sa
door salty678 Aug 28, 2016 om 08:48
Garantie & verzekeringen
Accu Gazelle e-bike kapot

Mijn gouden accu is na 3 jaar door oxidatie kapot gegaan, keb Gazelle hiermee benadert en die zegt doodleuk; garantie is na 2 jaar over. Nieuwe accu kost 550,- euro.

5420 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 28, 2016 om 08:56
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Salty678 ,

Wat zijn de garantievoorwaarden van Gazelle :

  • Gazelle geeft maar liefst tien jaar garantie tegen materiaal- en constructiefouten op het frame en op niet-verende voorvorken. Uiteraard bij normale behandeling, gebruik en onderhoud van de fiets. De garantie op verende voorvorken is vijf jaar. Voor lakwerk op frame en voorvork geldt een periode van vijf jaar. Voor de onderdelen op jouw fiets geldt een garantieperiode van twee jaar bij normaal gebruik en onderhoud.

    Bij alle e-bike modellen met een Panasonic voorwielmotor en modellen met een Impulse middenmotor kun je de garantie met twee jaar uitbreiden. Een lekker zeker gevoel. Klik hier voor meer informatie.

    Voor de exacte garantievoorwaarden verwijzen wij je graag naar de gebruikershandleiding die je bij aankoop ontvangt. Deze handleiding kan je ook vinden op de pagina Handleidingen. Voor garantiebeoordelingen kun je altijd terecht bij de Gazelle-dealer.

Wat te doen bij een mankement binnen of buiten de garantieperiode :

  • In beide gevallen kun je het beste teruggaan naar je Gazelle-dealer. Hij is de specialist op fietsgebied waar je met al je vragen terecht kunt. In de meeste gevallen kan hij direct een oplossing aandragen. Wanneer dit niet lukt, zal hij contact opnemen met de Afdeling Service en Garantie van Gazelle om tot een oplossing te komen .

bron : gazelle.nl

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2016 om 08:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bedankt voor de mededeling, maar wat moeten wij hiermee? U moet ook eventueel bij de fietsenwinkel zijn, niet bij Gazelle.

sa
door salty678 Aug 28, 2016 om 10:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben contact gehad met de dealer en gazelle service, wij vinden het niet normaal dat een accu na 3 jaar door een oxidatieprobleem ermee gestopt is. Dat een accu kapot kan gaan is heel normaal, dat kan voorkomen, maar niet door oxidatie, dan zijn er fabricage fouten gemaakt, die kun je niet bij de gebruiker neerleggen maar wel bij de fabrikant.

tijger1
door tijger1 Aug 28, 2016 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet bij de verkoper zijn, niet bij Gazelle.

marita5
door marita5 - Aug 28, 2016 om 09:13
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Salty678 ,

Hier vermeld u niet dat u al contact heeft gehad met de dealer , vermeld u wel bij deze vraag , klik op de rode regels .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/motor-gazelle-e-bike-kapot

Lees ook deze informatie eens door ,

http://www.fietsen.123.nl/fietsnieuws/dure-nieuwe-accu-voor-elektrische-fiets-niet-altijd-nodig

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Aug 28, 2016 om 10:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@salty678: het is niet de bedoeling dat je in 2 verschillende topics reacties plaatst. Nu heb je weer een mailwisseling in het andere topic geplaatst. Onhandig en onoverzichtelijk. Bovendien is het onbeleefd in te breken in het topic van een ander.

sa
door salty678 Aug 28, 2016 om 10:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet mijn bedoeling om ergens anders in te breken. Aangezien dit de eerste keer is dat ik met zo'n situatie te kampen heb. En nog niet precies weet hoe ik ergens op kan reageren.

reflecs
door reflecs - Aug 28, 2016 om 10:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@salty678,
U kunt de mail in de andere vraag verwijderen met Bewerk binnen een uur. Als u niet de hele tekst kunt weghalen kunt op de plek van de oorspronkelijke tekst iets als "verwijderd" zetten.
U kunt de mail hier bij uw eigen vraag plaatsen, als u de namen erin weggehaald heeft.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 28, 2016 om 15:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Haal als de donder uw privégegevens weg met de bewerkknop.  Nu kan u worden gemaild, gebeld en bezocht.
Let wat beter op uw privacy!!
Als het met de bewerkknop niet meer lukt neem dan contact op met de redactie onderaan deze pagina.
Diewilik

hc
door hcroij - May 19, 2017 om 14:04
30 Antwoorden / 0 Vragen

Gazelle,
Nederlandse deugdelijkheid.
4 jaar geleden een gazelle gekocht van pakweg €2600,-.
ik ben een goed weer fietser dus met regen pak ik de auto.
2 Weken geleden overvallen door een regenbui, stopt de trapondersteuning.
garantie voorbij, dus ga zelf aan de slag.
Alles leek in orde totdat er aanslag in het display kwam. Open gemaakt, er stond gewoon water in.
en niet zo'n klein beetje ook.
Gewoon een constructiefout hetgeen men overigens ook grif toegeeft.

garantie? 0,0.
Voor hen die op zoek zijn naar een e-bike.. SLA IN XXX NAAM GAZELLE OVER....

gerbera
door gerbera May 19, 2017 om 16:23
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Nou dat weten we dan ook weer, maar dat u daar 3/4 jaar later mee komt zal de Ts niets meer aan hebben denk ik.