Ga gewoon naar ikea of ander bedrijf waar de prijzen vast liggen, zodat je niet het gevoel krijgt dat je toch "genaaid" bent en, de garantie lijkt mij ook verzekerd

jb
door jb50 - Jun 17, 2011 om 18:06
14 Antwoorden / 9 Vragen

Wij kochten een keuken bij NUVA Keukens, gewoon omdat het goed voelde!
Op de vraagprijs zakten wij uiteindelijk met 40 %, van 16000 naar 9600 euri, incl. 850 plaatsingskosten! Goede service, goed advies!

sh
door shadowlady - Jun 17, 2011 om 18:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo lichtblauw

Uit ervaring weet ik dat er een grote marge zit op keukens mijn keuken was ruim €11.000 het is een "spel"van ja ik wil...en je man...maar dit is wel duur...ze komen over de brug bij ons was het uiteindelijke bedrag €7.499 dus dat scheelde nogal...inclusief plaatsen en app we kochten de keuken bij de keukenconcurent

bo
door boenkes1 - Jun 17, 2011 om 22:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit me aan bij het advies om naar een goede zaak te gaan met goede service. Dat bespaart veel ergernis. Dat je dan toch niet duur uit hoeft te zijn bewijst de zaak Bemmel en Kroon in Leidschendam en in ( in dacht Hazerswoude Rijndijk).
Ik zat krap omdat mijn vorige huis maar niet verkocht werd toen mijn nieuwbouwhuis al werd opgeleverd. Ik heb dit eerlijk tegen de verkoper gezegd en hij liet me de goedkoopste 3 keukens zien.Ze hanterenb ook geen idioot hoge prijzen waar je dan zogenaamd weer heel veel koring op krijgt maar hebben meteen heel redelijke prijzen. Dus veel afdingen is niet een nodig maar toch gaven ze bijv. een gratis afvalsysteem t.w. 100 euro. Uiteindelijk heb ik voor een keuken gekozen waar ik blij mee was voor +/- 7000,- incl. plaatsing en Miele vaatwasser, afzuigkap en 6 pits gaskookplaat. De keuken is u-vormig en 5 m. lang ! De koelvriescombi heb ik online via kieskeurig.nl gekocht en veel bespaard. Bij de plaatsing maakte de monteur een fout waardoor er een nieuwe kraan geleverd moest worden. Zonder problemen werd deze besteld en geleverd. Nu 6 jaar later kwamen er haarscheurtjes is de deurtjes. Ik belde de serviceafdeling van Bemmel en Kroon en verwachte een hoop problemen. NIETS van dat alles. ZEVEN deurtjes zijn met 1 telefoontje GRATIS vervangen en geplaatst !.
Dus Bemmel en Kroon krijgen van mij de warme douchE en zijn van harte aanbevolen aan iedereen die een mooie keuken tegen een scherpe prijs wil met UITSTEKENDE SERVICE !

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2011 om 22:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Boenkes1=
Sluit me volledig aan bij uw advies van Bemmel & Kroon. Alleen, waar Bemmel & Kroon sinds kort in ieder geval niet meer op de plek zit waar de winkel was (is huisartsenpraktijk geworden) weet ik niet of ze nog in Leidschendam zitten. Maar het is (was??) een goede zaak met beste service. Ik kocht daar ook altijd.

bo
door boenkes1 - Jun 17, 2011 om 22:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op vrijdag 17 jun 2011, 22:44]Boenkes1=
Sluit me volledig aan bij uw advies van Bemmel & Kroon. Alleen, waar Bemmel & Kroon sinds kort in ieder geval niet meer op de plek zit waar de winkel was (is huisartsenpraktijk geworden) weet ik niet of ze nog in Leidschendam zitten. Maar het is (was??) een goede zaak met beste service. Ik kocht daar ook altijd.

Klopt - sorry , ze zijn verhuisd en zitten nu in het industieterrein het "Forepark" in Den Haag, wijk Leidschenveen , langs de A4.
Bemmel & Kroon Keukens Den Haag. Neckar 24. Industrieterrein Forepark 2491 BD Den Haag
Tel: 070-3206065. email: denhaag@bemmel-kroon.nl
www.bemmelenkroon.nl

te
door terpstra - Jun 17, 2011 om 23:02
174 Antwoorden / 5 Vragen

Ga langs diverse bedrijven. Bij exakt de zelfde keuken, kan er een prijsverschil zijn van 20%. Feit voor mijn woning.
In mijn boshuis zelfs 30 %. Gamma contra Karwei. Zelfde product, maar Karwei Steenwijk was wel soepel en zakelijker. Daar koop je dan je spullen.
Ik tevreden, zij blij.Een klant er bij.
Groet, H.

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2011 om 23:17
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Boenkes1= bedankt voor details.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 18, 2011 om 02:03
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Alweer zo'n vraag waarop alleen maar een onzinnig antwoord is te geven.
De korting is afhankelijk van je leeftijd en cup maat.
Seksistisch ? Wie ? Ik ?

jo
door john2031 - Jun 18, 2011 om 09:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vergelijk de app die je wilt hebben met de internet prijzen.. Neem kieskeurig site om meerdere prijsopgave te doen.. Dit geld ook voor de werkbladen.. Hiermee krijg je een aardig indruk wat een redelijke prijs is.. V.w.b. de keuken meubelen ga idd voor kwaliteit.. Ik heb mijn keuken van Nolte met 7 stuks Siemens app incl natuursteen uit Duitsland voor €11.750.. incl montage.. De prijzen op de Nederlandse markt lagen gemiddeld 4000 hoger... En de service was werkelijk geweldig.. Nadeel achteraf was.. dat Siemens.de niet de leveringsvoorwaarden had als Siemens .nl Geen 5 jaar garantie maar 2 jaar.. Maar aan de andere kant wanneer gaat app stuk..! Of in het begin of naar 8 jaar! En je koopt natuurlijk altijd nog steeds een degelijk product waar je ook na 2 jaar voor garantie aan kunt kloppen.. Oja.. In mijn keuken tijd.. jaren geleden namen ze genoegen met een winstmarge van ongeveer gemiddeld 30%..

Suc6

curious
door curious - Jun 18, 2011 om 11:01
45 Antwoorden / 7 Vragen

Veertien dagen geleden is bij mij een nieuwe keuken geplaatst. Meerdere adressen bezocht in de periode daarvoor en uiteindelijk een op maat keuken gekozen bij Schenk Interieurbouw in Haarlem. Alles tot in de puntjes geregeld, verwijderen oude keuken, plaatsen en aansluiten nieuwe keuken. Gespecificeerde offerte ontvangen, waarbij ook nog rekening is gehouden met het tijdelijke 6% BTW tarief.
De moeite waard om ook daar even op te letten.
Kwaliteit heeft zijn prijs, het is de keuken geworden die aan onze wensen voldoet, en niet de keuken die de keukenverkopers ons konden leveren. Op een verjaardag kan ik niet opscheppen over korting die bedongen is, maar het resultaat spreekt voor zich.

..
door ... - Jun 18, 2011 om 11:20
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben tevreden met 0% korting.
De Ikea keuken heeft vaste lage prijzen.

Het voordeel is dat als ik ooit schade kreeg of kastje extra wil niet de volle adviesprijs kreeg omdat korting alleen voor complete keukens werd gegeven.

Als ze alles eerst duur en onduidelijk maken en pas na uren tekenen en kletsen een prijs noemen hoeft het voor mij niet meer.
Ik wil gewoon weten wat iets kost en verder niets.

En hoe verklaren ze dat mijn integreer bare vaatwasser na weggooien bovenblad en met 2 beugeltjes vast zetten (gamma €1,25) de Adviesprijs bij hun €1295,- is en de standaard die ik kocht €595,- advies prijs had en voor €319,- was af te halen dus hoezo 50% korting?
De Vaatwasser is dus bij hun van €1295,- naar €648,50 en Siemens heeft het voor €595,- als integreerbare staan in hun Siemens folders!

Ik zie dus dezelfde apparaten met en zonder bovenblad en om een machine zonder die eigenlijk dus goedkoper zou moeten zijn de dubbele prijs te rekenen....

Maar ook diverse bouwmarkten hebben leuke keukens met vaste prijzen per kast en die komen ook vaak bij de bekende grote Duitse fabrieken vandaan.

cl
door clyde1 - Jun 18, 2011 om 12:13
11 Antwoorden / 4 Vragen

Laat je niet overhalen iets vooruit te betalen, zoals bv bij de Keukenkoncurrent, als je "korting" krijgt, want ze luizen je er in !!

ee
door eefje_1 - Jun 18, 2011 om 17:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Over 2 weken wordt onze keuken geplaatst. We zijn, uiteraard, bij heel verschillende soorten zaken geweest. En net zo verschillend is hetgeen je van de prijs kunt afhandelen. Zoals al eerder aangegeven, kun je bij de Mandemakers groep wel tot 50% korting krijgen...... In principe proberen ze je dus, sorry, heel plat gezegd, te naaien. Je bent úren kwijt en je komt haast niet weg en je word behoorlijk onder druk gezet om maar vooral nú te beslissen. Niet doen dus!
Er zijn ook keukenzaken bij (een enkele) die direct aangeven dat ze direct de eerlijke prijs geven en niet urenlang gaan zitten onderhandelen. En dat is best prettig.
Uiteindelijk zijn wij uitgekomen bij een meubelmaker! Deze is bij ons geweest en hij kan écht maatwerk leveren en is niet afhankelijk van vaste (kast-) maten. Duur? Nee, bij menige keukenzaak waren we meer kwijt geweest. Dit komt mede doordat we de door ons gewenste apparatuur via internet hebben vergeleken en deze zelf hebben aangeschaft (waar de meubelmaker zelf ook blij mee was, kan hij zich bij zijn eigenlijke werk houden). En als je bij één bedrijf alle keukenapparatuur besteld, dan is daar ook nog behoorlijk wat van af te handelen.
Wij raden dan ook iedereen aan om verder te kijken dan de traditionele keukenzaken.
Succes en sterkte ermee!

