ik
door ikzelf1942 Feb 10, 2016 om 23:15
Elektronica & tv

Ziggo abbonnement

Ziggo verhoogde zonder bericht vooraf het abbonnement met €1.50 per maand voor alleen TV ontvangst.
Kan dit zomaar???

3486 9 Rapporteer

sy
door sylvia_71 - Feb 10, 2016 om 23:31
288 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds wanneer heb jij die 'verhoging' dan gemerkt? Wat betaalde je vóór die verhoging'' ? Wat betaal je nu? En heb je het over het abonnement Kabel TV en Radio? Ziggo geeft tariefswijzigingen, dus een aanpassing/verhoging/verlaging wel altijd aan. Via de lokale krant, internet, e-mail of soms nog per brief. Dus ik vraag mij zelf af hoe jij hierbij komt.

reflecs
door reflecs Feb 10, 2016 om 23:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Handig, bij twee vragen een antwoord plaatsen...

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2016 om 23:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik weet niks van een prijsverhoging. Ook met Google vind ik maar 1 melding op Klacht.nl. Is die melding van jou toevallig? Zoals gezegd, van prijsverhogingen krijg je altijd bericht.

Je hebt het toch niet over Telenet, de 'zuster' van Ziggo?

marita567
door marita567 - Feb 11, 2016 om 06:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo ikzelf1942 ,

Ik zie geen enkele verhoging abonnement bij Ziggo .
Welk abonnement heeft uw ? en heeft u er niet iets extra`s bij .
Als blijkt dat u een verhoging heeft zonder vooraf een bericht , wat normaal wel altijd gebeurd bij Ziggo , kunt uw ten allertijde het abonnement opzeggen .
Is het telenet , ( belgische provider ) daar gaan de abonnementen omhoog v.a. 14 - 2 - 2016 .

Zie hier de tarieven van Ziggo tv.

https://www.ziggo.nl/tarieven/televisie/

ik
door ikzelf1942 - Feb 11, 2016 om 10:23
81 Antwoorden / 15 Vragen

Beste beantwoorders,
In mijn vraag staat toch duidelijk dat het gaat om een TV aansluiting van ZIGGO
 Hieronder de laatste facturen ( ter verduidling, In mijn gemeente geldt een speciaal tarief
 i.v.m. vroegere afspraken vanuit  PNEM en Essent etc.)

473462182 28-01-2016 28-01-2016 € 17,30
469972431 30-12-2015 30-12-2015 € 15,80
467423752 27-11-2015 27-11-2015 € 15,80
464811493 29-10-2015 29-10-2015 € 15,80
enz voor geheel 2015

sy
door sylvia_71 Feb 11, 2016 om 13:40
288 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je bijdehante reactie. Als je dit meteen had gezegd, dan hadden we hier ook niet naar hoeven te vragen.

OT: Het is terecht dat Ziggo eindelijk de tarieven voor kabel tv en radio gelijk gaat stellen. Het gelijkstellen wordt jaarlijks verhoogd, totdat iedereen hetzelfde betaald. Er zijn nog wat gemeentes die een speciaal tarief in rekening krijgen, dit vanwege bepaalde afspraken die er in het verleden zijn gemaakt. Ik betaal € 56,10 per kwartaal, dus € 18,70 per maand. Dus meer dan jou.

Ziggo heeft dit wel degelijk gecommuniceerd.

Zie ook dit bericht wat betrekking heeft op de gemeente Hilversum. Die betaalden per maand € 13,19 (tarief in 2014)

Ziggo krijgt van de gemeente Hilversum een schadevergoeding van vier miljoen euro. De vergoeding heeft te maken met jarenlang gesteggel met voorganger UPC over de kabeltarieven.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/22032/ziggo-en-hilversum-begraven-strijdbijl.html

Cookies
door Cookies - Feb 11, 2016 om 10:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Was wel zo handig geweest als je meteen de volledige en juiste informatie had gegeven! Ongetwijfeld zal het door Ziggo (of misschien je gemeente) zijn aangegeven dat de prijzen omhoog gaan. Als je schrijft over welke gemeente het gaat, kan ik het uitzoeken.

Je kunt het ook omdraaien: jarenlang heb je minder betaald dan andere Ziggo abonnees. Zelfs het nieuwe tarief is nog lager dan die van anderen. Lijkt mij volkomen terecht dat dit in etappes recht getrokken gaat worden.

In mijn vraag staat toch duidelijk dat het gaat om een TV aansluiting van ZIGGO
 Hieronder de laatste facturen ( ter verduidling, In mijn gemeente geldt een speciaal tarief
 i.v.m. vroegere afspraken vanuit  PNEM en Essent etc.)

473462182 28-01-2016 28-01-2016 € 17,30
469972431 30-12-2015 30-12-2015 € 15,80
467423752 27-11-2015 27-11-2015 € 15,80
464811493 29-10-2015 29-10-2015 € 15,80
enz voor geheel 2015

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 11, 2016 om 10:52
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn inderdaad enkele regio's waar de prijs -alweer- omhoog gaat. Dit is al meer dan een jaar geleden gecommuniceerd echter was Ziggo dit vergeten om te doen (ging volgens mij in twee fases, en de laatste zijn ze dus vergeten), sinds dit jaar geldt de nieuwe prijs, ook dat is weer per brief medegedeeld.

Normaal communiceren ze inderdaad niet of zo vaag mogelijk over dit soort zaken met hun klanten, maar heb begrepen dat ze dit deze keer wel netjes gedaan hebben.

@Ziggo jullie worden veel en veel te duur, doe eens mogelijk maken dat je je TV abonnement kunt opzeggen. Koppelverkoop is tenslotte hartstikke illegaal.

Cookies
door Cookies Feb 11, 2016 om 10:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Echt totaal niet herkenbaar voor mij dat Ziggo niet communiceert over a.s. prijsverhogingen e.d. Krijg altijd mails hier over. En nee, ik ben geen aandeelhouder en ben ook geen medewerker:-)

akkerdistel
door akkerdistel Feb 11, 2016 om 11:15
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad over prijsverhogingen, doen ze dit wel. Voorbeeldje; in het verleden sluiten ze gewoon poort 25 af, zonder dit even de klanten te laten weten, behoorlijk irritant. En dan de klantenservice die er niet van op de hoogte is, nog irritanter. Dus Carola hop aan het werk en richt jouw collega's wat beter af ;-).

freya
door freya - Feb 11, 2016 om 11:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, en als je het er niet mee eens bent, staat het je natuurlijk vrij om over te stappen naar een andere provider.....

aurora1
door aurora1 - Feb 11, 2016 om 11:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan betaalt u nog steeds minder dan ik moet betalen. Ik betaal nl 54,75 per 3 maanden. Een verhoging is al zo'n jaar geleden schriftelijk aangekondigd zoals Ziggo dat altijd doet..

sy
door sylvia_71 - Feb 11, 2016 om 13:54
288 Antwoorden / 0 Vragen

@ikzelf1942 ; Bedankt voor je bijdehante reactie. Als je dit meteen had gezegd, dan hadden we hier ook niet naar hoeven te vragen.

OT: Het is terecht dat Ziggo eindelijk de tarieven voor kabel tv en radio gelijk gaat stellen. Het gelijkstellen wordt jaarlijks verhoogd, totdat iedereen hetzelfde betaald. Er zijn nog wat gemeentes die een speciaal tarief in rekening krijgen, dit vanwege bepaalde afspraken die er in het verleden zijn gemaakt. Ik betaal € 56,10 per kwartaal, dus € 18,70 per maand. Dus meer dan jou. Ziggo heeft dit wel degelijk gecommuniceerd.

Zie ook dit bericht wat betrekking heeft op de gemeente Hilversum. Die betaalden per maand € 13,19 (tarief in 2014) Ziggo krijgt van de gemeente Hilversum een schadevergoeding van vier miljoen euro. De vergoeding heeft te maken met jarenlang gesteggel met voorganger UPC over de kabeltarieven.
http://www.totaaltv.nl/nieuws/22032/ziggo-en-hilversum-begraven-strijdbijl.html