barnhoorn
door barnhoorn Jun 12, 2013 om 11:45
Elektronica & tv

Whatsapp updaten / bijwerken lukt niet

Ik krijg een melding dat ik whatsapp moet updaten / bijwerken. Ik kom Whatsapp dus niet meer in. Ik kan kiezen voor downloaden en dan wordt de playstore geopend. Hier kan ik echter alleen openen kiezen (maar dan kom ik weer terug bij whatsapp en de melding dat ik moet updaten) of verwijderen (maar dat is ook niet de bedoeling.

wie kan mij helpen?

91474 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 12, 2013 om 16:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag barnhoorn,

Je zou kunnen kijken of wifi/internet uit- en inschakelen het probleem oplost of de gsm helemaal uitzetten en opnieuw opstarten.
Kan het zijn dat je telefoongeheugen vol is of bijna? Whatsapp staat in het telefoongeheugen en niet op de sd kaart. Dan eens kijken of je apps hebt die je naar de sd kaart kunt verplaatsen en anders wat apps verwijderen die je toch zelden gebruikt.
Je zou anders whatsapp kunnen verwijderen en opnieuw via Google Play downloaden en installeren.
Ik heb overigens ook weleens de melding om te updaten maar als ik dat niet of niet direct doe werkt de app wel normaal. De updateberichten van veel apps negeer ik en ik update ze niet.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jun 12, 2013 om 16:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: misschien is dit probleem overigens tijdelijk en lukt het wel op een ander tijdstip?

aurora1
door aurora1 - Jun 13, 2013 om 14:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk ook nog even hier.

du
door dutchflash - Jun 14, 2013 om 13:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=barnhoorn schreef op woensdag 12 jun 2013, 11:45]Ik krijg een melding dat ik whatsapp moet updaten / bijwerken. Ik kom Whatsapp dus niet meer in. Ik kan kiezen voor downloaden en dan wordt de playstore geopend. Hier kan ik echter alleen openen kiezen (maar dan kom ik weer terug bij whatsapp en de melding dat ik moet updaten) of verwijderen (maar dat is ook niet de bedoeling.

wie kan mij helpen?

Ik neem aan dat je android toestel hebt.
Verwijder whatsapp van je gsm,ga met je(internet browser)van je gsm naar http://www.whatsapp.com/android/
En haal daar de nieuwste versie(2.10.642) van whatsapp op.
Wees niet bang om whatsapp te verwijderen je gegevens blijven bewaard op je gsm.

eclipse
door eclipse - Jun 21, 2013 om 13:42
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 12 jun 2013, 16:55]Aanvulling: misschien is dit probleem overigens tijdelijk en lukt het wel op een ander tijdstip?
@ Hoi Aurora, ik heb hetzelfde gehad op de galaxy gewoon even opnieuw gestart en sys care erop los gelaten.. geheugen schoongemaakt ( wekelijks) . nu heb ik een vraagje :-) ik heb 8 gig tel geheugen en 8 gig geheugen kaartje. ik sla alles op op de externe geheugen, wat nu als ik een grotere geheugen wil ? ?? alles naar de interne verplaatsen ?? krijg ik dan geen problemen met programma `s ?? ik ken er een tom tom kaart opzetten die is bijna 8 gig maar wel internet vrij zeg maar ..te gebruiken via gps.. daarnaast komen dan nog al die programmatjes van playstore. en ik wil er volgende maand veel foto `s mee nemen dus niet meenemen maar ermee foto `s nemen pffttt moet ik hem wel meenemen tuurlijk, naja je snapt het wel :-)

aurora1
door aurora1 - Jun 21, 2013 om 21:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag eclipse,

Ik weet niet of bij Barnhoorn de tips geholpen hebben want hij heeft niet meer gereageerd. Ik kom toevallig jouw vraag tegen, ik heb nl notificaties nooit geactiveerd.
Je kunt als navigatie ook de gratis versie MapFactor gps Navigation op je gsm zetten i.p.v. Tom Tom, die is maar ca 1,61Mb en installeert op het de sd kaart en kun je eventueel naar de telefoon verplaatsen. Lees de recensies er eens over op Google Play. Met deze navigatie kun je overigens niet altijd een huisnummer invullen en erg kleine straatjes geeft hij niet altijd aan maar bijv. wel de straat waar die op uitkomt of die hij kruist. klik hier
Veel apps kun je niet naar het externe geheugen verplaatsen tenzij de gsm geroot is.
Als je wat ruimte op de sd kaart vrij wilt maken dan kun je apps gewoon naar het interne geheugen verplaatsen via instellingen etc. "verpl.naar telefoon". Dat moet geen problemen geven. Als je gsm geroot is weet ik niet of dat dan wel problemen geeft.
Op vakantie kun je altijd nog tijdelijk apps verplaatsen of verwijderen die je dan niet gebruikt voor extra ruimte en eenmaal weer thuis er weer op of terug zetten, mocht je externe geheugen wat vol raken.

aurora1
door aurora1 - Jun 21, 2013 om 21:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: waarschijnlijk nog overbodig te melden maar de Map Factor heb je ook geen internet voor nodig.

barnhoorn
door barnhoorn - Jun 21, 2013 om 21:54
336 Antwoorden / 288 Vragen

Ik kan melden dat mijn probleem is opgelost, ik heb de laatste versie van whatsapp gedownload op mijn computer en naar mijn mobiel gestuurd en die geïnstalleerd. Iedereen bedankt voor het meedenken!

aurora1
door aurora1 - Jun 21, 2013 om 22:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden barnhoorn en graag gedaan.

Nog een fijn verder weekend,
vr.gr.