es
door esther76 Aug 20, 2007 om 19:30
Elektronica & tv

Wasdroger Nordland

Hallo,


3 jaar geleden hebben wij bij de It's een condensdroger gekocht van het merk Nordland. Voor ons een onbekend merk. De verkoper zag ons aarzelen en heeft ons toen gezegd dat, omdat Nordland hun huismerk is, je hier standaard 5 jaar garantie op kreeg. Voor ons reden om het toch te doen.


Nu, 3 jaar later, heeft de droger kuren. Gebeld met It's; hier werd aangegeven dat hun niets bekend is van 5 jaar garantie op Nordland, en of wij met de bon naar de winkel willen komen. Nu staat er op de kassabon ook niets in die trant vermeld; dus dat schiet ook niet op. we voelen ons aardig belazerd. Ik ben benieuwd of iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt of advies heeft.


Alvast bedankt!

3773 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


ik denk dat ze je wat wijs hebben gemaakt, je krijgt alleen verlengde garantie als je er voor betaald hebt - Je zou dan een garantie plus certificaat moeten hebben -  en uit jou vraag maak ik niet op dat dit het geval is.


Je zult helaas niet (meer) kunnen bewijzen dat jullie 5 jaar garantie is toegezegd, maar dat zou ik de bedrijfsleider wel even duidelijk maken, wellicht kunnen ze je dan een coulance regeling bieden.


Succes,


--De looptijd van een It’s Garantie Plus Certificaat bepaal je zelf, maar tot zelfs 6 jaar is geen enkel probleem


INFORMATIE | It's. Altijd prijs!


 

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helemaal juist ,zonder certificaat kunt u niets beginnen.


nordland is een merknaam van fa frenko, die hebben oa edy ,ecoline ,nordland in hun eigen jasje verder produceren zij ook voor pelgrim etna enz.


Normaal gesproken geeft frenko 1 jaar garantie.


groet t

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag esther75,


Ga er maar vanuit dat ze bij it's nergens van weten. Mocht dat zo zijn dan heb je als consument sinds 1-5-2003 wel recht op wettelijke "garantie" op basis van het levenduur principe (ook daarvan zullen ze beweren dat ze daar nog nooit van gehoord hebben). Dat principe gaat uit van de economische levensduur van het apparaat. Als de fabrikant zegt dat die levensduur bijvoorbeeld 5 jaar is, dan hoef jij als koper maar 3/5 deel van de reparatiekosten te betalen. Zegt de fabrikant bijvoorbeeld 8 jaar dan wordt het sommetje dus 3/8 deel van de reparatiekosten. Dat kan dus een behoorlijke meevaller zijn! Wrijf dat it's (indien van toepassing) goed onder de neus. Want deze firma manifesteert zich naar mijn mening meer en meer als een ******** firma.


Sukses en vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sluit ik me bij aan read.


Maar dit merk heeft de reputatie dat als ie echt kapot is ook vrijwel meteen afgekeurd wordt.Dan is er dus een restwaarde over ,maar de nieuwe is ten alle tijden een stuk duurder,oftewel het wordt verrekend

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

It
Ita8888 - Apr 17, 2024 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?

Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Pi
Pieter Wester - Mar 25, 2024 om 12:03
Computers & telefonie

Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?

Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.

De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee ... Lees meer