HE
door HETF May 2, 2016 om 19:49
Elektronica & tv

Mogen maandbetalingen opgelegd worden en kwaraalbetalingen geweigerd worden?

Ik betaal al jaren per kwartaal aan UPC (nu Ziggo). Nu heeft Ziggo besloten dat niet meer toe te staan omdat de administratie daarop niet zou zijn afgestemd. Mag dat eigenlijk wel: kwartaalbetalingen van klanten weigeren?

1402 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sy
door sylvia_71 - May 2, 2016 om 19:56
288 Antwoorden / 0 Vragen
1

Ja, dat mag, want het is de administratie van Ziggo. En je hebt ook nog tekst en uitleg van Ziggo gekregen. Wat wil je nog meer? 

Het staat ook in de Algemene Voorwaarden dat Ziggo producten/opties mag en kan veranderen, wijzigen, opheffen of wat dan ook.  

Ze doen dit om landelijk over te gaan naar een maandelijkse factuur. Dit is onder andere één van de veranderingen naar aanleiding van de fusie. Dus bereid je maar voor.

jo
door jorisw - May 2, 2016 om 19:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Is het per kwartaal betalen een "erfenis" uit de tijd dat je nog een lokale kabelmaatschappij had die is overgenomen door UPC/Ziggo?

vd
door vdlieuw - May 2, 2016 om 20:00
211 Antwoorden / 6 Vragen
0

Of het wettelijk gezien mag weet ik zo even niet.
Feit is wel dat de provider (in dit geval) bepaalt hoe de betalings- of incassostroom
verloopt. Als Ziggo b.v. een nieuwe opzeg mogelijkheid per maand introduceert kan ik me
voorstellen dat zij de betalingstermijnen per maand gelijk willen laten lopen.
Maar het zou het bedrijf natuurlijk wel sieren als zij de klanten die een switch
moeten maken, daar van te voren even over informeert maar dit soort klantvriendelijkheid
of normale beleefdheid, is helaas vaak ver te zoeken.

diumenge
door diumenge - May 2, 2016 om 20:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Natuurlijk mag dat. Ze leveren een dienst en mogen zelf bepalen hoe u deze dient te betalen. Vervolgens kunt u besluiten daar wel of niet akkoord mee te gaan, in het laatste geval kunt u opzoek naar een andere provider.

Cookies
door Cookies - May 2, 2016 om 20:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ik betaal al jaren per maand, net als 80%/90% van de Ziggo abonnees.

zoekster1
door zoekster1 - May 2, 2016 om 20:54
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

Misschien heeft deze vraag te maken met de pakker van de week

klik HIER

marita5
door marita5 May 2, 2016 om 20:58
11507 Antwoorden / 15 Vragen

bij automatische incasso heb je deze kosten niet ., iedere maand de 18de zie ik in mijn ziggo al de factuur wat ik moet betalen .

zoekster1
door zoekster1 May 2, 2016 om 21:01
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat weet ik. Daarom vermoed ik dat de vraagsteller facturen betaalt dmv een zelfgemaakte overboeking, anders is het toch geen enkel probleem?

diumenge
door diumenge - May 2, 2016 om 21:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Een euro voor je factuur? Ik zit ook bij Ziggo, heb daar nog nooit van gehoord.

sy
door sylvia_71 May 2, 2016 om 21:05
288 Antwoorden / 0 Vragen

En toch is het zo. Je betaalt € 1,00 extra wanneer je betaalt met een acceptgiro.

ja
door jackyh May 4, 2016 om 12:47
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat klopt want dat zijn administratiekosten.  Dit was voor mij reden tot automatische afschrijving. (Elsevier)

tijger1
door tijger1 - May 2, 2016 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En betaalde u dan per kwartaal achteraf?

zoekster1
door zoekster1 - May 2, 2016 om 21:02
1583 Antwoorden / 3 Vragen
1

Die euro is voor mensen die niet van automatische incasso gebruik maken.

sy
door sylvia_71 - May 2, 2016 om 21:02
288 Antwoorden / 0 Vragen
1

Voor elke factuur betaal je bij Ziggo € 1,00 extra als je betaalt met een acceptgiro.

ja
door jackyh - May 2, 2016 om 21:15
953 Antwoorden / 4 Vragen
0

Je kunt ook op elke slak zout leggen.

gerbera
door gerbera May 4, 2016 om 11:33
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dan zijn er mensen die kilo's zout nodig hebben.;-))

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer