we
door wendyvannasau Sep 28, 2016 om 08:54
Elektronica & tv

Telefoon afgesloten ivm fraude-onderzoek

Via gsm-web heb ik op dezelfde dag 2 abonnementen bij tele2 afgesloten voor mijn tweelingdochters. Ik heb gebeld met GSM-web of ik dat op mijn naam kon doen aangezien de afschrijving ook van mijn rekening moet worden gedaan. Dat was oke. Mijn dochters kregen hun telefoon maar werden na 2 dagen afgesloten. De klantenservice van tele2 meldt dat dat is vanwege een fraude-onderzoek omdat het verdacht is als iemand 2 abonnementen afsluit. Binnen 3 werkdagen zou het worden opgelost. Na 3 dagen weer gebeld maar toen zou het 10 dagen duren. Na 2 weken weer gebeld en toen was het nog steeds niet geregeld. Zou nog maximaal 10 dagen duren. De financiele afdeling moet onderzoek doen. Het is niet mogelijk iemand van deze afdeling te spreken, je komt niet verder dan de klantenservice. Wat nu te doen?

6099 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2016 om 09:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kinderen kunnen al helemaal niet zelf een abonnement afsluiten. Dus die abonnementen moesten al op uw naam.

Volkomen dwaas dat Tele2 dat onderzoek zo lang laat duren. Tele2 heeft een forum, zet daar uw klacht neer.

U kunt ze ook schriftelijk aangetekend in gebreke stellen, waarin u schrijft dat als het binnen .....dagen niet in orde is, u de overeenkomsten ontbindt.

dokun
door dokun Sep 28, 2016 om 12:33
152 Antwoorden / 0 Vragen

De leeftijd van deze kinderen staat er niet bij. Dat de kinderen zelf geen abonnement kunnen afsluiten kunt u niet weten met de huidige informatie..

pe
door pebk Sep 28, 2016 om 14:21
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dat staat er inderdaad niet, maar is ook niet relevant. Tele2 levert niet en houdt zich niet aan de afspraken. De andere twee zinnen van Tijger zijn wel relevant.

ja
door jackyh - Sep 28, 2016 om 10:05
953 Antwoorden / 4 Vragen

De goeden moeten onder de kwaden lijden. Als er niet zoveel misbruik van gemaakt zou worden was u hier niet mee geconfronteerd. Heb nog even geduld maar stel wel schriftelijk een termijn.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 28, 2016 om 10:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Belachelijk dat ze zoveel tijd nodig hebben, een week lijkt mij toch echt maximaal.

2 Abonnementen is nu niet echt spectaculair als het om fraude gaat, als het er 5 in een week worden is het een ander verhaal.

Een helpdesk zou eigenlijk een andere naam moeten krijgen, maar afpoeierdesk klinkt niet zo lekker, ze helpen je zelden. Als er nu één medewerker is die dit oppakt en even naar de financiele afdeling mailt is het zo opgelost.

Maar ja dat staat natuurlijk niet in het script op je beeldscherm, afwijken daarvan is een no-go.
Tip van voorganger is d ebeste oplossing, brief eruit en oplossing eisen!
Diewilk

diumenge
door diumenge - Sep 28, 2016 om 10:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ga voor ontbinding en zoek een normale provider op die wel weet wat klantenservice is.

Cookies
door Cookies - Sep 28, 2016 om 10:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat een neuroten bij Tele2 om een fraude-onderzoek te starten bij slechts 2 abonnementen. Slaat werkelijk helemaal nergens op. En het is natuurlijk ronduit schandalig dat het na zoveel weken nog steeds niet afgerond is.

Zoals al gezegd, zet o.a. je klacht op het forum van Tele2, daar zijn ook webcaremedewerkers (niet te verwarren met helpdeskmedewerkers) aanwezig https://forum.tele2.nl/

jo
door jorisw Sep 28, 2016 om 12:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

We horen maar 1 kant van het verhaal. Tele2 gaat natuurlijk niet zomaar ergens tijd in steken. Zij houden, net als iedereen, de operationale kosten zo laag mogelijk. Wellicht zijn er andere omstandigheden waardoor deze case extra aandacht krijgt.

Be
door Ben22 - Sep 28, 2016 om 10:42
57 Antwoorden / 6 Vragen

Ik denk dat de antwoorden op uw vraag al zijn gegeven, maar wil u namens vrienden van mij wel bedanken voor de informatie, zij hebben een drieling die binnenkort ook een telefoon willen hebben. Zal geen Tele2 worden denk ik.

Cookies
door Cookies Sep 28, 2016 om 11:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In een winkel kan je zonder fraude-onderzoek zoveel telefoons kopen als je wilt.

Zeeg
door Zeeg Sep 28, 2016 om 12:07
39 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat niet om telefoons kopen, maar om abonnementen afsluiten op dezelfde naam

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2016 om 12:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Belachelijk dat dat zo lang moet duren.
Zet je klacht ook op klachtenkompas.nl en klacht.nl

audb
door audb - Sep 28, 2016 om 12:23
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een stevige doos kopen, de telefoons plus de contracten er in doen en netjes aangetekend terug sturen aan TeleNEE.

Stop er wel een brief bij in dat u de abbonement stopzet wegens het niet nakomen van de overeenkomst.

Immers hadden ze van te voren al een onderzoek moeten instellen en niet pas na de levering van de telefoons.
Overigens zou ik zelf Ben of Simyo nemen veel minder problemen en maandelijks opzegbaar.

pe
door pebk Sep 28, 2016 om 14:24
581 Antwoorden / 0 Vragen

De leverancier heeft het recht eerst het probleem op te lossen, binnen een redelijke termijn. 'Zomaar' ongevraagd een paketje mogen ze weigeren in ontvangst te nemen.

mo
door mof - Sep 28, 2016 om 12:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Fraude onderzoek bij aangaan twee telefooncontracten op 1 dag? Wat een onzin!
Als het te lang duurt: nalatigheid verwijten en bij een andere provider gaan, of daar in ieder geval mee dreigen.

marita5
door marita5 - Sep 28, 2016 om 12:54
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo WendyVanNasau ,

Te belachelijk voor woorden , stuur Tele 2 een brief / mail met vermelding aanmaning tot nakoming overeenkomst , klik op de rode regel ( zie ook de voorbeeldbrieven ) .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

latevogel
door latevogel - Sep 28, 2016 om 14:07
86 Antwoorden / 0 Vragen

Bij tele2 (met kleine letters) wordt u aan het lijntje gehouden. Ik heb het gehad met deze provider. Op 30 augustus betaald, mijn bank heeft fout gemaakt met een cijfertje in factuurnummer en zie, afgesloten. Nu na 3 telefoongesprekken, 5 mails en 4 livechat (houdt niets in want zij kunnen niets regelen, niet eens vragen of kl.service met jou contact op wil nemen) ben ik even ver als 1 september. Op 8 september betalingsbewijzen gestuurd en men reageerd op 19 september (wel ja, 11 dagen later) dat men geen copie kon vinden ingesloten.   ???? Kan men niet lezen? Ik heb een zwaar hoofd in uw probleem en weet geen oplossing want iemand die doet alsof je niet bestaat, kan je niets mee.

ha
door halex Sep 28, 2016 om 16:54
1374 Antwoorden / 4 Vragen

De bank maakt een fout in een factuurnummer? Hoe dan? Schrijft uw bank acceptgiro's over of zo?

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2016 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verzorgt uw bank dan voor u de administratie? Een fout in het factuurnummer, kom nou toch.:-))

Cookies
door Cookies Sep 28, 2016 om 20:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Knap van de bank dat ze de rest van het factuurnummer wel goed hadden!

wi
door wilhelmina59 - Sep 28, 2016 om 15:41
512 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben uw dochters toevallig beiden dezelfde voorletter??

gerbera
door gerbera Sep 28, 2016 om 16:27
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Of dat er iets mee te maken heeft. De contracten staan op naam van de TS, de vader dus van de tweeling.

Cookies
door Cookies Sep 28, 2016 om 16:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op naam van de moeder vlg mij.

wi
door wilhelmina59 Sep 28, 2016 om 18:23
512 Antwoorden / 0 Vragen

Gerbera,
Fijn zo'n doordacht antwoord, maar ..................
Vraag is meer dan serieus omdat als beiden inderdaad dezelfde voorletter hebben dit "grapje"van tele 2 nog maar het begin is van veel abbo en andere op naam staande ellende.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2016 om 20:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is geen grapje van Tele 2, die beide abonnementen staan op naam van moeder. Dus of die kinderen dezelfde voorletters hebben, doet er niet toe.

gerbera
door gerbera - Sep 28, 2016 om 16:30
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vindt het nog al wat dat men u beschuldigd van mogelijke fraude omdat u 2 abo's heeft afgesloten. Zou die simpele zielen van Tele2 daar even duidelijk op aanspreken dat u dat niet accepteerd, de contracten ontbinden en een echte provider nemen. En zet uw klacht op alle mogelijke site's zodat anderen hiervan kennis nemen.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2016 om 17:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dokun

Denkt u niet dat achttienjarige dochters zelf een abonnement zullen afsluiten?

capteam
door capteam - Sep 28, 2016 om 19:16
43 Antwoorden / 0 Vragen

Toen mijn vriendin en ik op dezelfde dag besloten ons abonnement over te zetten naar Tele2 ging dat ook niet goed. Twee abonnementen op hetzelfde adres op dezelfde dag aangesloten kon eigenlijk niet. Na wat heen en weer gecommuniceer toch gelukt, zij het met enkele dagen vertraging.