Verzekering aangesmeerd!
Ik wilde bij Mycom een nieuwe desktop computer kopen. Dit is een desktop die ook geschikt is voor gamen, en al is deze best aan de dure kant je begrijpt, dit is toch wel wat oriënteren waard? De verkoper van Mycom was trouwens goed op de hoogte van alle technische specificaties en mogelijkheden (ook een gamerJ), dat geef ik ‘m mee! Tot mijn stomme verbazing probeerde hij mij een verzekering met verlengde garantie aan te smeren. Ik hou al niet zo van opdringerige verkooppraatjes, maar goed, ik liet hem daarover even uitpraten. Eigenlijk heb ik volgens de wet al recht op minimaal 2 jaar garantie, en op deze dure machine misschien nog wel een paar jaar meer! Volgens de verkoper moest ik toch ruim 16 euro per maand betalen voor aanvullende garantie met verzekering van HFS, zelfs tijdens de fabrieksgarantie! Die verzekering is volgens de verkoper inclusief vallen en stoten maar wanneer valt mijn desktop nu van mijn bureau! Ik was erg confused over dit aanbod, en snap dat als je niks verdient op hardware je daar wat extra’s bij gaat aanbieden, maar deze aanbieding overtreft écht alles en komt bij mij over als een woekerpolis, byebyeCom! Mee eens toch?
Hoe lang loopt de verzekering? Als dat 5 jaar is betaalt u €16 x 60 = € 960 extra!
U betaalt de PC dus bijna twee maal. Niet doen dus, Als hij na 2 jaar kapot gaat zullen de reparatiekosten nooit in verhouding staan tot die € 960. Voeding kost € 60, moederbord € 200, geheugen paar tientjes en processor misschien ook paar honderd Euro, dus die € 960 haalt u er nooit uit.
Stond er iemand met een pistool in uw rug. Nou dan. Veel belangrijker is de technische service en die was volgens u heel goed. Chapeau voor My Com.
De klant van tegenwoordig is al lang geen koning meer. :-(
Mee eens? Nee, u begrijpt niet wat garantie inhoudt en ook niet wat een verzekering inhoudt.
Woekerpolis, die niet zo raar.
En in welke wet staat dat u recht hebt op minimaal twee jaar garantie, of zelfs maar twee jaar garantie?
Zo'n aanvullende verzekering is echt flauwekul, dus niet doen. En ik kan me goed voorstellen dat het heel vervelend is dat als je een apparaat koopt, wat toch fijn is voor Mycom, concurrentie genoeg, dat ze dan ook weer over een verzekering beginnen. Dat is niet prettig. Ik heb er ook een hekel aan dat als ik iets afreken bij de Hema dat ik er nu een standaard vraag bij krijg of ik ook niet nog iets wat op de toonbank te koop ligt erbij wil hebben. Je wordt zo gedwongen om iemand af te wijzen.
U heeft recht op een goedwerkend product voor een bepaalde duur (dat verschilt per product) en meestal komt er een garantie van de fabriek bij van 2 jaar. De verzekering heeft niets met de fabriek te maken en is helemaal een aparte instantie. Daar pikt Mycom per verkocht verzekeringsproduct dan ook weer zijn graantje van mee. Maar het kan klanten ook afschrikken, niet iedereen heeft zin in een welles nietes met een verkoper.
Het staat een verkoper gelukkig nog altijd vrij om zijn waar aan de man te brengen. Misschien dat jij voor je werk automatisch geld krijgt (ambtenaar o.i.d.?) maar de meeste mensen moeten alle zeilen bij zetten om inkomsten te vergaren.
Wat een lullige opmerking!
Ik heb dit ook bij de hand gehad. Ik heb de zaak gewoon verlaten zonder een computer te kopen. Ik liet de man in verbijsterde toestand achter!
Geloof ik niets van. Verkopers krijgen opdracht om het aan te bieden en verder niets. Als de verkoper verbijsterd achterbleef heeft dat een andere reden.
Ik had ook GEEN computer gekocht. Die heb ik ergens anders gekocht.
Geloof het of niet. erit rubiginosa in me mihi asinum
Dat heb ik dus ook gedaan
Om vervolgens ergens anders of slecht advies te krijgen of wederom een verzekering aangesmeerd te krijgen .
Gewoon nee zeggen is voldoende.
Diewilik
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer