yf
door yfje May 22, 2012 om 09:33
Elektronica & tv

Probleem met Philips 37PFL9606H/12

Ik heb vorige week een nieuwe tv gekocht uit de 9000 serie van Philips met het volgende probleem. De tv valt steeds vanzelf uit en start dan ook weer op.
TV al omgeruild voor een nieuw exemplaar, deze heeft hetzelfde probleem.
Wie heeft dit ook? Recent een tv gekocht uit de 9000 serie van Philips en problemen met uitvallen.
Graag reactie!

Philips wil nu langs komen om een nieuw moederbord er in te zetten, is dat verstandig? Of tv gewoon maar terug brengen??

44182 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 22, 2012 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eerst eens een software update.

ve
door verwijderd - May 22, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad updaten.
Heb jaren geleden hetzelfde gehad met mijn tv, na de update was het probleem verholpen.

ve
door verwijderd - May 22, 2012 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier kun je de nieuwste Software Upgrade ophalen:
Philips.nl/Software en stuurprogramma's

Als je bij de Veelgestelde vragen kijkt en klikt op "10 meest gestelde vragen", vervolgens klikt op "Software Upgrade", dan vervolgens weer klikt op "Welke problemen worden opgelost met een software-upgrade?"
Dan zie je in het lange lijstje van de antwoorden bij de vraag: Welke problemen worden opgelost met een software-upgrade? onder andere dit staan: • Oplossing voor het steeds opnieuw opstarten van de TV.

Kijk dus eerst even welke Software er nu in zit. Zit er inderdaad nog een oude software in, doe dan eerst even een Software Upgrade en kijk dan of het probleem verholpen is.

Hoe je de Software moet upgraden, staat ook allemaal te lezen op die pagina.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - May 22, 2012 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat was inderdaad ook de eerste reactie van Philips die ik kreeg, met nieuwe software update is het probleem helaas niet verholpen.
Omdat ik nu een tweede tv heb met hetzelfde probleem vermoed ik dat er iets mis is met deze serie.... ik hoop dus op reactie van 'lotgenoten' ....

ve
door verwijderd - May 22, 2012 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een TV van rond de 1.000 euro als ik het goed heb? Ik zou 'm terugbrengen als dat kan. Belachelijk dat je voor zoveel geld geen goed product krijgt.

ve
door verwijderd - May 22, 2012 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Yfje,

Jammer dat de update niet geholpen heeft.

Heb je al op Kieskeurig.nl gekeken? kieskeurig.nl/Reviews Philips 37PFL9606H

Daar staan namelijk meerdere reviews over problemen met deze televisie, ook dat er al bij verscheidene personen het moederbord is vervangen van deze TV.
Kijk ook even bij de andere televisies uit de 8000 en 9000 series van Philips.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - May 22, 2012 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties.
Van de kieskeurig site word ik ook niet echt vrolijk, alhoewel er ook hele positieve reacties zijn.
Zijn er ook tv's waar nooit klachten op komen??
Ik heb een heel simpel samsung tv-tje, nooit problemen mee gehad, koop nu een dure philips en tot nu toe geen succes....
En dan wordt je als vrouw alleen in de winkel natuurlijk ook nog voor meewarig aangekeken en gevraagd of je toch echt zeker weet of je de tv wel goed hebt aangesloten en geinstalleerd....
Ik weet echt niet meer wat nou wijsheid is...

ve
door verwijderd - May 22, 2012 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, ik heb zelf ook een Philips (42PFL8654H/12), twee jaar geleden gekocht. En nog nooit een probleem mee gehad, dus het kan gewoon mee- en tegenzitten...

ve
door verwijderd - May 28, 2012 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Nou de vervolgstory!
Er is een monteur van Philips geweest en wat is volgens hem het probleem, mijn tv heeft draadloos internet, en een philips tv levert problemen met een D-link router.
Het schijnt een bekend probleem te zijn wat alleen op te lossen is door een andere router te kopen. Ik vind het een heel raar verhaal, vraagt er ooit een tv verkoper wat voor router je hebt anders kun je maar beter geen tv met internet nemen??
Dus nu opnieuw de vraag:
Zijn er mensen die problemen hebben met met hun tv, met name Philips maar ander merk komt ook voor, in combinatie met een router van D-link?

groeten

ve
door verwijderd - May 28, 2012 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over u tv kan niets opmerken . Maar mijn samson het het zelfde probleem na 3 dagen kwam de monteur en had een nieuw moederbord bij er in ge zet en draait nu 10 maanden zonder problemen. Dus een nieuw moederbord kan helpen, in mijn geval dus wel.

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een softwareuodate moet vanzelf worden uitgevoerd mits een utp-kabel is aangesloten is tussen televisie en de modem.

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

1.korenwolf schreef op dinsdag 29 mei 2012, 00:14: Een softwareuodate moet vanzelf worden uitgevoerd mits een utp-kabel is aangesloten is tussen televisie en de modem.

Een software update kan ook via een draadloze verbinding worden uitgevoerd.

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties.
Maar nieuwe software of verbinding met internet is het probleem niet.
Het gaat om de combinatie van een D-link router met een (Philips)tv.
Blijkbaar zitten in de Philips tv protocollen die niet matchen met D-link, hierdoor schakelt de tv automatisch uit en weer aan.
Inmiddels contact gehad met D-link, kennen het probleem maar hoe nu verder??
Wie of wie heeft dit probleem ook gehad en heeft een oplossing.
Moet ik nu echt een nieuwe router gaan kopen om van dit probleem af te zijn??

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn meerdere gebruikers van een D-Link router die draadloos problemen met een Philips TV ondervinden.
En het lijkt erop dat Philips geen moeite meer doet om dit probleem op te lossen.

onsnet-gebruikers.nl/Draadloze verbinding tussen Router en TV

ziggo-gebruikers.nl/TV op zwart

Heb je trouwens toevallig ook de D-Link DIR-655 router?

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb idd de DIR 655 van D link, wordt geadviseerd als je glasvezel hebt.
Heb je daar ervaring mee?
Wordt morgen teruggebeld door Dlink maar ik verwacht geen wonderen....

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry voor delate reactie lees hem nu pas.
Hier idd hetzelfde probleem maar ook lijnen door het beeld. tik je heel zachtjes tegen de TV is het weg.
Eerst ook updates moeten uitvoeren toen na nog een paar keer bellen kwam er een monteur.
1e keer gerepareerd door een onderaannemer van Philips, nieuw moederbord erin.
Een paar maanden geen problemen, maar rond augustus weer problemen en de genoemde lijnen die waren er af en toe na de eerste reparatie, updates uitgevoerd niets veranderd.
Weer gebeld, monteur neemt weer toestel mee krijg weer een toestelletje van 30" en weer bijna 2 weken weg.
TV komt terug alleen geupdated voor de rest niets gedaan, die lijnen was "niets" maar volgens een andere leverancier van Philips is dit een voorteken van een kapotgaand beeldscherm.
Nu een paar weken later weer hetzelfde maar nu ook een nieuw euvel beeld weg wel geluid alleen knisperend.
Weer gebeld alleen nu willen ze hem ophalen en dan overleggen met Philips wat er mee te doen.
Dus niet ga eerst maar overleggen en dan zien we wel.

Conclusie: repareren geeft meer ellende en in mijn omgeving ken ik nu 4 mensen met een Philips en allemaal soortgelijke klachten.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2012 om 06:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

yfje schreef op dinsdag 22 mei 2012, 09:33: Ik heb vorige week een nieuwe tv gekocht uit de 9000 serie van Philips met het volgende probleem. De tv valt steeds vanzelf uit en start dan ook weer op.
TV al omgeruild voor een nieuw exemplaar, deze heeft hetzelfde probleem.
Wie heeft dit ook? Recent een tv gekocht uit de 9000 serie van Philips en problemen met uitvallen.
Graag reactie!

Philips wil nu langs komen om een nieuw moederbord er in te zetten, is dat verstandig? Of tv gewoon maar terug brengen??

ve
door verwijderd - Nov 18, 2012 om 07:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Yfje en mede philips lotgenoten

Bij dezen wil ik ook jullie op de hoogte stellen met het zelfde probleem.
Mijn Tv gaat soms na 2 uur tv kijken van zelf op standby mode of zoals vandaag gebeurde om 06.15 in de vroege ochtend vanzelf aan !!!en weer vanzelf uit, er blijf dan een backlight branden. ( fijn in het weekend vrij te zijn en zo vroeg gewekt te worden !! )
Heb al meerdere keren naar philips gebeld, en die stuurden mij een usb-stick om de software te up-daten,maar een week later had ik de zelfde problemen dus dat hielp niks.
Ik hoor ook mijn ouders en kennissen die het zelfde probleem hebben.( met philps tv ) jammer van zon mooi Nederlands produkt.
Denk dat dit niet op te lossen is

Ik heb model Philips37pfl 7606 en Philips 42 pfl 7606 ( beide tv met dit probleem )
mijn ouder hebben model Philips 37 pfl 7605

Hoop dat philips dit probleem kan oplossen.

Groeten Robert

ve
door verwijderd - Nov 18, 2012 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Yfje

Hoop dat je mijn berichtje nog heb gelezen, want het is voor jouw al weer een half jaar geleden dit probleem, ben benieuwd hoe het is afgelopen met jouw tv.

Groeten Robert

ve
door verwijderd - Nov 18, 2012 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

ik heb Philips op bezoek gehad en het probleem (wat ook zeker bekend is bij Philips al zeggen ze van niet) volgens de monteur die bij mij op bezoek is geweest zit hem in de router die je hebt.
Waarschijnlijk heb je een router van D-link, klopt?
Door dat deze 2 apparaten dezelfde protocollen hebben of iets dergelijks zitten ze elkaar in de weg met als gevolg dat de tv uit gaat.
Enige oplossing is het apparaat van internet af te halen.
Overigens was de monteur bij bij mij niet instaat om de tv permanent van het internet af te halen.
Dus uiteindelijk heeft een slim vriendje dit bij mij voor elkaar gekregen.
Vervolgens heb ik contact gehad met D-link en nieuwe software gekregen voor de router.
In eerste instantie heb ik foute software gekregen dus had ik weer allerlei nieuwe problemen.
Nu heb ik een link met nieuwe softwaren maar weet heb zelf het lef niet dit op de router te gaan zetten. Momenteel ben ik van het probleem af en geniet van een probleemloze tv alleen zonder internet. Dus uitzending gemist is geen optie...

ve
door verwijderd - Nov 18, 2012 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

yfje schreef op zondag 18 nov 2012, 12:38: Hallo allemaal,

ik heb Philips op bezoek gehad en het probleem (wat ook zeker bekend is bij Philips al zeggen ze van niet) volgens de monteur die bij mij op bezoek is geweest zit hem in de router die je hebt.
quote]

ONZIN standaard van die bedrijven de schuld geven aan andere apparatuur, als eerste hun tv werkt niet goed ok maar moet jij dan alles aanpassen in je huis? Nee dacht het niet dan moeten ze bij levering en /of verkoop maar zeggen als je bijv een leren bankstel hebt of een tv kastje van 63 cm ipv 60 cm hoog werkt hij niet, dat is ook onzin. Zo kun je alles goedpraten.
Ten tweede ook al heb je geen internet TV of niet aangesloten vallen ze ook uit, nu waren ze hier en kreeg ik te horen dat het lag dat de tv NIET aangesloten was. Nu heb jij een tv die die mogelijkheden heeft dan moet het ook maar werken.
Ten derde onze vorige tv hebben ze meegenomen nadat er hier een monteur kwam en nog niet eens aan reparatie begon (was pas de derde keer dat ze voor reparatie kwamen) dat was onbegonnen werk en niet op te lossen. Wij kregen een nieuwe maar je raadt het al ook uitvallen en af entoe nergens op reageren( tot complete hardreset), moest ik hem updaten kreeg ik te horen. Oh ok naar welke versie dan , die mevrouw leest hem op, zeg ik goh toevallig die staat er al op. Stil aan de andere kant van de lijn. Met andere woorden Philips is voortaan een echt C merk aan het worden, de volgende wordt echt een Sony.