Leverancier kan tv niet meer repareren
Samsung P51F8500 TV in september 2013 online gekocht voor 1699,00 euro, in maart 2014 gaat panel kapot en wordt door Samsung reparateur Selectro vervangen . In oktober 2014 gaat voeding kapot wordt vervangen dor Selectro. In maart 2015 gaat panel weer kapot en doet Samsung moeilijk omdat het een Hongaars toestel is dat niet via Samsung Benelux gekocht is. Leverancier stelt dat europees garantie geldt en Samsung zorgt wederom dat TV door Selectro gerepareerd wordt. Op 11 september 2016 gaat panel weer kapot en nu geeft Selectro aan dat het niet meer gerepareerd kan worden. Ik probeer 3 weken om Samsung te pakken te krijgen voor een oplossing en krijg dan een facebook post dat ze niet kunnen of willen omdat het geen Nederlands toestel is en dat ik naar de leverancier moet. Die is failliet, het was eerder geen probleem, maar welke rechten heb ik om het of betaald gerepareerd te krijgen of dat het vervangen wordt danwel een compensatie?
Maar gelukkig heeft u toen wel op de aanschafprijs flink bespaard door een parallel geïmporteerd toestel te kopen dus komt de klap nu minder hard aan.
Een Nederlands model had toen zeker 1999 gekost.
Diewilik
Zullen we maar niet verklappen dat ook BCC dat zelfde doet?...
Ik had een wasmachiene waarvan de deur kapot was gegaan en toen ik op internet zocht naar het merk en type nummer kon ik nergens wat vinden behalve in ja wel Hongarije!.
Nou vond ik dat vreemd en ben op een site gaan zoeken waar ze onderdelen verkochten en daar bleek dat het merk hier on der een heel andere merk naam en type nummer worden verkocht.
Heerlijk, ook eens een simpele vraag hier. U heeft online gekocht bij een leverancier die zijn voorraad via grijze import betrok. De leverancier is failliet. U heeft nu géén recht meer op kosteloze reparatie of compensatie want de distributeur/importeur zal hier terecht stellen dat hij géén verantwoordelijkheid draagt.
Dat u géén uitgesproken rechten heeft wil nog niet zeggen dat Samsung helemaal vrijuit gaat maar u kunt ze tot niets verplichten.
@frankly, Wist u dat het een geïmporteerd (Hongaars) toestel was? Ik vind het wel een duur toestel, vooral omdat u er zoveel problemen mee heeft gehad. De brief is van Selectro, waarin dus staat dat de onderdelen niet meer te leveren zijn. En Samsung, in mijn ogen, stelt zich behoorlijk star op. Zijn ze op geen enkele manier over te halen om u, bij aankoop van een nieuw toestel wat coulance te geven? Leef best met u mee, eerlijk gezegd.
Samsung Benelux BV is verantwoordelijk voor de benelux markt. Ze hoeven dus helemaal niets te doen voor een product dat door een andere Samsung importeur is geleverd. Ze hebben daar niets aan verdiend. TS heeft alleen te maken met de (nu failliete) leverancier en vervolgens Samsung Hongarije. Of TS wist dat het grijze import was doet niet ter zake. Daar kan Samsung Benelux niet verantwoordelijk voor zijn.
Jaja, ik weet het, ben niet zakelijk genoeg.
Waarom zou Samsung Nederland coulance moeten geven? En ALS ze wat korting zouden geven bij aankoop van een toestel bij Samsung, schiet hij er nog niet veel mee op, want online kopen bij Samsung daar betaal je de hoofdprijs.
Je hebt mijn antwoord aan Pieter Wolters toch gelezen, Carola?
Ik zie dat het een plasma t.v. is, die worden inderdaad niet meer gemaakt door Samsung (door Panasonic ook niet). Zo te zien, heb je het laatst uitgebrachte plasmamodel gekocht.
Bij welke shop heb je de t.v. toen gekocht?
Omdat Samsung de eerste keer wel garantie heeft gegeven en het panel ook in hun opdracht is gerepareerd dan wel vervangen heeft u wel degelijk recht op reparatie.
Hadden ze meteen geweigerd dan haden ze wel de recht om ook nu weer te weigeren.
Ik zou als ik u was contakt op nemen met een Jurist van het juridisch loket www.hetjl.nl
even lezen: volgens mij schrijft TS dat de leverancier de reparatie geregeld heeft.
Een maandagmorgenmonster. Op zich kan je sowieso niet weten waar het toestel in welk land is geassembleerd.
Normaal gesproken moet een toestel van deze prijsklasse minimaal 5 jaar meegaan. Conformiteit aan Europese normen.
Geen Samsung meer aanschaffen dunkt mij. Samsung geeft de nodige ellendes.
@1953 , en u bent een monster om de naam van een forumlid te misbruiken , hoe laag aan de grond kun je zijn .
Waar slaat @1953 op?
@1953: ook al last van Alzheimer???
Het type toestel is op de support site van Samsung niet bekend. Als ik op het typenummer google verschijnen er behalve de vragen van vraagsteller enkel maar recenties uit het buitenland, ik vrees dan ook dat dit type toestel niet op de Nederlandse markt is gebracht want de adviesprijs lag op $.2699,00 en voldeed waarschijnlijk niet aan de kwaliteitseisen. Samsung Benelux heeft onder druk van de leverancier de laatste reparatie onder garantie uitgevoerd maar nu de garantieperiode is afgelopen is het voor Samsung ook einde oefening. Daar komt nog bij dat reparaties binnen de garantie de garantie termijn niet verlengd want die loopt tot twee jaar na aanschaf datum. Nu de leverancier failliet is gegaan heeft u geen aanspreekpunt meer en dat maakt een coulance regeling vrijwel onmogelijk.
Dank voor alle antwoorden, alhoewel ik niet weet wat ik met sommige moet.
Een paar antwoorden, Nee ik wist niet dat het een Hongaars toestel betrof, daar kwam ik (Via Samsung) achter toen hij de tweede keer gemaakt moest worden.
Ik vraag ook niet om garantie of een kostenloze reparatie, maar om een betaalde reparatie.
Mijn vraag is of dat onder Nederlands of Europees recht kan zeker gezien de aanschafprijs en geschiedenis.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer