Wasmachine LG na 3 jaar stuk
Goedemorgen,
Ik heb 3 jaar geleden een LG wasmachine met direct drive gekocht. Nu zou de direkte aandrijving de kans op slijtage zeker verminderen. Nu is na 3 jaar dus mijn lager kapot. Heb LG zelf gebeld en die geven alleen garantie op de onderdelen. De 2 jaar fabrieksgarantie is dus verstreken. Het bedrag komt op 150 euro incl btw. Dat is dus 1/3 van de nieuwprijs. LG wil mij dus niet tegemoet komen want zo zeggen ze "het is onze verantwoordelijkheid niet"
Is er ergens niet vastgelegd dat je er vanuit kan gaan dat een machine 5 jaar mee behoord te gaan. Ik vind na 3 jaar en dan 1/3 van de nieuwprijs verschrikkelijk snel en duur.
Dag Angela,
sinds 1 mei 2003 is er een nieuwe wetgeving van kracht geworden m.b.t. de koop en garanties van consumptiegoederen.
Leest u het volgende maar eens: Consumentenkoop_en_garantie
U mag er inderdaad van uitgaan dat uw wasmachine een bepaalde tijd meegaat. We spreken dan over een "economische levensduur" en die is, naar ik aannneem, bij een wasmachine toch wel iets langer dan de door u genoemde 5 jaar.... om maar een voorbeeld te geven: Miele spreekt zelfs over een levensduur van 20 jaar..... Dit wil niet zeggen dat een LG ook zo lang mee zou moeten gaan. Dit is afhankelijk van wat de winkelier en/of de fabrikant zegt. Dat zou u dus zelf moeten navragen.
Let wel: de de economische levensduur is wat anders als de technische levensduur. Bij de economische levensduur wordt een wasmachine binnen die tijd afgeschreven, maar kan, technisch gezien, nog wel jaren nadien meegaan.... zelfs probleemloos.
Als u deze wasmachine dus na 1 mei 2003 gekocht heeft, kunt u zich beroepen op die nieuwe garantieregeling en hoeft u niet voor alle kosten op te draaien.
Wat u wel zou moeten betalen is afhankelijk van de eerder genoemde economische levensduur.
Voorbeeld: stel dat die LG een economische levensduur heeft van 6 jaar (?) en u heeft die wasmachine 3 jaar probleemloos gebruikt, dan hoeft u maar 3/6 deel van de totale reparatiekosten te betalen, oftewel de helft......!!
U moet in dat geval niet bij de fabrikant zijn, maar bij de winkelier. Die is daar voor verantwoordelijk, alsmede de gehele afhandeling hiervan.
Leest levens dit maar eens: Sta ik sterk
Echter heeft u die wasmachine voor 1 mei 2003 gekocht, dan gaat deze regeling niet op en bent u afhankelijk van wat de fabrikant u biedt.
Succes, gr. Hutch
Misschien heeft u hier ook nog wat aan en staat uw type wasmachine er ook bij (reviews): LG wasmachines.
ik heb dus ook een LG wasmachine gekocht in november 2007, nu 3,3 jaar later maakte deze heel veel herrie, monteur erbij laten komen en deze heeft vervolgens waargenomen dat de rubber om de lager is losgeschoten.
Hierover veel contact gehad met LG, ook met de Escalatieafdeling en deze hebben mij aangegeven dat er geen comprensatie komt omdat ik anders na 5 jaar ook weer kom als er een onderdeel kapot is. Ook heeft deze aangegeven dat het misschien verstandiger was om er dan 1 bij de bouwmarkt te kopen die kan misschien wel 10 jaar meegaan.
Ik heb LG gewezen op de economische duur van de wasmachine maar dat intreseerd ze helemaal niets. Ook dat ik een melding maakte dat de reparateur de storing ook vreemd vond deed hun niets. Kan ik hierover actie ondernemen bij LG?
Het lijkt mij namelijk dat een rubber die losgeschoten is meer een fabrieksfout dan een gebruikersfout kan zijn.
Je hebt geen garantie gedurende de gemiddelde of verwachte levensduur.
Je hebt garantie gedurende de garantieperiode.
Dus deze discussie kan gesloten worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer