In 2013 heb ik op de webshop van BCC een ktv gekocht en nu heb ik een streep zit
In 2013 heb ik op de webshop van BCC een KTV gekocht voor 999 euro nu heb ik een streep zitten op het beeld van links naar rechts nu zit er 2 jaar garantie op en mijn toestel is 3 jaar oud, heb ik nu nog recht op reparatie
U zou kunnen proberen of het te repareren is maar natuurlijk voor eigen kosten. De garantieperiode zit er al immers een jaar overheen?
Nee volgens Europese richtlijnen heeft een consumentenapparaat een garantie van mnimaal 2 jaar. Hiervoor is de uiteindelijke leverancier verantwoordelijk. Volgens overigens diezelfde richlijnen kan aan een apparaat een gemiddelde -per apparaat verschillend- durende levensduur worden geclaimd. Dat wil zeggen dat ook na twee jaar aanspraak hierop kan en mag worden gemaakt. Gemiddeld is dat gedurende het derde jaar 50/50 maar vervolgens een evenredig getal. Voor een PC 5 jaar een wasmachine mogelijk zelfs 8 jaar. Wederom o.m. bron
Cosumentenbond. Vreemd dat dit forum dit niet weet.
Zoals je zelf al aangeeft: garantie 2 jaar. Toestel is 3 jaar oud en valt dus buiten de garantie.
Vraag eens bij BCC wat de mogelijkheden zijn.
Laten repareren. Wel eens aan een gratis reparatie gedacht repair cafe bezoeken in uw buurt
Is onnodig er moet rekening worden gehouden met de normale levensduur van apparaten. Voor TV en PC minimaal 5 jaar. Echter kan na de garantieperiode de verhouding tussen leverancier en aankoper bijvoorbeeld kunnen bepaald worden op 50/50 basis. Een repair cafe moet wel erg veel kennis hebben om een LED tv te repareren. Die heb ik nog geeneens behalve het feit dan ook dat je het defecte onderdeel moet traceren. Dit soort zaken zijn terecht voor strijkijzerreparatie thermostaat enz. Ook het concurrerende programma RADAR geeft aan dat ook na enige 'garantieperiode' de zaak NIET is afgedaan.
Hallo Sophiacor ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa
Natuurlijk kunt u het toestel voor reparatie aanbieden. BCC zal zeker kijken of het mogelijk is. De kosten zijn echter voor u.
Dat is niet geheel waar. Een regulier product heeft een door meerdere partijen vastgestelde levensverwachring. Ook na de garantieperiode komen kosten ten dele voor de leverancier.
Probeer dat maar eens af te dwingen. Wetgeving is een ding, recht krijgen iets anders.
De garantie volgens Europese richtlijnen is 2 jaar. Daarna wordt de geachte normale levensduur van een apparaat beschouwd. Die is in uw geval langer dan 2 jaar. U heeft vervolgens geen recht meer op volledige vergoeding maar wel op een gedeelte daarvan. Bij een zichzelf respecterend bedrijf is de kostenverdeling 50/50.
Bron : Consumentenbond
In de efteling gaat dit misschien wel op maar in de praktijk niet.
In ieder geval heeft hij een K.. TV gekocht.
@zoekster1 Ik meen dat juist u staat voor regelgeving. Na enige garantietermijn wordt de levensduur van een apparaat beschouwd -per apparaat verschillend- echter heeft men wel degelijk ook na enige garantie recht op een ten dele voor de leverancier komende alsook de consument komende kosten. Valt mij eigenlijk tegen. Had meer verwacht. Zeker met zoeen Synoniem
@m m. Misschien worden uw verwachtingen bewaarheid als u ook de reacties leest?
@Mat matheij, Sorry, maar ik heb geen idee, waar u het over heeft. Ik heb al verwezen naar consuwijzer en naar een link bij een andere vraag over een tv.
Excuus geaccepteerd echter dan niet meer ongefundeerde reacties.
Ga echt NIET meer van alles doorlezen.
@m m. Als u niet alles wilt doorlezen, houd dan op met die onzinnige reacties en kritiek op degenen die wel antwoorden.
U hoeft helemaal niet alles door te lezen. Ik schrijf mijn antwoorden niet voor u, maar voor de vraagsteller. Als die geen zin heeft om op een link te klikken, dan is het probleem vast niet groot genoeg. Dat u er geen zin in heeft, maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit. U heeft toch niet het probleem van de vraagsteller?
Wij hebben geklikt op HIER en zien vervolgens een door Consuwijzer opgesteld bericht dat nog geeneens dat weergeeft hetgeen ik stelde. Kortom is de vraagsteller met deze zo eenvoudige link niet geholpen. En behalve dat komen we nu op voor de vraagsteller (TS) en gaat het niet meer om voordurende bekritisering van de bantwoorder.
Zie het onderataande dat gaat over uw rechte die u als consumet heeft m.b.t. niet voldoen aan conformiteit en productaansprakelijkheid:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/187.html
productaansprakelijkheid
Beste Gerrit nog onafhankelijk van enige adviezen let op de aanwezige spelling. Onderstaande enz. Ga deze links niet geheel doorlezen maar ik neem wel aan dat u mijn stelling ondersteunt. Uitgebreid alsook mogelijk terzake doende.
@m m. "Uitgebreid alsook mogelijk terzake doende". Dat kan over uw reactie niet gezegd worden.
Wel veel info. Alsook niet van reclame ontspeend. Echter staat hier -slechts een artikel aanklikkend- bijzonder veel info. Zoals gezegd meer dan dat Consuwijzer dat doet en meer bedoeld lijkt voor de domme consumenten. Bij ACM gaat dat iets anders maar daar kom je ook niet zomaar aan de bak. Goed onderzoek.
beste TS, zoekt u maar eens op conformiteit produkt, dan komt u verrassende dingen tegen en heel anders dan u hier word aangeraden dan wel wijs gemaakt...
produkt MOET conform zijn, dat wil zeggen, u mag er iets van verwachten, in dit geval een ongestoorde werking voor een bepaalde levensduur, nu u dit niet heeft moet verkoper ervoor zorgen dat het produkt hier weer aan gaat voldoen...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer