so
door sophiacor Oct 22, 2016 om 18:23
Elektronica & tv

In 2013 heb ik op de webshop van BCC een ktv gekocht en nu heb ik een streep zit

In 2013 heb ik op de webshop van BCC een KTV gekocht voor 999 euro nu heb ik een streep zitten op het beeld van links naar rechts nu zit er 2 jaar garantie op en mijn toestel is 3 jaar oud, heb ik nu nog recht op reparatie

1331 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 22, 2016 om 18:28
16823 Antwoorden / 108 Vragen

U zou kunnen proberen of het te repareren is maar natuurlijk voor eigen kosten. De garantieperiode zit er al immers een jaar overheen?

Ma
door Mat Matheij Oct 24, 2016 om 16:06
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nee volgens Europese richtlijnen heeft een consumentenapparaat een garantie van mnimaal 2 jaar. Hiervoor is de uiteindelijke leverancier verantwoordelijk. Volgens overigens diezelfde richlijnen kan aan een apparaat een gemiddelde -per apparaat verschillend- durende levensduur worden geclaimd. Dat wil zeggen dat ook na twee jaar aanspraak hierop kan en mag worden gemaakt. Gemiddeld is dat gedurende het derde jaar 50/50 maar vervolgens een evenredig getal. Voor een PC 5 jaar een wasmachine mogelijk zelfs 8 jaar. Wederom o.m. bron
Cosumentenbond. Vreemd dat dit forum dit niet weet.

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2016 om 18:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zoals je zelf al aangeeft: garantie 2 jaar. Toestel is 3 jaar oud en valt dus buiten de garantie.
Vraag eens bij BCC wat de mogelijkheden zijn.

hansje klein
door hansje klein - Oct 22, 2016 om 18:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Laten repareren. Wel eens aan een gratis reparatie gedacht  repair cafe bezoeken in uw buurt

Ma
door Mat Matheij Oct 24, 2016 om 16:17
986 Antwoorden / 3 Vragen

Is onnodig er moet rekening worden gehouden met de normale levensduur van apparaten. Voor TV en PC minimaal 5 jaar. Echter kan na de garantieperiode de verhouding tussen leverancier en aankoper bijvoorbeeld kunnen bepaald  worden op 50/50 basis. Een repair cafe moet wel erg veel kennis hebben om een LED tv te repareren. Die heb ik nog geeneens behalve het feit dan ook dat je het defecte onderdeel moet traceren. Dit soort zaken zijn terecht voor strijkijzerreparatie thermostaat enz. Ook het concurrerende programma RADAR geeft aan dat ook na enige 'garantieperiode' de zaak NIET is afgedaan.

marita5
door marita5 - Oct 22, 2016 om 18:54
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sophiacor ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

ja
door janf43 - Oct 22, 2016 om 18:54
733 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk kunt u het toestel voor reparatie aanbieden. BCC zal zeker kijken of het mogelijk is. De kosten zijn echter voor u.

Ma
door Mat Matheij Oct 24, 2016 om 16:42
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is niet geheel waar. Een regulier product heeft een door meerdere partijen vastgestelde levensverwachring. Ook na de garantieperiode komen kosten ten dele voor de leverancier.

ja
door janf43 Oct 24, 2016 om 19:42
733 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer dat maar eens af te dwingen. Wetgeving is een ding, recht krijgen iets anders.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 22, 2016 om 19:50
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Leest u dit klik HIER eens door.

marita5
door marita5 Oct 22, 2016 om 20:01
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Link dubbel ;-))

zoekster1
door zoekster1 Oct 22, 2016 om 20:23
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het is een andere link, maar jouw link kun je weer doorlinken naar mijn link ;-))

marita5
door marita5 Oct 22, 2016 om 21:18
11507 Antwoorden / 15 Vragen

En zo zijn we aan elkaar gelinkt ;-))

Ma
door Mat Matheij - Oct 22, 2016 om 19:58
986 Antwoorden / 3 Vragen

De garantie volgens Europese richtlijnen is 2 jaar. Daarna wordt de geachte normale levensduur van een apparaat beschouwd. Die is in uw geval langer dan 2 jaar. U heeft vervolgens geen recht meer op volledige vergoeding maar wel op een gedeelte daarvan. Bij een zichzelf respecterend bedrijf is de kostenverdeling 50/50.
Bron : Consumentenbond

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 22, 2016 om 22:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen

In de efteling gaat dit misschien wel op maar in de praktijk niet.

zoekster1
door zoekster1 Oct 22, 2016 om 23:47
1583 Antwoorden / 3 Vragen

In ieder geval heeft hij een K.. TV gekocht.

