Mogen maandbetalingen opgelegd worden en kwaraalbetalingen geweigerd worden?
Ik betaal al jaren per kwartaal aan UPC (nu Ziggo). Nu heeft Ziggo besloten dat niet meer toe te staan omdat de administratie daarop niet zou zijn afgestemd. Mag dat eigenlijk wel: kwartaalbetalingen van klanten weigeren?
Ja, dat mag, want het is de administratie van Ziggo. En je hebt ook nog tekst en uitleg van Ziggo gekregen. Wat wil je nog meer?
Het staat ook in de Algemene Voorwaarden dat Ziggo producten/opties mag en kan veranderen, wijzigen, opheffen of wat dan ook.
Ze doen dit om landelijk over te gaan naar een maandelijkse factuur. Dit is onder andere één van de veranderingen naar aanleiding van de fusie. Dus bereid je maar voor.
Is het per kwartaal betalen een "erfenis" uit de tijd dat je nog een lokale kabelmaatschappij had die is overgenomen door UPC/Ziggo?
Of het wettelijk gezien mag weet ik zo even niet.
Feit is wel dat de provider (in dit geval) bepaalt hoe de betalings- of incassostroom
verloopt. Als Ziggo b.v. een nieuwe opzeg mogelijkheid per maand introduceert kan ik me
voorstellen dat zij de betalingstermijnen per maand gelijk willen laten lopen.
Maar het zou het bedrijf natuurlijk wel sieren als zij de klanten die een switch
moeten maken, daar van te voren even over informeert maar dit soort klantvriendelijkheid
of normale beleefdheid, is helaas vaak ver te zoeken.
Natuurlijk mag dat. Ze leveren een dienst en mogen zelf bepalen hoe u deze dient te betalen. Vervolgens kunt u besluiten daar wel of niet akkoord mee te gaan, in het laatste geval kunt u opzoek naar een andere provider.
Misschien heeft deze vraag te maken met de pakker van de week
klik HIER
bij automatische incasso heb je deze kosten niet ., iedere maand de 18de zie ik in mijn ziggo al de factuur wat ik moet betalen .
Dat weet ik. Daarom vermoed ik dat de vraagsteller facturen betaalt dmv een zelfgemaakte overboeking, anders is het toch geen enkel probleem?
Een euro voor je factuur? Ik zit ook bij Ziggo, heb daar nog nooit van gehoord.
En toch is het zo. Je betaalt € 1,00 extra wanneer je betaalt met een acceptgiro.
Dat klopt want dat zijn administratiekosten. Dit was voor mij reden tot automatische afschrijving. (Elsevier)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer