HE
door HETF May 2, 2016 om 19:49
Elektronica & tv

Mogen maandbetalingen opgelegd worden en kwaraalbetalingen geweigerd worden?

Ik betaal al jaren per kwartaal aan UPC (nu Ziggo). Nu heeft Ziggo besloten dat niet meer toe te staan omdat de administratie daarop niet zou zijn afgestemd. Mag dat eigenlijk wel: kwartaalbetalingen van klanten weigeren?

1399 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sy
door sylvia_71 - May 2, 2016 om 19:56
288 Antwoorden / 0 Vragen
1

Ja, dat mag, want het is de administratie van Ziggo. En je hebt ook nog tekst en uitleg van Ziggo gekregen. Wat wil je nog meer? 

Het staat ook in de Algemene Voorwaarden dat Ziggo producten/opties mag en kan veranderen, wijzigen, opheffen of wat dan ook.  

Ze doen dit om landelijk over te gaan naar een maandelijkse factuur. Dit is onder andere één van de veranderingen naar aanleiding van de fusie. Dus bereid je maar voor.

jo
door jorisw - May 2, 2016 om 19:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Is het per kwartaal betalen een "erfenis" uit de tijd dat je nog een lokale kabelmaatschappij had die is overgenomen door UPC/Ziggo?

vd
door vdlieuw - May 2, 2016 om 20:00
211 Antwoorden / 6 Vragen
0

Of het wettelijk gezien mag weet ik zo even niet.
Feit is wel dat de provider (in dit geval) bepaalt hoe de betalings- of incassostroom
verloopt. Als Ziggo b.v. een nieuwe opzeg mogelijkheid per maand introduceert kan ik me
voorstellen dat zij de betalingstermijnen per maand gelijk willen laten lopen.
Maar het zou het bedrijf natuurlijk wel sieren als zij de klanten die een switch
moeten maken, daar van te voren even over informeert maar dit soort klantvriendelijkheid
of normale beleefdheid, is helaas vaak ver te zoeken.

diumenge
door diumenge - May 2, 2016 om 20:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Natuurlijk mag dat. Ze leveren een dienst en mogen zelf bepalen hoe u deze dient te betalen. Vervolgens kunt u besluiten daar wel of niet akkoord mee te gaan, in het laatste geval kunt u opzoek naar een andere provider.

Cookies
door Cookies - May 2, 2016 om 20:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ik betaal al jaren per maand, net als 80%/90% van de Ziggo abonnees.

zoekster1
door zoekster1 - May 2, 2016 om 20:54
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

Misschien heeft deze vraag te maken met de pakker van de week

klik HIER

marita5
door marita5 May 2, 2016 om 20:58
11495 Antwoorden / 15 Vragen

bij automatische incasso heb je deze kosten niet ., iedere maand de 18de zie ik in mijn ziggo al de factuur wat ik moet betalen .

zoekster1
door zoekster1 May 2, 2016 om 21:01
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat weet ik. Daarom vermoed ik dat de vraagsteller facturen betaalt dmv een zelfgemaakte overboeking, anders is het toch geen enkel probleem?

diumenge
door diumenge - May 2, 2016 om 21:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Een euro voor je factuur? Ik zit ook bij Ziggo, heb daar nog nooit van gehoord.

sy
door sylvia_71 May 2, 2016 om 21:05
288 Antwoorden / 0 Vragen

En toch is het zo. Je betaalt € 1,00 extra wanneer je betaalt met een acceptgiro.

ja
door jackyh May 4, 2016 om 12:47
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat klopt want dat zijn administratiekosten.  Dit was voor mij reden tot automatische afschrijving. (Elsevier)

tijger1
door tijger1 - May 2, 2016 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En betaalde u dan per kwartaal achteraf?

zoekster1
door zoekster1 - May 2, 2016 om 21:02
1583 Antwoorden / 3 Vragen
1

Die euro is voor mensen die niet van automatische incasso gebruik maken.

sy
door sylvia_71 - May 2, 2016 om 21:02
288 Antwoorden / 0 Vragen
1

Voor elke factuur betaal je bij Ziggo € 1,00 extra als je betaalt met een acceptgiro.

ja
door jackyh - May 2, 2016 om 21:15
953 Antwoorden / 4 Vragen
0

Je kunt ook op elke slak zout leggen.

gerbera
door gerbera May 4, 2016 om 11:33
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dan zijn er mensen die kilo's zout nodig hebben.;-))

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Sa
Sas92 - Mar 30, 2024 om 01:09
Computers & telefonie
Simpel

Simpel

Ik heb enige tijd geleden een abonnement afgesloten bij Simpel. Nu is het zo dat de prijs al binnen korte tijd omhoog is gegaan, zonder mij hierover te informeren. Een aantal maanden later kreeg ik wel bericht dat in het contract staat dat zij vanwege de inflatie de kosten mogen verhogen. Dit hebben zij dus de eerste maanden niet aangegeven.

Ik heb een abonnement met 15 gb internet afge ... Lees meer

ke
keesbakels - Mar 29, 2024 om 14:12
Geldzaken & recht

Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?

Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging  afgewezen. Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning. Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten. In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?

Alvast bedankt voor de rea ... Lees meer

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer