Wa
door Walie Oct 1, 2016 om 22:07
Elektronica & tv

Philips tv al 2,5 maand kwijt

KLACHT
Mijn televisie is op 14 juli 2016 opgehaald door Philips ter reparatie.
Echter tot op heden heb ik nog geen tv ontvangen en word ik slecht op de hoogte gehouden.

Als ik Philips bel, verwijzen zij mij door naar het reparatiebedrijf. Het reparatiebedrijf kan mij ook niet vertellen hoelang dit nog duurt.
Ik ben al 2 maanden mijn televisie kwijt, ik vind dit niet normaal.

GEWENSTE OPLOSSING

Ik zou graag een compensatie krijgen, er is niks naar mij gecommuniceerd hoelang ik mijn tv kwijt ben. Als ik Philips bel dan verwijzen zij mij door naar CSN , het reparatie centrum. Als ik CSN bel wijzen zij mij door naar Philips. Slechte klantenservice is dit.
Post deze klacht door op sociale media:

JOUW REACTIE
Geplaatst op: 17-09-2016, 2 weken 6 uur geleden.
Ik eis dat ik mijn reparatiekosten en ophaal kosten terug krijg (200 euro).
Dit is 1, omdat mijn tv binnen de economische levensduur viel en 2, dat ik telkens van het kastje naar het muur wordt gestuurd.

JOUW REACTIE
Geplaatst op: 21-09-2016, 1 week 3 dagen geleden.
Vorige week maandag 12 sept. met dhr. Daalmeijer van CSN gesproken. Deze gaf aan mij dinsdag 13 sept. terug te bellen.
Het is inmiddels woensdag 21 sept. en niemand die mij terugbelt of op de hoogte houdt.
Dit is gewoon schandalig, ik ben al 9 weken mijn tv kwijt.

JOUW REACTIE
Geplaatst op: 01-10-2016, 6 uur 13 min geleden.
Update:
Van Philips heb ik vorige week een reactie gekregen dat mijn televisie gecrediteerd gaat worden en ik deze niet meer retour krijg.
Zij maken de credit over na de Mediamarkt en ik kan daar m'n credit opvragen.

Gevraagd gelijk aan Philips hoe hoog mijn credit is, zij kunnen daar geen antwoord opgeven, daar moet ik bij de mediamarkt voor wezen. Philips geeft wél aan dat de credit al is overgemaakt.

JOUW REACTIE
Geplaatst op: 01-10-2016, 6 uur 8 min geleden.
Gisteren avond naar de Mediamarkt gebeld, deze geeft aan de credit niet te kunnen vinden en dat ik maar langs de winkel moet komen. Prima.. vanochtend langs de winkel geweest, de klantenservice verwijst mij naar de service center waar ik ruim een half uur heb moeten wachten. Vervolgens krijg ik te horen dat ik 23,63 euro terug krijg....................
Uiteraard deze niet geaccepteerd, hier kan ik geen nieuwe tv van kopen. Jongens wat is dit nou?

JOUW REACTIE
Geplaatst op: 01-10-2016, 6 uur 5 min geleden.
Door Philips wordt mijn tv niet gerepareerd en zit ik verdorie zonder tv. Ook de klantenservice van Mediamarkt, Philips en CSN laten veel te wensen over.
Ik eis mijn volledige aankoop bedrag van 829 euro terug. Hiermee wil ik best een nieuwe Philips tv kopen bij de Mediamarkt.

JOUW REACTIE
Geplaatst op: 01-10-2016, 6 uur 4 min geleden.
Mijn klacht staat al bekend bij de consumentenbond, klachtenkompas, facebook, kassa en radar.
Dit vind ik geen service.

Edit:
Mijn tv werkte prima, het enige wat er mis was, was dat het scherm bleef hangen de eerste 5 minuten. Daarna liep alles gesmeerd.

5350 13 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Oct 1, 2016 om 22:18
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik eis mijn volledige aankoop bedrag van 829 euro terug.
Kan wel zo zijn, maar ik ga u dat niet betalen als dit uw vraag is. Maar wat is, buiten het bedrag, uw vraag ? Ik zie het als een mededeling met onnodig veel tekst zoals "jouw reactie".

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2016 om 22:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moeten wij met dat hele verhaal? Hier valt er helemaal niets te eisen.

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2016 om 22:40
16823 Antwoorden / 108 Vragen

In ieder geval bedankt voor de info waar u uw klacht al heeft neergezet. Net als zowel @gerbera als @tijger1: "wij" kunnen niets met uw mededeling. Maar misschien heeft het u alsnog opgelucht, gezien de heel lange lithanie.

ha
door hamburger - Oct 1, 2016 om 23:19
84 Antwoorden / Vragen

Voor garantie reparatie dient u zich te melden bij uw verkoper en niet bij de fabriek/importeur.
Waarom is uw tv door philips opgehaald?
Hoe oud is de tv of wat is de aankoopdatum?
Uw tv was kennelijk duidelijk uit elke garantie termijn. U krijg € 23, 63 terug en eist € 829, op welke gronden?
Graag een gefundeerd antwoord.

Ma
door Mat Matheij - Oct 2, 2016 om 00:42
986 Antwoorden / 3 Vragen

U geeft zo is al gesteld een enorme litanie aan gegevens echter niet de aanschafdatum van de TV. Na deze aanschafdtum heeft u recht op twee jaar na aanschaf bij de leverancier. Ook is van belang of het defect zich al voordeed in de eerste 6 maanden na genoemde datum. Zonder deze gegevens staat alhier behalve een grote lange klacht niets.

ph
door philip36 - Oct 2, 2016 om 10:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt, lijkt me, wel uw TV terug eisen na betaling van de onderzoekkosten.
De TV is tenslotte uw eigendom.
Het kan toch niet zo zijn dat u, uw TV bij het reparatiebedrijf 'inlevert' en er €23,63 voor terug krijgt.
Ze hadden u, de keus moeten geven.

U zou de Vara Belbus kunnen vragen of ze voor u kunnen bemiddelen.

mpbraaksma
door mpbraaksma Oct 4, 2016 om 06:22
48 Antwoorden / 0 Vragen

.

ho
door honda98 - Oct 3, 2016 om 15:07
103 Antwoorden / 1 Vragen

bij media markt moet je ook geen tv kopen dat is vragen om problemen. bij media markt is garantie tot de deur.
dit moeten toch veel mensen weten want in de media word er dikwijls over gesproken.
ook de prijzen van media markt zijn niet altijd goed koop veel merk artikelen kosten net zo veel als bij een gewone winkel waar je wel een goede service hebt.daarom moet de consument beter op letten.

mpbraaksma
door mpbraaksma Oct 4, 2016 om 06:23
48 Antwoorden / 0 Vragen

Dan heb jij een verkeerde Media markt. Hier in Hoofddorp op en top service en uit eigen ervaring zeker geen garantie tot de deur.

vr1944
door vr1944 - Oct 3, 2016 om 15:21
1210 Antwoorden / 5 Vragen

€ 829 retour eisen voor een TV die waarschijnlijk buiten de garantie en kapot  is , is onlogisch. Waarschijnlijk koop je een vergelijkbare TV  nu voor minder dan de helft van dat bedrag. De restwaarde zal waarschijnlijk niet meer dan rond de € 100,= zijn. Jammer genoeg laat je de noodzakelijke info over de TV onvermeld.

1paul
door 1paul - Oct 3, 2016 om 15:53
3134 Antwoorden / 0 Vragen

leg nog eens uit wat er prcs is gebeurt allemaal, hoe oud de tv is en welke stappen u prcs ondernomen hebt...

tenormin
door tenormin Oct 3, 2016 om 17:24
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, liever niet; wordt het verhaal nog langer. ;-)

hans515
door hans515 - Oct 3, 2016 om 16:51
250 Antwoorden / 117 Vragen

Zo zie je maar, dat je een TV of wát voor apparaat dan ook, waar toch wel eens iets aan kan mankeren, toch het allerbeste bij een bedrijf kunt kopen, waar een goede servicedienst achter staat................Ook al betaal je dan waarschijnlijk toch iets méér, bij de aanschaf!

ed
door editusernaam - Oct 3, 2016 om 17:07
18 Antwoorden / Vragen

Ze kunnen beter een nieuw gelijkwaardig televisie aan je geven. Reperatiekosten tot-nu-toe voor Philips? Dit is onredelijk en onbillijk!

ho
door hoatse - Oct 3, 2016 om 18:38
3 Antwoorden / Vragen

De economische levensduur van electronica is tegenwoordig 2 jaar net zolang als er garantie op is.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 3, 2016 om 18:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En de technische levensduur is al voorbij als het apparaat in de winkel wordt uitgestald.
Maar

reflecs
door reflecs Oct 3, 2016 om 19:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@diewilik, laatste stukje van de zin is weggevallen :)

1paul
door 1paul Oct 4, 2016 om 11:24
3134 Antwoorden / 0 Vragen

niet waar, economische levensduur van een tv bijvoorbeeld is o.a afhankelijk van de aankoopprijs, in dit geval 7 jaar...

ho
door hoatse - Oct 3, 2016 om 18:41
3 Antwoorden / Vragen

De economische levensduur van electronica is tegenwoordig 2 jaar net zolang als er garantie op is.