Ma
door Mat Matheij Oct 24, 2016 om 15:51
986 Antwoorden / 3 Vragen

@zoekster1 Ik meen dat juist u staat voor regelgeving. Na enige garantietermijn wordt de levensduur van een apparaat beschouwd -per apparaat verschillend- echter heeft men wel degelijk ook na enige garantie recht op een ten dele voor de leverancier komende alsook de consument komende kosten. Valt mij eigenlijk tegen. Had meer verwacht. Zeker met zoeen Synoniem

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2016 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@m m. Misschien worden uw verwachtingen bewaarheid als u ook de reacties leest?

zoekster1
door zoekster1 Oct 24, 2016 om 16:09
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@Mat matheij, Sorry, maar ik heb geen idee, waar u het over heeft. Ik heb al verwezen naar consuwijzer en naar een link bij een andere vraag over een tv.

Ma
door Mat Matheij Oct 24, 2016 om 16:19
986 Antwoorden / 3 Vragen

Excuus geaccepteerd echter dan niet meer ongefundeerde reacties.
Ga echt NIET meer van alles doorlezen.

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2016 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@m m. Als u niet alles wilt doorlezen, houd dan op met die onzinnige reacties en kritiek op degenen die wel antwoorden.

zoekster1
door zoekster1 Oct 24, 2016 om 17:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U hoeft helemaal niet alles door te lezen. Ik schrijf mijn antwoorden niet voor u, maar voor de vraagsteller. Als die geen zin heeft om op een link te klikken, dan is het probleem vast niet groot genoeg. Dat u er geen zin in heeft, maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit. U heeft toch niet het probleem van de vraagsteller?

Ma
door Mat Matheij Oct 24, 2016 om 19:33
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben geklikt op HIER en zien vervolgens een door Consuwijzer opgesteld bericht dat nog geeneens dat weergeeft hetgeen ik stelde. Kortom is de vraagsteller met deze zo eenvoudige link niet geholpen. En behalve dat komen we nu op voor de vraagsteller (TS) en gaat het niet meer om voordurende bekritisering van de bantwoorder.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 23, 2016 om 11:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Kijkt u mijn antwoord klik HIER ook nog even door.

Ma
door Mat Matheij Oct 24, 2016 om 15:57
986 Antwoorden / 3 Vragen

Is HIER niet genoeg of zo?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 24, 2016 om 14:49
16827 Antwoorden / 202 Vragen
Ma
door Mat Matheij Oct 24, 2016 om 15:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Gerrit nog onafhankelijk van enige adviezen let op de aanwezige spelling. Onderstaande enz. Ga deze links niet geheel doorlezen maar ik neem wel aan dat u mijn stelling ondersteunt. Uitgebreid alsook mogelijk terzake doende.

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2016 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@m m. "Uitgebreid alsook mogelijk terzake doende". Dat kan over uw reactie niet gezegd worden.

Ma
door Mat Matheij Oct 24, 2016 om 19:42
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wel veel info. Alsook niet van reclame ontspeend. Echter staat hier -slechts een artikel aanklikkend- bijzonder veel info. Zoals gezegd meer dan dat Consuwijzer dat doet en meer bedoeld lijkt voor de domme consumenten. Bij ACM gaat dat iets anders maar daar kom je ook niet zomaar aan de bak. Goed onderzoek.

1paul
door 1paul - Oct 24, 2016 om 16:16
3134 Antwoorden / 0 Vragen

beste TS, zoekt u maar eens op conformiteit produkt, dan komt u verrassende dingen tegen en heel anders dan u hier word aangeraden dan wel wijs gemaakt...

produkt MOET conform zijn, dat wil zeggen, u mag er iets van verwachten, in dit geval een ongestoorde werking voor een bepaalde levensduur, nu u dit niet heeft moet verkoper ervoor zorgen dat het produkt hier weer aan gaat voldoen...

Ma
door Mat Matheij - Oct 24, 2016 om 16:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

BCC doet er goed aan uw dure LED tv tegen een redelijke prijs te repareren. U heeft ook weer conform Europese richtlijnen recht op reparatie echter na het verstrijken van de garantietermijn kan er sprake zijn van -gedeelde- kosten. U zult dat vooraf met BCC moeten bespreken maar dat kunt u ook in overleg met de importeur. Uw TV is niet de goedkoopste dus ik zou ook de importeur van het defect op de hoogte stellen alsook reparatieoverleg plegen. Daarbij neem ik aan dat op overige TV's niet hetzelfde aanwezig is want dan zou ook enige decoder het defect kunnen veroorzaken. Ook dat gelieve u vooraf te controleren.

Ma
door Mat Matheij - Oct 24, 2016 om 19:54
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals gesteld hoofdkantoor BCC of importeur. Controleer decoder of CI+ kaart. Bij Ziggo analoog beeldcheck. In andere gevallen HDMI aansluiting controleren.