pe
door petra van dael Dec 9, 2016 om 06:28
Elektronica & tv

Ik ben opgelicht via een link naar ideal. kan ik mijn geld ergens terugkrijgen?

Ik heb ooit een laptop gekocht die niet in orde was. Na een vervelende mailing met dit bedrijf heb ik het er bij laten zitten . Nu kreeg ik een mail van (wat ik dacht) dat bedrijf was dat ik 100 euro terug zou krijgen. Ik heb chatgesprek gevoerd. Nu ben ik zo stom geweest toch op de link te klikken en de verificatiecode door te geven. Let normaal echt goed op maar deze combinatie had ik niet verwacht.
Ben 1300 euro armer. Heb het bedrijf benaderd en u raad het al: weten nergens iets van. Wel alles meteen geblokkeerd.

Is er een mogelijkheid mijn zuurverdiende geld ergens terug te krijgen? Heb bevestiging van de bankbetalingen maar ja, ideal, is natuurlijk niet te achterhalen?

P

17192 15 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 9, 2016 om 07:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Neem hierover z.s.m. contact op met je bank. En wat bedoel je met: alles geblokkeerd?

Le
door LeCorbeau - Dec 9, 2016 om 12:33
38 Antwoorden / Vragen

Ik vrees dat je naar je geld echt kan  fluiten, bij I-Deal  bestaat niet de mogelijkheid om geld terug te laten storten. Bij paypal of als je via een credit card betaalt is die mogelijkheid er wel. Het is en blijft opletten helaas.Duur leergeld, maar probeer het bij uw bank of het mogelijk is om te traceren naar welke rekening dat geld is gegaan. Vaak wordt privacy erbij gehaald en word je van de kastje naar de muur gestuurd. Criminelen worden en zijn beter beschermd als de burger.

tijger1
door tijger1 Dec 9, 2016 om 12:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Naar welke rekening het is gegaan, zie je vanzelf op je afschrift.

Le
door LeCorbeau Dec 9, 2016 om 12:58
38 Antwoorden / Vragen

Klopt maar dat hoeft niet de eindrekening te zijn, vaak maakt men gebruik van katvangers, vrees dat mevrouw echt haar geld kwijt is , helaas...

tijger1
door tijger1 Dec 9, 2016 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard is het geld foetsie.

tr
door truvanu - Dec 9, 2016 om 12:35
51 Antwoorden / 0 Vragen

Op je bankrekening is te zien op welk rekeningnummer de Ideal-betaling is bijgeschreven. Check dat nummer en doe aangfite.
Hier vind je meer informatie: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=11.0

ajmvl44
door ajmvl44 - Dec 9, 2016 om 13:09
34 Antwoorden / 0 Vragen

ik hoop dat je het red maar ik heb een bang vermoeden van niet.
Mensen worden zo vaak gewaarschuwd om niet op linken te klikken.
Je had beter het bedrijf kunnen bellen waarom ze ineens zo gul waren.

ha
door harryromijn - Dec 9, 2016 om 13:45
272 Antwoorden / 0 Vragen

En DAAROM heb ik een creditcard: betalen via dat systeem is terug te draaien, alle anderen: bidden en hopen.
Reken niet op het NL's rechtssysteem, want die zoregen enkel goed voor hun  werkgevers", en daar behoort de brave belastingbetalende burger nadrukkelijk NIET bij.
Zelf voor een stel Chinezen bezig geweest, die door een NL "bedrijf" via de NLe ING voor slechts € 153.790 ( ja anderhalve TON) waren getild, doch.. noch FIOD noch ING, noch Belastingdienst, noch Ministerie van Veiligheid, noch welk 2e Kamer politicus dan ook steken een hand uit.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 9, 2016 om 13:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U bent en blijft 1300 armer.
Geld is foetsie.  Dure les, gratis geld bestaat nog steeds niet.
Helaas

dokun
door dokun Dec 9, 2016 om 14:29
152 Antwoorden / 0 Vragen

"Gratis geld bestaat nog steeds niet" ??   Waar slaat die opmerking op..?   Het is gewoon (al)weer een onzin opmerking van u.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 9, 2016 om 18:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Och daar is onze pauper weer.
Lees eens wat vaker hier op het forum en kom erachter dat 'gratis geld' hier regelmatig voorbij komt.
Lees dit topic ook maar eens goed door.
U bevestigt keer op keer de onderwerpen slecht of half te lezen. Dus conclusie is dat uw beschuldigingen kant noch wal.raken. Of is begrijpend lezen u nooit bijgebracht?

Zeeg
door Zeeg - Dec 9, 2016 om 14:04
39 Antwoorden / 0 Vragen

@truvanu
bankrekening heb je waarschijnlijk ook niets aan. Dat soort louche bedrijven gebruikt daar een "geldezel " voor.

diumenge
door diumenge - Dec 9, 2016 om 14:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vertel het volledige verhaal eens, want door simpelweg op een link naar ideal te klinken kan je bankrekening niet geplunderd worden. Je moet dan ook een code of iets dergelijks ingevoerd hebben.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 9, 2016 om 18:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@diumenge dat staat letterlijk in topic.
 Nu ben ik zo stom geweest toch op de link te klikken en de verificatiecode door te geven
Dat zal de code zijn waarmee je de betaling accordeert .

diumenge
door diumenge Dec 9, 2016 om 19:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus... TS wordt naar een pagina gelokt waar dan een betaalopdracht via iDEAL staat van 1.300 euro en vult de code in? Het is mij gewoon niet duidelijk hoe deze truuk precies is gegaan. TS zou dat duidelijk moeten kunnen maken.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 9, 2016 om 20:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@diumenge, het is dus niet gebeurd door simpelweg op een link te klikken.

diumenge
door diumenge Dec 9, 2016 om 23:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nogmaals, ik wil graag verduidelijking van TS.

vr1944
door vr1944 - Dec 9, 2016 om 14:29
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Bij betalen met Ideal moet je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren .Daarna krijg het te betalen bedrag te zien en moet je een  tan code invoeren.Daarna moet je de betaling bevestigen en is de betaling rond. Dat kan aleen vanaf een website van bv een webshop.Geld ontvangen van een bedrijf via Ideal is niet mogelijk.Dit wetende blijft er van jouw verhaal weinig geloofwaardigs over .

dokun
door dokun Dec 9, 2016 om 14:34
152 Antwoorden / 0 Vragen

Wie bent u om te beoordelen dat een "verhaal" niet geloofwaardig is..?  TS is inderdaad wat sumier maar beschrijft toch écht 1 van de oplichtingspraktijken waar al vele mensen in getrapt zijn in het verleden! Het verhaal is gewoon geloofwaardig! U bent niet geloofwaardig met al dit soort negatieve afwijzende opmerkingen te pas en te onpas. U behoord tot het clubje gewoontereageerders die denken dat ze hier de dienst uitmaken...           #Walgelijk

vr1944
door vr1944 Dec 9, 2016 om 14:48
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik maak hier zeker niet de dienst uit , jij ook niet .Maar als ik vind dat dit verhaal niet klopt is dat mijn zaak .TS geeft verder ook geen toelichting op vragen van anderen. (b.v. Diumenge ).Ik ben benieuwd of TS mijn ongelijk gaat bewijzen . Er wordt inderdaad gefraudeerd met Ideal, maar niet op deze manier.

ge
door gewicht Dec 9, 2016 om 18:54
170 Antwoorden / 1 Vragen

VR1944 jij hebt volledig gelijk met je antwoord van 14:49  Inderdaad gebruikersnaam,wachtwoord en daarna de tan-code en je moet je betaling dan ook nog eens bevestigen. Ontvangen is er echt niet bij.
Dokum, jouw reaktie slaat nergens op.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 9, 2016 om 19:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@vr1944. Kijk even naar de.profielfoto van @dokun dat zegt genoeg. Waar heeft hij weekendverlof. :-)

tijger1
door tijger1 Dec 9, 2016 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die tan code is alleen van toepassing bij ING volgens mij. Andere banken hebben andere systemen.

wi
door wilhelmina59 Dec 9, 2016 om 19:40
512 Antwoorden / 0 Vragen

Chat gesprek bewaard?? Naast naar de bank gaan ook nog aangifte doen.
Wat betreft de link. Het is heel normaal dat je doorgelinkt wordt bij een Ideal. Maar dat wordt gebruikt bij betalen en niet bij ontvangen???? geincasseerd.worden.

vr1944
door vr1944 Dec 9, 2016 om 19:40
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Klopt Tijger,maar er is in ieder geval nog een handeling (digipas etc ) nodig om de betaling af te ronden

tijger1
door tijger1 Dec 11, 2016 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Vr1944. Uiteraard. Maar goed, de Ts reageert niet meer.

vr1944
door vr1944 Dec 12, 2016 om 14:46
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@Tijger

Het is jammer dat er de laatste tijd zoveel nepvragen worden gesteld.Deze vraag heeft meer ver weg van een HOAKS

wi
door wilhelmina59 Dec 12, 2016 om 17:12
512 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944, ik wil niet lastig zijn maar als je de Engelse taal gebruikt graag wel de juiste spelling.
Verder moet ook ik constateren dat het de laatste tijd erg bar en boos is, wel miepen over echt alles maar als het antwoord wat wij geven niet datgene is wat men verwacht, is het akelig stil. Blijkt het ook erg moeilijk te zijn de vraag goed te formuleren.

costnix
door costnix Dec 14, 2016 om 08:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@wilhelmina59: u bent van de taalpolitie? Spelvautun sein menzuhluk!

vr1944
door vr1944 Dec 14, 2016 om 16:16
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@Wilhelmina59

Het is inderdaat een afkorting met twee verkeerde letters ,dus eigenlijk geen spelvoud. Maar gelukkig snapt iedereen ,  behalve jij wel , wat ik bedoel Er wordt
nornaal gesproken niet over taalvoute geseurd op did vorum.Maar fooruit speciaal voor onze leeraar Engels,het moed HOAX sein.

aurora1
door aurora1 - Dec 9, 2016 om 15:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vertel eens wat er precies is gebeurd.

Ma
door Mat Matheij - Dec 9, 2016 om 19:31
986 Antwoorden / 3 Vragen

Via Ideal is het normaliter de bedoeling om te betalen en nimmer geld terug te krijgen. U dient deze malversatie te melden via uw bank. Deze kan wel degelijk elke transactie terugvinden. Mogelijk was het pc bedrijf ook al niet correct. Let op groene slotjes.

tenormin
door tenormin Dec 12, 2016 om 17:25
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Al kan de bank malversatie terug vinden: terug komt het geld niet.

Ma
door Mat Matheij Dec 12, 2016 om 20:27
986 Antwoorden / 3 Vragen

Daar heeft u gelijk in. Daarnaast is IDEAL geen overboeking tussen banken doch een zaak van Buckaroo waarvan op dit forum mogelijk niemand heeft gehoord. De beste en u mag mij corrigeren betaalwijzes zijn PAYPAL,Creditcard of AFTERPAY.

tijger1
door tijger1 Dec 14, 2016 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ideal is helemaal niet van Buckaroo.

Di
door Dikkers - Dec 11, 2016 om 12:53
7 Antwoorden / Vragen

Voor alle Nederlanders die aankopen doen via internet neem een creditcard.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 12, 2016 om 21:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Helaas is niet iedereen in staat er één te verkrijgen. Maar het shopt en betaalt een stuk veiliger

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 11, 2016 om 21:16
16830 Antwoorden / 202 Vragen

probeer aangifte te doen bij de politie!

ro
door ronny530 - Dec 12, 2016 om 18:12
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Ideal is een elektronisch betaalmiddel en is niet te gebruiken om geld terug te ontvangen. Met het klikken op een link die Ideal mogelijk maakt dient u eerst uw bank te kiezen, daarna de betaling bevestigen en dan wordt u doorgelinkt naar de inlogpagina van uw bank. U logt in en dan ziet u de ontvanger en het bedrag dat er afgeschreven zal worden bent u het daar mee eens gaat de betaalprocedure verder en tot slot moet u de transactie ook nog eens bevestigen. U heeft dus niet op een enkele link geklikt maar u heeft de gehele Ideal procedure doorlopen zonder er bij na te denken wat de consequenties zouden kunnen zijn. Ik vrees dat de bank niets voor u kan betekenen want u heeft voldoende mogelijkheden gehad om de procedure te onderbreken maar heeft de transactie toch geaccoordeerd.

diumenge
door diumenge Dec 12, 2016 om 18:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt helemaal gelijk, je richt je echter tot TS die niets meer van zich heeft laten horen. Zonde van je tijd dus helaas.

Ma
door Mat Matheij - Dec 12, 2016 om 20:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

In tegenstelling tot dat wat eenieder meent is IDEAL geen bescherming of zelfs maar gelinkt aan banken. Buckaroo is owner en uitvoerder van betalingen. Wanneer uw afzender al niet vertrouwd is IDEAL dus geen oplossing. De al dan niet samenwerkende banken hebben in deze onafdoende inzicht in verstrekt. Relatief veilige betalingen zijn uit te voeren middels creditcard, PAYPAL en After Pay. Een IDEAL betaling is niet alleen definitief, ook banken moeten via Buckaroo er maar achter zien te komen waar enig bedrag terecht is gekomen.

tijger1
door tijger1 Dec 14, 2016 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hie komt u op het idee dat iedereen dat meent? En Buckaroo is helemaal geen eigenaar en uitvoerder van Ideal.

Ma
door Mat Matheij Dec 19, 2016 om 22:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mijn bank wel. Ik schets de mogelijkheden van redelijk betrouwbare overboekingsmogelijkheden en daar hoort IDEAL niet bij. Althans wanneer het gaat om een niet betrouwbare handelspartner.