Telefoon afgesloten ivm fraude-onderzoek
Via gsm-web heb ik op dezelfde dag 2 abonnementen bij tele2 afgesloten voor mijn tweelingdochters. Ik heb gebeld met GSM-web of ik dat op mijn naam kon doen aangezien de afschrijving ook van mijn rekening moet worden gedaan. Dat was oke. Mijn dochters kregen hun telefoon maar werden na 2 dagen afgesloten. De klantenservice van tele2 meldt dat dat is vanwege een fraude-onderzoek omdat het verdacht is als iemand 2 abonnementen afsluit. Binnen 3 werkdagen zou het worden opgelost. Na 3 dagen weer gebeld maar toen zou het 10 dagen duren. Na 2 weken weer gebeld en toen was het nog steeds niet geregeld. Zou nog maximaal 10 dagen duren. De financiele afdeling moet onderzoek doen. Het is niet mogelijk iemand van deze afdeling te spreken, je komt niet verder dan de klantenservice. Wat nu te doen?
Kinderen kunnen al helemaal niet zelf een abonnement afsluiten. Dus die abonnementen moesten al op uw naam.
Volkomen dwaas dat Tele2 dat onderzoek zo lang laat duren. Tele2 heeft een forum, zet daar uw klacht neer.
U kunt ze ook schriftelijk aangetekend in gebreke stellen, waarin u schrijft dat als het binnen .....dagen niet in orde is, u de overeenkomsten ontbindt.
De leeftijd van deze kinderen staat er niet bij. Dat de kinderen zelf geen abonnement kunnen afsluiten kunt u niet weten met de huidige informatie..
Dat staat er inderdaad niet, maar is ook niet relevant. Tele2 levert niet en houdt zich niet aan de afspraken. De andere twee zinnen van Tijger zijn wel relevant.
De goeden moeten onder de kwaden lijden. Als er niet zoveel misbruik van gemaakt zou worden was u hier niet mee geconfronteerd. Heb nog even geduld maar stel wel schriftelijk een termijn.
Belachelijk dat ze zoveel tijd nodig hebben, een week lijkt mij toch echt maximaal.
2 Abonnementen is nu niet echt spectaculair als het om fraude gaat, als het er 5 in een week worden is het een ander verhaal.
Een helpdesk zou eigenlijk een andere naam moeten krijgen, maar afpoeierdesk klinkt niet zo lekker, ze helpen je zelden. Als er nu één medewerker is die dit oppakt en even naar de financiele afdeling mailt is het zo opgelost.
Maar ja dat staat natuurlijk niet in het script op je beeldscherm, afwijken daarvan is een no-go.
Tip van voorganger is d ebeste oplossing, brief eruit en oplossing eisen!
Diewilk
Wat een neuroten bij Tele2 om een fraude-onderzoek te starten bij slechts 2 abonnementen. Slaat werkelijk helemaal nergens op. En het is natuurlijk ronduit schandalig dat het na zoveel weken nog steeds niet afgerond is.
Zoals al gezegd, zet o.a. je klacht op het forum van Tele2, daar zijn ook webcaremedewerkers (niet te verwarren met helpdeskmedewerkers) aanwezig https://forum.tele2.nl/
We horen maar 1 kant van het verhaal. Tele2 gaat natuurlijk niet zomaar ergens tijd in steken. Zij houden, net als iedereen, de operationale kosten zo laag mogelijk. Wellicht zijn er andere omstandigheden waardoor deze case extra aandacht krijgt.
Ik denk dat de antwoorden op uw vraag al zijn gegeven, maar wil u namens vrienden van mij wel bedanken voor de informatie, zij hebben een drieling die binnenkort ook een telefoon willen hebben. Zal geen Tele2 worden denk ik.
In een winkel kan je zonder fraude-onderzoek zoveel telefoons kopen als je wilt.
Het gaat niet om telefoons kopen, maar om abonnementen afsluiten op dezelfde naam
Een stevige doos kopen, de telefoons plus de contracten er in doen en netjes aangetekend terug sturen aan TeleNEE.
Stop er wel een brief bij in dat u de abbonement stopzet wegens het niet nakomen van de overeenkomst.
Immers hadden ze van te voren al een onderzoek moeten instellen en niet pas na de levering van de telefoons.
Overigens zou ik zelf Ben of Simyo nemen veel minder problemen en maandelijks opzegbaar.
De leverancier heeft het recht eerst het probleem op te lossen, binnen een redelijke termijn. 'Zomaar' ongevraagd een paketje mogen ze weigeren in ontvangst te nemen.
Fraude onderzoek bij aangaan twee telefooncontracten op 1 dag? Wat een onzin!
Als het te lang duurt: nalatigheid verwijten en bij een andere provider gaan, of daar in ieder geval mee dreigen.
Hallo WendyVanNasau ,
Te belachelijk voor woorden , stuur Tele 2 een brief / mail met vermelding aanmaning tot nakoming overeenkomst , klik op de rode regel ( zie ook de voorbeeldbrieven ) .
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer