fr
door frankly Sep 30, 2016 om 14:12
Elektronica & tv
Leverancier kan tv niet meer repareren

Samsung P51F8500 TV in september 2013 online gekocht voor 1699,00 euro, in maart 2014 gaat panel kapot en wordt door Samsung reparateur Selectro vervangen . In oktober 2014 gaat voeding kapot wordt vervangen dor Selectro. In maart 2015 gaat panel weer kapot en doet Samsung moeilijk omdat het een Hongaars toestel is dat niet via Samsung Benelux gekocht is. Leverancier stelt dat europees garantie geldt en Samsung zorgt wederom dat TV door Selectro gerepareerd wordt. Op 11 september 2016 gaat panel weer kapot en nu geeft Selectro aan dat het niet meer gerepareerd kan worden. Ik probeer 3 weken om Samsung te pakken te krijgen voor een oplossing en krijg dan een facebook post dat ze niet kunnen of willen omdat het geen Nederlands toestel is en dat ik naar de leverancier moet. Die is failliet, het was eerder geen probleem, maar welke rechten heb ik om het of betaald gerepareerd te krijgen of dat het vervangen wordt danwel een compensatie?

4366 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2016 om 14:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, voor de garantie moet je bij de verkoper zijn en als die failliet is .....

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2016 om 14:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uw leverancier failliet is, houdt het helemaal op. Samsung hoeft niets te doen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 30, 2016 om 14:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar gelukkig heeft u toen wel op de aanschafprijs flink bespaard door een parallel geïmporteerd toestel te kopen dus komt de klap nu minder hard aan.
Een Nederlands model had toen zeker 1999 gekost.
Diewilik

audb
door audb Sep 30, 2016 om 17:26
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Zullen we maar niet verklappen dat ook BCC dat zelfde doet?...

Ik had een wasmachiene waarvan de deur kapot was gegaan en toen ik op internet zocht naar het merk en type nummer kon ik nergens wat vinden behalve in ja wel Hongarije!.

Nou vond ik dat vreemd en ben op een site gaan zoeken waar ze onderdelen verkochten en daar bleek dat het merk hier on der een heel andere merk naam en type nummer worden verkocht.

newmikey
door newmikey - Sep 30, 2016 om 14:30
830 Antwoorden / 0 Vragen

Heerlijk, ook eens een simpele vraag hier. U heeft online gekocht bij een leverancier die zijn voorraad via grijze import betrok. De leverancier is failliet. U heeft nu géén recht meer op kosteloze reparatie of compensatie want de distributeur/importeur zal hier terecht stellen dat hij géén verantwoordelijkheid draagt.

Dat u géén uitgesproken rechten heeft wil nog niet zeggen dat Samsung helemaal vrijuit gaat maar u kunt ze tot niets verplichten.

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2016 om 14:53
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@frankly, Wist u dat het een geïmporteerd (Hongaars) toestel was? Ik vind het wel een duur toestel, vooral omdat u er zoveel problemen mee heeft gehad. De brief is van Selectro, waarin dus staat dat de onderdelen niet meer te leveren zijn. En Samsung, in mijn ogen, stelt zich behoorlijk star op. Zijn ze op geen enkele manier over te halen om u, bij aankoop van een nieuw toestel wat coulance te geven? Leef best met u mee, eerlijk gezegd.

pi
door pieterwolters Sep 30, 2016 om 16:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Samsung Benelux BV is verantwoordelijk voor de benelux markt. Ze hoeven dus helemaal niets te doen voor een product dat door een andere Samsung importeur is geleverd. Ze hebben daar niets aan verdiend. TS heeft alleen te maken met de (nu failliete) leverancier en vervolgens Samsung Hongarije. Of TS wist dat het grijze import was doet niet ter zake. Daar kan Samsung Benelux niet verantwoordelijk voor zijn.

tenormin
door tenormin Sep 30, 2016 om 16:45
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Jaja, ik weet het, ben niet zakelijk genoeg.

Cookies
door Cookies Sep 30, 2016 om 17:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom zou Samsung Nederland coulance moeten geven? En ALS ze wat korting zouden geven bij aankoop van een toestel bij Samsung, schiet hij er nog niet veel mee op, want online kopen bij Samsung daar betaal je de hoofdprijs.

tenormin
door tenormin Sep 30, 2016 om 18:32
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Je hebt mijn antwoord aan Pieter Wolters toch gelezen, Carola?

Cookies
door Cookies - Sep 30, 2016 om 17:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie dat het een plasma t.v. is, die worden inderdaad niet meer gemaakt door Samsung (door Panasonic ook niet). Zo te zien, heb je het laatst uitgebrachte plasmamodel gekocht.

Bij welke shop heb je de t.v. toen gekocht?

audb
door audb - Sep 30, 2016 om 17:38
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Omdat Samsung de eerste keer wel garantie heeft gegeven en het panel ook in hun opdracht is gerepareerd dan wel vervangen heeft u wel degelijk recht op reparatie.

Hadden ze meteen geweigerd dan haden ze wel de recht om ook nu weer te weigeren.

Ik zou als ik u was contakt op nemen met een Jurist van het juridisch loket www.hetjl.nl

edrick3
door edrick3 Sep 30, 2016 om 19:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

even lezen: volgens mij schrijft TS dat de leverancier de reparatie geregeld heeft.

ed
door editusernaam - Oct 1, 2016 om 05:07
18 Antwoorden / Vragen

Een maandagmorgenmonster. Op zich kan je sowieso niet weten waar het toestel in welk land is geassembleerd.

Normaal gesproken moet een toestel van deze prijsklasse minimaal 5 jaar meegaan. Conformiteit aan Europese normen.

Geen Samsung meer aanschaffen dunkt mij. Samsung geeft de nodige ellendes.

marita5
door marita5 Oct 1, 2016 om 10:10
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@1953 , en u bent een monster om de naam van een forumlid te misbruiken , hoe laag aan de grond kun je zijn .

ed
door editusernaam Oct 1, 2016 om 11:06
18 Antwoorden / Vragen

Waar slaat @1953 op?

Cookies
door Cookies Oct 1, 2016 om 11:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@1953: ook al last van Alzheimer???

ro
door ronny530 - Oct 1, 2016 om 11:53
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Het type toestel is op de support site van Samsung niet bekend. Als ik op het typenummer google verschijnen er behalve de vragen van vraagsteller enkel maar recenties uit het buitenland, ik vrees dan ook dat dit type toestel niet op de Nederlandse markt is gebracht want de adviesprijs lag op $.2699,00 en voldeed waarschijnlijk niet aan de kwaliteitseisen. Samsung Benelux heeft onder druk van de leverancier de laatste reparatie onder garantie uitgevoerd maar nu de garantieperiode is afgelopen is het voor Samsung ook einde oefening. Daar komt nog bij dat reparaties binnen de garantie de garantie termijn niet verlengd want die loopt tot twee jaar na aanschaf datum. Nu de leverancier failliet is gegaan heeft u geen aanspreekpunt meer en dat maakt een coulance regeling vrijwel onmogelijk.

fr
door frankly - Oct 4, 2016 om 12:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor alle antwoorden, alhoewel ik niet weet wat ik met sommige moet.
Een paar antwoorden, Nee ik wist niet dat het een Hongaars toestel betrof, daar kwam ik (Via Samsung) achter toen hij de tweede keer gemaakt moest worden.
Ik vraag ook niet om garantie of een kostenloze reparatie, maar om een betaalde reparatie.
Mijn vraag is of dat onder Nederlands of Europees recht kan zeker gezien de aanschafprijs en geschiedenis.

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 4, 2016 om 12:17
641 Antwoorden / 77 Vragen

Google eens naar TV reparateurs. Ik ken een die héél veel gerepareerd krijgt voor een heel schappelijke prijs. Hij gebruikt ook onderdelen uit "sloop" tv's, maar het hoeft maar te werken......

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 4, 2016 om 18:43
16830 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft m.i. wel degelijk recht op reparatie door Samsung en of een vervangend apparaat. Op uw reparaties door Samsung is de garantiewetgeving van toepassing! In dit geval dus niet de oorspronkelijke verkoper maar de reparateur van Samsung. Hongarije valt in de EU en dus is de conformiteits regeling volgens Europees recht onverkort van toepassing.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 5, 2016 om 12:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

O.T. tip; gewoon je volledige naam op dat vuige internet zetten, moet je niet willen.