lottesanne
door lottesanne Sep 26, 2016 om 19:02
Elektronica & tv

Kabel via het stopcontact

Wanneer je elders in het huis een internetverbinding wilt hebben via een WIFI, kun je daarvoor een apparaat kopen dat je in het stopcontact kunt steken. Dit apparaat pakt het zwakkere WIFI signaal op en versterkt deze, zodat de ook elders in huis een goede internet verbinding hebt.

Mijn vraag is nu het volgende: Wij krijgen internet en TV via de kabel. Wanneer je nl. een langere kabel voor de TV neemt, wordt het TV-signaal zwakker en komt niet goed door. Kan ik voor het TV-signaal ook een dergelijk apparaat kopen dat ik in het stopcontact kan steken.

5139 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 26, 2016 om 19:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Daarvoor kun je het beste een antenneversterker kopen. Ik heb deze antenneversterker, werkt uitstekend (Ziggo). Wel ook Hirschmann kabels e.d. er bij nemen.
http://www.allekabels.nl/hirschmann-artikelen/257/1363124/antenne-versterker-actief-retour-professioneel-4-uitgangen.html

Ook in andere winkels te koop, bijv. MediaMarkt.

Er zijn ook nog duurdere Hirschmann versterkers te koop, te zien op bovenvermelde site.

lottesanne
door lottesanne Sep 26, 2016 om 19:25
438 Antwoorden / 47 Vragen

Maar een versterker kan ook niet oneindig versterken. Bovendien wil ik eigenlijk geen kabels door het hele huis hebben. Vandaar dat ik graag iets dergelijks via een stopcontact wil hebben, net zoals bij WIFI

Cookies
door Cookies Sep 26, 2016 om 19:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bedoelt iets dergelijks als die homeplugs voor wifi? Nee, dat is er niet. En klopt, die versterker versterkt niet oneindig maar toch gauw zo'n 20 meter.

newmikey
door newmikey - Sep 26, 2016 om 20:07
830 Antwoorden / 0 Vragen

Als u TV via de coaxkabel heeft, kan dat niet. De apparaatjes waar u op doelt heten powerline adapters en zijn er om een internet signaal via het gewone 220V stroomnetwerk van uw huis te verdelen. Er zijn altijd minimaal 2 kastjes nodig; één die met een utp kabel aan uw modem/router hangt en het netwerk signaal het 220V netwerk "instuurt" en dan minimaal één, mogelijk meerdere kastjes elders in huis.

Het werkt uitstekend zij het dat ook powerline gevoelig is voor storingen (stekkerdozen met veel aangesloten apparaten, groepverdeling in meterkast etc.). Dit is echter alleen handig als u digitale TV via ADSL of glasvezel heeft.

Voor TV via de kabel kan een antenneversterkertje in de meterkast of elders in huis een wereld van verschil zijn voor het analoge signaal. Voor het digitale signaal heeft u mogelijk echter een extra insteekkaart (CI+ module) voor de betreffende TV nodig van de kabelmaatschappij.

aurora1
door aurora1 - Sep 27, 2016 om 01:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met een signaalversterker/antenneversterker, voordelig bij Gamma/Karwei: https://www.karwei.nl/assortiment/elro-antenneversterker-an402s/p/B448466 of bijv.bij de Hema: http://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-kantoor/klussen/elektra/signaalversterker-(81010506)
Met het schroefje op de apparaten kunt u zelf nog iets versterken of minder sterk maken.
Kabels kunt u in kabelgootjes wegwerken en/of langs plinten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2016 om 19:31
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, een antenmneversterker tussen plaatsen.

lottesanne
door lottesanne - Sep 29, 2016 om 12:21
438 Antwoorden / 47 Vragen

Allen hartelijk dank voor de informatie. Een antenneversterker is dus de enigste oplossing.

akkerdistel
door akkerdistel Sep 29, 2016 om 13:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nope, Horizon Go app kun je ook gebruiken.