sleutelaar
door sleutelaar Jan 12, 2009 om 15:54
Elektronica & tv

Probleem JVC Dvd Recorder

Hallo

de uitwerp lade van de recorder wil niet meer open

is hier nog een methode om de schijf zonder schade te verwijderen?

mischien een methode  met stroom er op en af

4659 12 Rapporteer

birdies
door birdies - Jan 12, 2009 om 16:05
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........mischien een methode  met stroom er op en af........

Soms helpt het inderdaad om 24 uur de stroom (stekker) er af te laten; bij mijn vastgelopen PVR was dat ooit de oplossing.

kenwel2
door kenwel2 - Jan 12, 2009 om 16:09
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Beste sleutelaar: Even voorzichtig openschroeven (meestal torx) en voorzichtig de lade openschuiven.Niet lomp dus, maar erg voorzichtig!  succes, Gr. KW

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 13, 2009 om 02:39
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag sleutelaar,

Heb ik ook wel eens met m'n Aristona (Philips) DVD-recorder. Komt dan niet meer van Loading af. Leesfout op de index. Met stekker: spanning eraf, 5 seconden wachten, spanning erop en open knop blijven drukken.
Succes.

Hardware ERror MAN.

sleutelaar
door sleutelaar - Jan 13, 2009 om 11:05
249 Antwoorden / 20 Vragen

hallo

er komt inderdaad loading staan op display

ga bericht doorsturen naar mijn zoon

groet  de sleutelaar

ro
door rositha - Jan 13, 2009 om 11:31
10 Antwoorden / 0 Vragen

bij een JVC recorder moet je minstens een uur de stroom eraf hebben als je een loading melding krijgt. helaas is dit vaak het begin van veel problemen danwel helemaal het einde van de recorder .als u nog ongefinaliseerde schijfjes hebt zou ik die ,als de lade weer open is ,voor de zekerheid meteen even finaliseren. en alles wat u op de harde schijf heeft staan even over zetten op schijfjes. niet vergeten deze ook te finaliseren.

sleutelaar
door sleutelaar - Jan 13, 2009 om 20:15
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo GSM

het is inderdaad gelukt met een paperclib om de lade te openen en de schijf heelhuids te verwijderen.

nu nog op zoek naar de juiste  reparatie methode

iedereen bedankt voor de reactie"s

groet van de sleutelaar

.

kenwel2
door kenwel2 - Jan 13, 2009 om 20:36
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo sleutelaar: u krijgt weliswaar de melding 'loading'op het display van deze dvd  recorder, echter dit zegt niet zovee..l, als er mechanisch een probleem is ontstaan, kunt u wachten tot u een ons weegt, de lade gaat dan hiermede niet open! Dus het probleem kan dan puur een mecahnisch probleem zijn, want, neem me niet kwalijk.. de lade gaat nog altijd mechanisch open....neemt natuurlijk niet weg, dat ik uw probleem snel voor u opgelost zie uiteraard. Gr.

KW

hy
door hypocratis - Jan 13, 2009 om 21:02
3 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb dit probleem ook gehad en ben toen terug gegaan naar de winkel waar deze de JVC heeft teruggestuurd naar de JVC zelf. Daar werd deze opnieuwe geupdate en heb ik hem teruggekregen en sindsdien werkt alles weer prima.

gsm
door gsm - Jan 14, 2009 om 19:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De betse methode hiervoor is een paperclip half openbuigen.

Het rechte eind draad van de paperclip past precies door een heel klein gaatje, dat meestal vlak onder de lade zit van de DVD zit.
Meestal moet de paperclip wel 5cm of meer recht vooruit naar binnen gestoken worden om de lade te ontgrendelen.
Je moet wel enigszins hard duwen op de paperclip.

GSM

mastag
door mastag - Jan 14, 2009 om 20:19
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Sleutelaar wat zijn de eerste 3 cijfers van uw serienummer?
Jvc heeft namelijk een coulanceregeling voor dit bekende probleem gehad tot oktober 2007.
Ik ben erg benieuwd naar de bouwdatum van uw apparaat, dat kan ik herleiden uit de eerse drie cijfers.

Graag uw reactie

sleutelaar
door sleutelaar - Jan 14, 2009 om 23:46
249 Antwoorden / 20 Vragen

hallo mastag

de eerste 3 cijfers zijn 159

wacht op reactie

mastag
door mastag - Jan 15, 2009 om 07:25
955 Antwoorden / 19 Vragen

Hoi 159 betekent dat uw apparaat in oktober 2004 gebouwd is en dus ruim 4 jaar oud is.
Jvc zal dit niet meer onder coulance verhelpen. Het is helaas wel een bekend probleem bij jvc geweest. Uw aparaat is te modificeren maar investeren in een nieuwe lijkt me in dit geval een beter plan.
Succes en vriendelijke groet