he
door heijnsbergen Aug 16, 2017 om 17:13
Elektronica & tv

Product voldoet niet aan specificatie op verkoopbordje?

onlangs heb ik een hifi setje gekocht. in de winkel stond op het prijsbordje dat er ook bleutooth opzit. tevreden naar huis en omdat het setje in de keuken kwam te staan en ik alles netjes weg wilde werken moest ik de kabels doorknippen om achter de kastjes heen te kunnen. toen alles aangesloten was en ik het vol trots aan mijn zoon liet zien en vertelde dat er ook bleutooth op zat omdat dat in de winkel op het bordje stond ging hij dit meteen uitproberen, maar helaas het werkte niet de gebruiksaanwijzing erbij maar daar stond er niets over in. op de site van de fabrikant gekeken en inderdaad er zit op dit setje geen bleutooth... een mail naar de winkel gestuurd en na een telefoontje en mailtje later eindelijk een antwoord dat ze niet konden achterhalen of dit inderdaad op het kaartje heeft gestaan en dat ik voor de helft van de winkelprijs een bleutooth ontvanger kon kopen zodat ik deze op de hifiset kon aansluiten. dit zou mij dan € 18,00 kosten terwijl ik geen fout heb gemaakt, alleen omdat ik het apparaat heb ingebouwd en dus de stekkers eraf moest knippen kunnen ze mij geen ander setje geven/verkopen en de set die niet voldoet aan de specificaties op het bordje terug nemen.
wat zijn in deze mijn rechten ik begrijp dat ze het setje niet terug nemen maar ik vindt dat ze de kosten voor de bleutooth uitbreiding volledig op zich zouden moeten nemen omdat hun brodje niet klopt met het verkochte product?
overigens stond er een zelfde setje wat € 10,00 duurder was met bleutooth en NFC maar omdat we geen NFC nodig hebben vondt ik dat alleen bleutooth genoeg was had ik geweten dat er op mijn setje geen bleutooth zat dan had ik dat tientje wel uitgegeven!

8039 17 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Aug 16, 2017 om 17:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ook als winkelier wordt je vaak met twijfelachtige omstandigheden geconfronteerd, zoals wel/niet foute (prijs-)kaartjes ...

Dit keer heeft ú eerst domme pech wanneer de winkelier u niet een stukje tegemoed wil komen en ten tweede is deze domme winkelier nu een klant kwijt!

M.a.w. uw winkelier is te kortzichtig ... of was uw gesprekspartner gewoon flex-personeel zonder verdere bevoegdheden?

newmikey
door newmikey - Aug 16, 2017 om 17:22
830 Antwoorden / 0 Vragen

Voortaan eerst uitproberen vóór dat u kabeltjes door gaat knippen? Denk niet dat u veel opties heeft en dat €18 nu ook weer niet een onoverkomelijk probleem moet zijn.

jo
door jorisw - Aug 16, 2017 om 17:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat stond er precies op het bordje? "Er zit bluetooth in" of iets als "Geschikt voor bluetooth" (met de ontvanger dus).

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 18, 2017 om 01:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Of.....ook leverbaar met Bluetooth

pe
door pebk Aug 18, 2017 om 12:05
580 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de TS stond er bleutooth, in plaats van bluetooth.

ge
door george321 - Aug 16, 2017 om 17:49
390 Antwoorden / 1 Vragen

U schrijft: "in de winkel stond op het prijsbordje dat er ook bleutooth opzit".

Dàt zult u, als het bordje nu weg is en u alleen uw herinnering heeft, heeft u dus geen "poot" om op te staan.
Zoals eerder geschreven, mogelijk stond er wel ergens het woord bluetooth, maar dan in de vorm van 'ook leverbaar met'. of 'geschikt voor'. "terwijl ik geen fout heb gemaakt" dit zal een vraag blijven.

Wij mensen lezen snel en brokjes vormen een geheel, (voorbeeld: direct hardop lezen: Denk aan de de vogels. De kans is groot dat u de tweede keer de niet gelezen heeft).

Het lossknippen van de draden was niet slim zonder testen. Ga op het aanbod van 50 % en € 18  in en ga verder met leven. Er zijn ergere dingen.

tijger1
door tijger1 Aug 16, 2017 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u zag blijkbaar geizen niet.

ge
door george321 Aug 16, 2017 om 17:56
390 Antwoorden / 1 Vragen

Who's perfect?

tenormin
door tenormin Aug 16, 2017 om 19:20
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Niemand @george321, maar ik vind de tikfout "geizen" wel heel leuk. @tijger1 typt ook wel eens fout, ook dan moet ik lachen als er i.p.v. als ars staat. ;-))

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2017 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee wat dat ding gekost heeft, maar u had dus al wel € 10,00 meer willen uitgeven, kan die € 8,00 er ook wel bij.

Persoonlijk zou ik zulk spul eerst uittesten, voordat ik er iets aan zou veranderen/slopen.

Ge
door Genee - Aug 16, 2017 om 18:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk in de gebruiksaanwijzing wel even of u de aangeboden bluetooth ontvanger wel kunt gebruiken voor het hifi setje.

ro
door ron503 - Aug 16, 2017 om 18:37
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik uw verhaal lees stonder er twee versies van het hifisetje in de winkel met verschillende bordjes en prijs. Een zonder en één met bleutooth die 10 euro duurder was, er waren dus twee bordjes voor uiterlijk dezelfde hifiset en dat u dan in de war raakt is te begrijpen. Dit was nu echt een momentje om de verkoper om advies te vragen of voor de duurste te kiezen want die NFC is best handig om een apparaat te koppelen maarja dat is achteraf. Nu stelt u misleid te zijn doordat u of het verkeerde bordje heeft gelezen of in uw optimisme heeft gedacht dat de beide versies wel bleutooth zouden hebben en als blijkt dat er wel degelijk verschil is dan heeft het bordje u misleid. Ik persoonlijk ben van mening dat de verkoper u nog genereus tegemoet komt want A u heeft de set die u gekocht heeft met het doorknippen van de draden onverkoopbaar gemaakt en B de verkoper hoefde u helemaal niet tegemoet te komen want u heeft de gebruiksaanwijzing ook niet doorgelezen en ach zie die 18 euro als leergeld en als u de volgende keer een bordje leest die niet helemaal duidelijk is VRAAG DE VERKOPER OM HULP hij/zij word er voor betaald.

pe
door pebk Aug 18, 2017 om 12:11
580 Antwoorden / 0 Vragen

Veel verkopers weten helaas ook niet meer dan wat er op het bordje staat. En die bordjes zijn niet altijd foutloos.

Zelf kijk ik liever naar de doos. Daarnaast zijn er vaak voldoende vergelijkingssites beschikbaar, waarop juist dit soort triviale dingen aangegeven worden. Kijk bijvoorbeeld op tweakers.net. Probeer impulsaankopen te vermijden (of accepteer de extra kosten)

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2017 om 18:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja hoor: eerst draadjes doorknippen en dan eens gaan controleren of alles wel werkt.
En als je niet kunt bewijzen dat er op het kaartje stond dat er op de door jou aangeschafte set bluetooth zit heb je geen poot om op te staan.
Jammer.

gerbera
door gerbera - Aug 17, 2017 om 10:30
7358 Antwoorden / 14 Vragen

terwijl ik geen fout heb gemaakt,
Kan natuurlijk zijn dat de bordjes iets verschoven waren, maar dat terzijde.

Het eerste wat ik altijd doe is de handleiding (gebruiksaanwijzing) lezen bij aanschaf van een apparaat. Heeft u niet gedaan.
Vervolgens ga ik nooit aan iets sleutelen, in uw geval draaden doorknippen. Hiermee vervalt nml de volledige garantie.
Dus mocht er binnen de garantietermijn iets mis zijn heeft u ook pech en hoeft u hier niet opnieuw te komen klagen.

crewmember
door crewmember Aug 18, 2017 om 12:16
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Hiermee vervalt helemaal niet de garantie. Aanpassingen die technish gezien niet het euvel waarvoor garantie wordt gevraagd zouden kunnen veroorzaken hebben geen invloed op de gerantie van het euvel.

Dit zie je zeker bij laptops/computers en telefoons veel toegepast.

gerbera
door gerbera Aug 18, 2017 om 15:51
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ga dan, met het toestel met afgeknipte stekker, naar de winkel bij een defect.

Gr
door Grunn1 - Aug 17, 2017 om 11:35
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je verspeelt al je rechten na het doorknippen van je snoeren (garantie) dus niet zo slim.
Zoek even verder en voor minder dan 10 euro heb je een bluetooth ontvanger.

fr
door frans56 - Aug 17, 2017 om 12:44
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo "HEIJNSBERGEN"   De kreet "er zit bluetooth op" zegt op zich helemaal niets.   Een leuk voorbeeld hiervoor is de enkele jaren geleden veel
verkochte telefoon , de nokia 108.  Daar staat ook altijd bij  ."Er zit bluetooth op"    Echter iedereen dacht. Ik koppel dit ding aan mijn bluetooth
radio om handsfree te kunnen bellen.  Dat kan de nokia 108 namelijk niet. wat veel mensen niet (kunnen of willen?) weten is dat bluetooth een verzamelnaam is voor een heleboel protocollen om, hetzij data, hetzij audio draadloos een paar meter draadloos over te sturen.
Op DEZE website staan maar liefst 37 bluetooth profielen uitgelegd en verklaard waar ze voor dienen, en waarschijnlijk bestaan er nog meer. Dus als U een apparaat ziet waar op staat "Er zit bluetooth op"   Dan is het nog maar de vraag: Welke profielen???   Pas als U weet welke profielen er op een apparaat zitten kunt U beslissen of dat hetgeen is wat U wilde dat het apparaat kan.  Helaas is niet iedereen hiervan op de hoogte.

costnix
door costnix - Aug 18, 2017 om 09:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daarom lees ik altijd de specificaties op de verpakking van een apparaat. Of even zoeken naar de specs op internet.

Cookies
door Cookies Aug 18, 2017 om 10:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat doen alle verstandige mensen, dus ik ook.;-)

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2017 om 11:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Van te voren onderzoek doen is er tegenwoordig niet meer bij, achteraf klagen wel.
Zelf zoek ik altijd eerst uit wat ik wil, wat ik nodig heb en waar te kopen.

costnix
door costnix Aug 18, 2017 om 12:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig zijn er drie verstandige mensen :-D

gerbera
door gerbera Aug 20, 2017 om 10:30
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ho ff, doe ik ook. Schreef ik 17 aug. al;-)

costnix
door costnix Aug 20, 2017 om 10:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

+1 :-)

ma
door marleenvanh - Aug 18, 2017 om 11:43
451 Antwoorden / 1 Vragen

Had nou maar (zoals het hoort!) eerst de gebruiksaanwijzing gelezen..... gevalletje ESDB.

audb
door audb - Aug 18, 2017 om 12:02
1668 Antwoorden / 5 Vragen
crewmember
door crewmember Aug 18, 2017 om 12:19
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dit klopt niet, dit kan niet werken in een HIFI set, alleen in een computer. Een USB poort op een HIFI set kan alleen een geheugenstick/harde schijf lezen.

Wat TS nodig heeft is een bluetooth ontvanger met een versterkertje en AUX uitgang. Die zijn een tikkie duurder.

audb
door audb Aug 21, 2017 om 21:31
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een usb aansluiting leverd de stroom en het kabeltje met de 3,5 mm stekertjes is voor het geluid sigaal over te brengen.
Zit er geen usb conector er op dan is bij de action voor een paar euro een voeding te koop er voor maar aangezien er al gesproken wordt over een bluetoot aan sluiten is de kans zeer groot dat er gewoon een usb poort er opzit.

ro
door ron503 - Aug 18, 2017 om 14:01
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben wat betreft het lezen van de exacte specificaties ook wel eens de boot ingegaan want de typenummers zijn vaak hetzelfde maar de letters erachter verschillen vaak en als je dat niet weet is de verkeerde keuze zo gemaakt. Maar om daar nu zo'n heisa over te maken terwijl de verkoper je tegemoet wil komen gaat mij wat te ver. Ik kan het mis hebben maar vooral mannen en ik dus ook denken dat ze bijna overal wel verstand van hebben en hulp vragen in de winkel niet nodig is want dat past niet in hun denkbeeld. Thuisgekomen pakken mannen het apparaat meteen uit zetten het apparaat direct op de plaats waar die blijft staan en als er dan een paar draden verlengd dienen te worden zetten we er zo de schaar in en ergens in huis is nog wel wat kabel te vinden. Als het apparaat op de plaats staat begint het uitproberen, eerst maar inschakelen en als er geluid uit komt dan is strike één gewonnen daarna gaan we de functies uitproberen en de meeste hebben we zo onder de knie totdat we er niet meer uitkomen en op alle knoppen gaan drukken die wel eens met die functie die we willen hebben te maken zouden kunnen hebben. Zo klooien we nog een paar uur door en dan pas valt het kwartje want er is ook nog een gebruiksaanwijzing bijgeleverd maar dat zijn tegenwoordig hele boekwerken of met wat pech op een cd gezet en omdat we niet af willen gaan klooien we nog even door totdat we het zat zijn en tegen moeder de vrouw zeggen "ik ga morgen wel verder" en later op de dag als niemand het kan zien toch maar de gebruiksaanwijzing summier door gaan lezen als die al niet met de verpakking is afgevoerd. Misschien heb ik het verhaal wel wat aangedikt maar in grote lijnen klopt het wel.

mo
door mof - Aug 18, 2017 om 15:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u kunt aantonen dat er werkelijk bluetooth op het bordje stond kunt u ze daarop aanspreken.
echter, u had het setje thuis ook eerst kunnen uitproberen voordat u stekkers afknipt etc.
dat de winkel de pparatuur dan niet meer terug wil nemen is terecht.
eerst controleren of het aan de specicficaties voldoet, dan gaan werken.

ch
door chrisd1 - Aug 19, 2017 om 13:03