Vodafone contract ontbinden
Sinds 21 april 2016 een overeenkomst afgesloten met Vodafone voor 3 in 1 pakket.
Vanaf het moment dat alles is geinstalleerd ondervond ik enkel problemen met de interactieve tv box.
Het loopt vaak vast, het is traag, de zwarte informatiebalk onderaan in beeld verdwijnt niet en enkele keer als ik het aanzet hoor ik geluid en zie geen beeld.
Hier heb ik uiteraard telefonisch een melding van gemaakt. Servicedesk medewerker vertelde mij dat ik o.a. de modem een reset moest geven. Of een andere netwerkkabel proberen. Reset heb ik gedaan maar het heeft niet mogen helpen. Netwerkkabel heb ik niet vervangen, ik weet de kabel is nieuw. En daarbij lijkt het mij sterk dat het daar aan ligt.
Ik heb vervolgens nog een keer gebeld, en een andere medewerker vertelde mij dat het een bekend probleem was. Foutieve informatie dus door de eerste medewerker.
enfin, het werd mij verteld dat Vodafone hier mee bezig is. Als workaround moet ik de stroom af halen. En dit is nog steeds hoe wij TV kijken, minimaal 1x per dag en zelfs voorgekomen 3x op een dag. Vodafone kon verder niets voor mij doen. 3 a 4 telefonische meldingen later gaf ik aan dat ik het contract kostenloos wil laten ontbinden. Vodafone weigert. Enige wat Vodafone ter compensatie kon bieden is 1 maand geen abonnementskosten. om dan vervolgens wel deze kosten te incasseren! Wat kan ik doen? Heb ik het recht om het contract kostenloos te laten ontbinden? Naar mijn mening komt Vodafone onze overeenkomst niet na.
bedankt alvast,
Hallo Vodafonenietthuis ,
1) Kijk eens in de handleiding of de interactieve tv box goed is aangesloten .
2) Andere kabel , Hirschmann kabel aansluiten .
3) Vodafone Webcare is ook actief op deze site , ( hebben een abonnement hier ;-) hopelijk reageren ze ook op uw probleem .
4) Wanneer dit allemaal niet helpt , stuur dan een brief naar Vodafone aanmaning tot nakoming overeenkomst klik op de rode regel ( zie ook voorbeeldbrief )
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst
Beste Marita5,
Bij deze techniek worden geen coaxkabels meer gebruikt. Netwerkkabels, WiFi en HDMI soms (als er geen glasvezel ligt) ook nog analoge telefoonlijn van koper.
That's all.
Mvg Diewilik
Hebben inderdaad hier een Vodafone webcare abonnement persoonlijk gezien na 1 opmerking. Wil niet zeggen dat de opmerkingen van vraagsteller ook juist zijn. Er ontbreekt ook veelal Common Sense begrip. En nee dat los je niet op met de inmiddels beroemde Hirschmann solution.
@diewilik , ik zie nu in de handleiding van de interactieve tv box dat deze aangesloten word met een HDMI kabel , mits de tv een HDMI aansluiting heeft
.Heb je geen HDMI-poort op je TV-toestel, dan moet je je Interactieve Box aansluiten met een RCA- of SCART-kabel met mini-Din-connector .
Beste VodafoneNieThuis,
Wat vervelend om te horen dat u problemen ervaart met uw Vodafone Thuis aansluiting.
Ik wil u adviseren om contact op te nemen met mijn Vodafone Thuis collega's via 0800-0092. Mijn collega's kunnen dan een onderzoek starten.
Met vriendelijke groet,
Linda
Vodafone 24/7 Web Crew
Bij een vorige klacht op deze site waarbij het ging om mobiel spookverbruik van databundels gaf U niet thuis. Of cliënt goed op de hoogte is van het geschetste is onduidelijk maar stuur dan een monteur langs. Het nummer werkte eerder ook al niet. Zo is reeds aangegeven.
Laat u niet door Linda aan het lijntje houden, stuur een ingebrekestelling waarbij u gebruik maakt van de voorbeeldbrief uit de link van Marita5 en geeft een termijn van 2 weken. Krijgen ze het binnen die tijd niet voor elkaar, dan ontbindt u de overeenkomst.
Doe het per aangetekende brief of via het contactformulier, u moet wel bewijs hebben dat ze de ingebrekestelling hebben ontvangen.
En uiteraard ook bewijs van de opzegging, handig later bij meneer/mevrouw de rechter (hoef jij niet bang voor te zijn overigens).
@MARITA5 n ZOEKSTER!
Dank jullie wel!!!
@Linda
Ik heb de afgelopen weken vaak genoeg contact opgenomen met dat nummer. Er is tot op heden niets gedaan.
@vodafoneniethuis , dat wordt dan nu een aangetekende brief sturen ..succes .
@Diewilik Inderdaad worden bij providers als Vodafone KPN maar ook Online geen coaxkabel meer gebruikt. Bij Online slechts HDMI en KPN eveneens. Modem netwerkkabels of Homeplugs en dan tv decoder en HDMI. Juist dus. Oude tv dan heb je zelfs een HDMI-Scart converter nodig.
Beste VodafoneNieThuis,
Ik zou u toch willen adviseren om telefonisch contact op te nemen met mijn Vodafone Thuis collega's.
Zij kunnen dit verder met je bespreken, een aantal stappen doorlopen en dit eventueel doorzetten naar onze technische dienst.
Met vriendelijke groet,
Linda
Vodafone 24/7 Web crew
Je bent een waardeloze webcare. Ik heb al eerder van die non-antwoorden van je gelezen. Zoek een andere baan.
@Zoekster1 , waarschijnlijk heeft @Linda dezelfde klachten als Ts : Zij loopt vaak vast, ze is traag, de zwarte informatiebalk onderaan in beeld verdwijnt niet ( niet lezen ) en enkele keer als ik het aanzet hoor ik geluid en zie geen beeld ;-)
@Vodafone Webcare (Linda )
Heeft u deze reactie van Ts niet gelezen :
@Linda
Ik heb de afgelopen weken vaak genoeg contact opgenomen met dat nummer. Er is tot op heden niets gedaan.
Hoe vaak moet Ts nog telefonisch contact opnemen terwijl er niks word gedaan ?
Er rest Ts niks anders dan een aangetekende brief sturen , aanmaning tot nakoming overeenkomst misschien komen jullie dan wel in actie .
U heeft makkelijk praten vanop een afstand , en verwijzingen naar collega`s , echter zet dit geen zoden aan de dijk .
Jullie horen te leveren waar Ts voor betaald , binnen 2 weken met een oplossing komen , zo niet mag Ts de overeenkomst ontbinden .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer