de eelco
door de eelco Nov 2, 2009 om 16:32
Elektronica & tv

Senseo blijft knipperen na het byvullen van water

als me waterbak leeg is geeft hy dat aan doormiddel van het knipperen van het lichtje voorop.als ik hem byvul en in doe hem er weer in dan blijft hy knipperen.dan haal ik de waterbak er uit en beweeg witte langwerpige palletje in de senseo waarop je de waterbak zet en probeer het nog een keer.de ene keer werkt het en de andere keer moet ik het meerdere keren heerhalen...licht het aan me senseo of aan me waterbak en wat kan ik er eventueel aan doen...2 jaar geleden gekocht en gebruik hem voor 2 kopjes per dag

99412 15 Rapporteer

kiran
door kiran - Nov 2, 2009 om 16:43
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@de eelco

Denk dat het aan dat witte palletje ligt. De watertank moet precies in het gleufje passen. Zal ook de reden zijn dat hij het de ene keer wel en de andere keer niet doet. (misschien zit het palletje te los en flubbert het teveel heen en weer)

de eelco
door de eelco - Nov 2, 2009 om 16:56
607 Antwoorden / 92 Vragen

beste kiran.het wittepalletje zit nog stevig vast,,,het beweegt een heel klein beetje maar dat lijkt mijn normaal >>>>zal het mischien aan me waterbak liggen

kiran
door kiran - Nov 2, 2009 om 17:05
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat zou kunnen. Maar voordat je evt. een nieuwe tank aanschaft, zou ik eerst nog even proberen om dat tuutje onder de watertank schoon te maken. Misschien zit er een oneffenheidje tussen het filtertje zodat hij niet goed contact maakt.

Bakje met een beetje azijn of ontkalker, en de watertank er een minuut of 10 rechtop in zetten. Zou het in ieder geval even uitproberen.

de eelco
door de eelco - Nov 2, 2009 om 17:38
607 Antwoorden / 92 Vragen

dankje nogmaals kiran...heb met een beetje azijn en water schoon gemaakt en hij lijkt het nou weer goed tedoen..dus mischien geen nieuwe waterbak en/of een nieuwe senseo....toppie man

deexpert
door deexpert - Nov 2, 2009 om 17:38
104 Antwoorden / 2 Vragen

Controleer even of het zwarte vlottertje onder in de water tank nog vrij kan bewegen. Bij mijn Senseo is deze klem komen te zitten. Hij registreert dan niet dat de tank volgenoeg is.

de eelco
door de eelco - Nov 2, 2009 om 17:44
607 Antwoorden / 92 Vragen

deexpert..ik denk ook dat het dat is.heb hem schoon gespoeld met azijn en doet het meteen weer....merci

varabas
door varabas - Nov 2, 2009 om 17:44
450 Antwoorden / 35 Vragen

Bij mij zit er net als bij deexpert inderdaad een "vlottertje" in de tank, volgens mij met een magneetje en die geeft het signaal wel of geen water. Waarschijnlijk zit dit vlottertje vast door kalk. Dus waarschijnlijk helpt het om de tank goed te ontkalken.

Bassie (is zelf niet altijd een vlottertje)

vd
door vdijken - Nov 2, 2009 om 19:50
21 Antwoorden / 2 Vragen

Bij ons zit ook het vlottertje vast. Even rechts in het bakje knijpen tot hij omhoog gaat.

vd
door vdijken - Nov 2, 2009 om 19:52
21 Antwoorden / 2 Vragen

Bij ons zit ook het vlottertje vast. Even rechts in het bakje knijpen tot hij omhoog gaat.

vd
door vdijken - Nov 2, 2009 om 19:56
21 Antwoorden / 2 Vragen

Bij ons zit ook het vlottertje vast. Even rechts in het bakje knijpen tot hij omhoog gaat.

op
door opakeesje - Nov 2, 2009 om 23:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

in het waterreservoir zit een klein drijvertje. Als het niveau te laag is, dan drijft dat ding niet en geeft dan een signaal aan de electronica dat er te weinig water is, en dan gaat het lampje voorop het apparaat snel knipperen om U te waarschuwen. Dus alles is prima in orde.

toolboy
door toolboy - Nov 3, 2009 om 11:17
965 Antwoorden / 40 Vragen

Het magneetje kan ook z`n kracht verloren zijn probeer eens en bak van iemand anders T

ja
door jannie-o - Mar 4, 2010 om 12:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

• Zit er wel voldoende water in het waterreservoir, dan is de kans groot dat het zwarte vlottertje dat beneden in het waterreservoir zit, als gevolg van kalk niet omhoog gaat. In dit vlottertje zit een component dat in de Senseo een signaal afgeeft of er voldoende water in het waterreservoir zit.
• Leeg de watertank.
• Als het lampje knippert als de watertank er op zit en sneller gaat knipperen als de watertank er af gaat moet u het apparaat aanzetten met de watertank gevuld met water. Druk vervolgens zowel het knopje voor een als twee koppen in. Nu vult de boiler zich met water en de gehele watertank wordt leeg gepomt. Let wel op dat u een grote bak onder de uitloop zet waar de koffie uitkomt.
• Werk het nog niet vervolg dan onderstaande.
• Draai de watertank een kwartslag naar rechts zodat het vlottertje (dat rechts beneden in de watertank zit) nu tegen de rechter achterkant van de Senseo komt.
• Het vlottertje (dat in de watertank zit) moet dus bij de sensor (die in het apparaat zit) worden gehouden.
• Normaal gesproken zit het vlottertje ook op die plaats als er water in watertank zit, maar nu doet u deze een kwartslag gedraaid er voor.
• Ook al zit het vlottertje vast door kalk, dan kunt u op die manier controleren of het apparaat toch aan gaat en dus stopt met knipperen
• Let er dus op dat het vlottertje vrij kan bewegen in het waterreservoir. Maak het waterreservoir goed schoon.
• NIET MET HEET WATER

jo
door jobhopper - Sep 22, 2012 om 11:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Jobhopper

Grote verrassing,
Jannie-o Jannie, wat ben jij goed zeg!

sa
door sandrachamali - Oct 30, 2013 om 10:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Senseo Quadrante blijft ook knipperen, flottertje komt niet zelf meer omhoog.
voor ik een nieuwe bestel lees ik ff wat tips hier bij kassa, een nieuwe watertank kost toch gauw zo'n 27 euro inc. verzenden.

ga proberen te ontkalken.