dutch1
door dutch1 Feb 23, 2014 om 16:48
Elektronica & tv

Samsung tv met browser en internet

Dag allemaal,

Wij hebben met de bedoeling om zittend voor de TV om te Skypen (kinderen en familie wonen ver weg) en CCTV (Chinese televisie)te ontvangen een nieuwe Samsung TV gekocht.
De TV heeft een browser, Skype, YouTube enz.
Ik heb geprobeerd om CCTV te krijgen om voor mijn vrouw uit China, het nieuws en voor mij de Engelse lessen voor Chinese beginners te volgen. Op internet op de computer krijg ik alles.
Helaas ontdekte ik dat Skype e.d. werkt, maar dat ik CCTV wel in stilstaand beeld ontvang maar niet bewegend en met geluid.
Hierover Samsung gebeld die een verhaal ophingen dat sommige providers niet toestonden dat b.v. CCTV ontvangen werd.
Ik vind dat slap geklets want op de computer krijg ik het wel, ik heb dus eerder de indruk dat Samsung CCTV blokkeert.
Ook de leverancier gebeld die mij vertelde dat de browser op die manier niet werkte.
Bij het verkooppraatje echter werd wel gezegd dat de browser datgene deed wat elke browser doet, op internet komen.
Graag mening en advies.

dutch1

5453 13 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 23, 2014 om 17:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"Bij het verkooppraatje echter werd wel gezegd dat de browser datgene deed wat elke browser doet"

Dat is dus niet waar aangezien er geen complete computer in die TV gebouwd zit. Zou de verkoper daar op aanspreken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 23, 2014 om 18:04
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wellicht dat het met een mediaspeler wel gaat, deze zijn meer gespecificeerd voor dit soort doeleinde.
Aangezien veel TV's moeite hebben met het afspelen vanaf 'n harde schijf/USB-stick terwijl een mediaspeler dit zonder enkele moeite wel doet.

macwouter
door macwouter - Feb 23, 2014 om 20:47
825 Antwoorden / 9 Vragen

Je kunt de Samsung ook als tweede scherm aansluiten op de PC dan kun je browsen zoveel je wilt.

pi
door pieterwolters - Feb 24, 2014 om 09:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de laatste firmware al geïnstalleerd? Browsers hebben regelmatig nieuwe versies nodig voor diverse plug-ins zoals bijvoorbeeld Flash.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 24, 2014 om 15:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[edit - redactie]

ro
door rockroll - Feb 25, 2014 om 05:36
7 Antwoorden / 3 Vragen

Smarttv heeft bijvoorbeeld geen flashplayer daardoor krijg je wel beeld maar geen maar geen beweging op je pc zit de flashplayer wel

dutch1
door dutch1 - Feb 25, 2014 om 19:29
90 Antwoorden / 46 Vragen

Dag allemaal,
Iedereen dank voor de antwoorden.
Rockroll je hebt helemaal gelijk.
Maar had geen idee dat de mohgelijkheden van de Samsung ""browser"" en de mogelijkheden daarvan zo waren uitgekleed. Is niet op die manier door de verkopers verteld.
Ik verbaas me er dan wel over dat YouTube en andere bewegers wel werken, maar weet van dit alles niet genoeg om daar zinnige dingen over te zeggen.

dutch

pi
door pieterwolters - Feb 25, 2014 om 19:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rockroll schreef op dinsdag 25 feb 2014, 05:36]Smarttv heeft bijvoorbeeld geen flashplayer daardoor krijg je wel beeld maar geen maar geen beweging op je pc zit de flashplayer wel

Samsung beweert overigens dat ze dat wel ondersteunen:

Does the browser on the smart TV Support Flash?
Yes, as of firmware 1004.1 the version of flash is 10.1.62.1

dutch1
door dutch1 - Feb 25, 2014 om 20:21
90 Antwoorden / 46 Vragen

Ik begrijp er niets meer van dus.
De mevrouw van de consumentenhulp van Samsung sprak over sommige providers ondersteunen wel streamning info van voor ons belangrijk China (soms gebeurt dat ook, maar dan de gewone TV). Wil ik echter de lessen volgens Engels-Chinees, die ik op de computer uitstekend kan ontvangen dan werkt het niet.
Verder kan ik ook niet downloaden.

De techneuten spreken elkaar soms ook tegen.
Ben ik dan onduidelijk of is er sprake van een algemene verwarring.
Ik heb Repeaters of de lijn staan en verder het netwerk via de electriciteitsleiding uitgebreid.
Nu woon ik in een flat die al erg oud is, dus ik kan mij voorstellen dat dat laatste niet goed zou kunnen werken.
Verder heb ik ee Fritzbox als modem en die staat bekend om de goede Wifi.
Kortom, wat doe ik dan fout denk ik.
Dutch

dutch1
door dutch1 - Mar 14, 2014 om 13:45
90 Antwoorden / 46 Vragen

[quote=macwouter schreef op zondag 23 feb 2014, 20:47]Je kunt de Samsung ook als tweede scherm aansluiten op de PC dan kun je browsen zoveel je wilt.

Inmiddels met een goede HDMI-kabel de computer verbonden met de tv.
Nu wel streaming beeld maar geen geluid.
De fles is nu dus halfvol.
Nu de rest.

dutch1

door dutch1 - Mar 14, 2014 om 13:46
90 Antwoorden / 46 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 24 feb 2014, 09:23]Heb je de laatste firmware al geïnstalleerd? Browsers hebben regelmatig nieuwe versies nodig voor diverse plug-ins zoals bijvoorbeeld Flash.

dank voor de reactie
downloaden is niet mogelijk . ik heb meerdere dingen geprobeerd, mij lukt het niet maar ik ben geen vakman
dutch

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2014 om 18:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

O.t: Kijk w.b. de Fritzbox eens of dat hacken ervan mogelijk ook voor u van toepassing is. Zie de informatie daarover bij Aktueel bovenaan deze pagina, rond 6 februari over Xs4All.

dutch1
door dutch1 - Mar 15, 2014 om 09:11
90 Antwoorden / 46 Vragen

Dank je voor de tip aurora1
ben door Fritzbox benaderd en heb de update uitgevoerd.

Hans