ja
door janvee Sep 21, 2016 om 13:00
Garantie & verzekeringen

Allsecur autoverzekering

Ik heb sinds 2010 een autoverzekering bij Allsecur en heb 70% noclaemkorting. Ik wil graag in een goede en goedkope auto rijden en dat is voor mij een Renault Espace III. Nu doet het volgende zich voor, sinds 19 september 2015 heb ik vorige week de 4de nieuwe 2dehands Renault Espace gekocht.
De rede daarvoor is (was) dat ik natuurlijk niet in de motor van de desbetreffende auto's kan kijken en ben me ervan bewust, dat ik bij elke auto die ik koop, ook het risico, dat er iets aan mankeert.
Bij mijn laatste aankoop van vorige week, werd keurig de polis aangepast aan mijn laatste auto.
Nu na een week krijg ik het volgende onderstaand bericht van Allsecur:

Beste heer Van der Velden,
We willen u en onze andere klanten graag een scherpe premie geven. Om dat te kunnen doen kijken we goed naar de risico's die we verzekeren. Ook als klanten al bij ons verzekerd zijn, blijven we de risico's goed volgen.

Regelmatig wisseling van auto
Iedereen koopt wel eens een nieuwe auto. U heeft sinds 19 september 2015 vier keer een andere auto op uw polis bij ons verzekerd. Hiermee wijkt u sterk af van onze andere klanten. Voor ons is dit een extra risico omdat wij na verkoop van iedere auto die bij ons verzekerd is geweest, 16 dagen 'na-risico' hebben. Als de nieuwe eigenaar uw oude auto niet (op tijd) verzekerd en schade rijdt, dan zijn wij verplicht deze schade te betalen.

Gevolgen voor uw verzekering
Op dit moment zijn er nog geen gevolgen voor uw verzekering. Met dit bericht maken we u hier bewust van en willen u ook op tijd waarschuwen.
Het afsluiten van een nieuwe polis of een nieuwe auto verzekeren op uw huidige polis is de komende 6 maanden niet mogelijk

Dit houd dus, naar mijn mening, in dat ik van mijn (verplichte) verzekeraar, binnen 6 maanden geen andere auto zou mogen kopen. Of ik moet overstappen op een ander verzekeraar.
Ik vind dat heel raar, mede omdat er in de polis met geen woord over deze aktie wordt gesproken.

Wellicht kunt u mijn helpen aan informatie of dat zomaar kan en mag.

Jan van der Velden

2746 11 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Sep 21, 2016 om 13:05
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Haal al uw prive gegevens weg op dit openbare forum!

newmikey
door newmikey - Sep 21, 2016 om 13:10
830 Antwoorden / 0 Vragen

Wel een auto-rijbewijs maar geen internet rijbewijs blijkbaar.

Ze leggen overigens keurig uit waarom ze dit doen en daar hebben ze alle reden voor. Het is een commercieel bedrijf dat zelf z'n klanten mag uitkiezen dus, jazeker, dat mogen ze uiteraard.

ja
door janvee Sep 21, 2016 om 15:31
0 Antwoorden / 4 Vragen

Ik dacht dat het ook in de polis zou moeten staan. De polis is toch een overeenkomst en die mogen ze ongevraagd wijzigen.
Dus een verzekeraar heeft alle rechten en ik alleen maar plichten. Nou ik dacht het niet.

newmikey
door newmikey Sep 21, 2016 om 15:34
830 Antwoorden / 0 Vragen

Overeenkomsten kunnen opgezegd worden. Ik zie in dit geval niet in waarom de verzekeringsmaatschappij dat niet zou mogen.

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2016 om 13:19
16816 Antwoorden / 108 Vragen

4 Auto's kopen binnen een jaar? Maar dat terzijde. De uitleg van Allsecur is en heel duidelijk en ook nog eens begrijpelijk. Is het werkelijk zo belangrijk dat u nu 6 maanden kort geen andere, nieuwe occassion mag/kan aanschaffen? Wereldprobleem....