ma
door martinedorr - Jun 19, 2011 om 16:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb net een nieuwe keuken gekocht, nadat ik in veel keukenzaken was geweest.
Maar bij al die zaken had ik geen goed gevoel.
Bij Ikook slaagde ik uiteindelijk voor een goeie luxe keuken en heb niet eens veel hoeven onderhandelen. De prijs die ik in mijn hoofd had daar zat hij ver onder en kreeg daar ook nog eens korting op. De keuken kwam ook nog eens heel snel en werd keurig geplaatst.
Ik ben dus op mijn gevoel afgegaan, met prima resultaat.

ra
door rationalist - Jun 20, 2011 om 12:18
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het is typisch nederlands om met hoge kortingen te werken.Indien je de nederlandse en duitse prijslijst van Miele vergelijkt zie je dat er minimaal 30% verschil in zit. Als een keukenboer je 50% op de apparaten aanbiedt telt hij er een gedeelte ergens anders weer bij. Bovendien zorgen ze er wel voor dat de prijzen niet te vergelijken zijn. Mijn advies is: vraag twee of drie offertes aan voor exact dezelfde keuken, met dezelfde merken en typenummers, kies de leverancier waar je het meest gelukkig mee bent en vraag of hij met de laagste aanbieder mee over kan.
En betaal vooral niets aan, indien er iets mis gaat ben je je geld kwijt. Veel succes.

lichtblauw
door lichtblauw - Jun 29, 2011 om 12:35
36 Antwoorden / 16 Vragen

Beste allemaal,

we hebben gisteren een keuken gekocht, bij een plaatselijk keukenbedrijf met maar een vestiging. Daar hadden we toch het beste gevoel bij. De eerste tekening van hun was eigenlijk direct goed doordacht en ze begrepen dat we de prijs niet onnodig wilden opdrijven met dure, onnodige gadgets. Uiteindelijk hebben we nog zo'n 10 % van de keuken afgekregen. Helemaal helder is dat niet, want ze gaan naast het keukenplaatsen ook nog tegelen, stuken en leidingwerk verrichten. Al met al wel een goed gevoel over de deal, over 8 weken wordt de keuken geplaatst. Geen aanbetaling, wel een deelbetaling als de keuken bij ons is afgeleverd. Iedereen bedankt voor alle antwoorden/tips/opmerkingen. We hebben er zeker wat aan gehad!

tenormin
door tenormin - Jun 29, 2011 om 13:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lichtblauw schreef op woensdag 29 jun 2011, 12:35]Beste allemaal,

we hebben gisteren een keuken gekocht, bij een plaatselijk keukenbedrijf met maar een vestiging. Daar hadden we toch het beste gevoel bij. De eerste tekening van hun was eigenlijk direct goed doordacht en ze begrepen dat we de prijs niet onnodig wilden opdrijven met dure, onnodige gadgets. Uiteindelijk hebben we nog zo'n 10 % van de keuken afgekregen. Helemaal helder is dat niet, want ze gaan naast het keukenplaatsen ook nog tegelen, stuken en leidingwerk verrichten. Al met al wel een goed gevoel over de deal, over 8 weken wordt de keuken geplaatst. Geen aanbetaling, wel een deelbetaling als de keuken bij ons is afgeleverd. Iedereen bedankt voor alle antwoorden/tips/opmerkingen. We hebben er zeker wat aan gehad!

Gefeliciteerd met jullie aankoop; ik hoop dat alles goed verloopt en heel veel (kook)plezier mogen beleven.

ma
door martinedorr - Jun 29, 2011 om 18:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op woensdag 29 jun 2011, 13:02][quote=lichtblauw schreef op woensdag 29 jun 2011, 12:35]Beste allemaal,

we hebben gisteren een keuken gekocht, bij een plaatselijk keukenbedrijf met maar een vestiging. Daar hadden we toch het beste gevoel bij. De eerste tekening van hun was eigenlijk direct goed doordacht en ze begrepen dat we de prijs niet onnodig wilden opdrijven met dure, onnodige gadgets. Uiteindelijk hebben we nog zo'n 10 % van de keuken afgekregen. Helemaal helder is dat niet, want ze gaan naast het keukenplaatsen ook nog tegelen, stuken en leidingwerk verrichten. Al met al wel een goed gevoel over de deal, over 8 weken wordt de keuken geplaatst. Geen aanbetaling, wel een deelbetaling als de keuken bij ons is afgeleverd. Iedereen bedankt voor alle antwoorden/tips/opmerkingen. We hebben er zeker wat aan gehad!

Gefeliciteerd met jullie aankoop; ik hoop dat alles goed verloopt en heel veel (kook)plezier mogen beleven.

Van harte gefelciteerd met jullie aankoop.
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om op je gevoel af te gaan.
Je hebt zo te zien een goeie deal gedaan, en wens jullie veel plezier van de keuken.
groetjes van Martine