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2016 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De polis wordt helemaal niet ongevraagd gewijzigd. U bent gewoon verzekerd. Mocht u binnen zes maanden weer een andere auto aanschaffen ipv die u nu hebt, dan kunt u die daar niet verzekeren. En dat staat de verzekeraar vrij. Netjes van hen dat zij u bij voorbaat waarschuwen.

me
door mein33 - Sep 22, 2016 om 14:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@janvee,

Heeft u, nadat u de auto's heeft gekocht en de verzekering heeft overgeschreven, dan wel in de motoren van de betreffende auto's kunnen kijken.
Blijkbaar heeft u dan in alle motoren van die auto's een defect o.i.d. aangetroffen waarom u de auto weer van de hand moest doen.
Al met al een gedrocht van een excuus zo lijkt mij en krijg een lichtelijk vermoeden dat er sprake is van (particuliere) autohandel en daarvoor zijn andere verzekeringsvormen voorhanden.
Uw verzekeraar zal zeer waarschijnlijk ook een dergelijke indicatie hebben en geeft u nu heel duidelijk aan welk risico zij lopen na het overschrijven van een autoverzekering en dat zij een dergelijk risico niet (meer) willen lopen, vandaar dat zij aangeven om binnen een termijn van zes maanden geen overschrijving van kenteken meer te accepteren.
Heeft u nu, hoe toevallig ook, weer een auto getroffen met een defecte of slechte motor dan zult u bij aanschaf van weer een ander voertuig uw verzekering moeten beëindigen en elders een nieuwe verzekring moeten afsluiten.
Of een andere verzekeraar u zo makkelijk zal accepteren is nog maar de vraag aangezien dergelijke verezekeringsgegegevens centraal geregistreerd staan en alle verzekeraars over die informatie kunnen beschikken.

Een aankoop keuring door bijv. de ANWB zou kunnen voorkomen dat u telkenmale een auto met een motorische onvolkomenheid koopt en dat u zonder problemen nog jarenlang van het u zo geliefde model kunt genieten. ;-))

tijger1
door tijger1 Sep 22, 2016 om 14:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voorkomen dat hij kan genieten?:-))

me
door mein33 Sep 22, 2016 om 14:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zo beter !!  ;-))

me
door mein33 Sep 22, 2016 om 18:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Trouwens er staat nog een "foutje" in de tekst nl. verzekeringsgegegevens en die kan ik niet meer corrigeren.  ;-|))

tijger1
door tijger1 Sep 22, 2016 om 23:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar een keuring kan echt niet voorkomen dat hij zonder problemen geniet.  Een keuring kan er juist voor zorgen dat hij zonder problemen geniet.

Hauptbrandmeisterin  Claudia
door Hauptbrandmeisterin Claudia - Sep 22, 2016 om 20:56
4 Antwoorden / Vragen

Je sprong uit de band, terecht dat de verzekeraar je daarop aansprak.

Zou ook gek van worden als je om de haverklap een wijziging van de polis wil doen, daar auto zoveel werd aangemeld.

Voor de Belastingdienst zou je aangemerkt kunnen worden als (bedrijfsmatige) handelaar en daarmee ook belastingen over kunnen gaan betalen?
Gelukkig weet de Belastingdienst ook niet exact wat de hobbymatige of bedrijfsmatige handelaar wordt beschouwd.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2016 om 21:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@claudia, oftewel @1953 welkom terug.:-))

Wat heeft de belastingdienst hier nu weer mee van doen. Onzin dus.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 23, 2016 om 00:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@tijger waarom blokkeren ze niet het ip adres van @1953. Ik heb al zoveel namen voorbij zien komen. 1 account is 1 account.
Diewilik

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2016 om 00:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee, wellicht werkt hij steeds van een ander IPadres? Ik heb heel weinig verstand van computers. :-)) Kan je dat zelf wijzigen?

tenormin
door tenormin Sep 23, 2016 om 00:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Snap ik ook niet, hoor, hoe, even de naam kijken "hauptbandmeisterin Claudia" dit allemaal voor elkaar krijgt en de redactie het toelaat. Ze moet 'verzuipen' in de IP adressen. Vind het ergens nog knap ook. Ik zou het niet kunnen. Maar als de dame zo intelligent lijkt, waarom dan zo heel herkenbaar reageren. Duurt toch geen dag voordat ze weer is verdwenen? Hoop ik, ;-))

me
door mein33 Sep 23, 2016 om 10:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Waarom zou deze "Hauptbrandmeisterin" geblokkeerd moeten worden.        Niet reageren is misschien ook een optie.
       In plaats van brandjes te blussen, wakkert ze de brandjes rond haar reactie(s) lekker aan en zo blijft het mogelijk om daarop te blijven reageren.
      En reageren, dat wil toch eerlijk gezegd niemand missen.
Binnenkort zal er wel een bevordering tot "Erste hauptbrandmeisterin" volgen.
       Ik kan niet wachten !!   ;-))

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 23, 2016 om 11:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@tijger, dat ip adres krijg je van je isp. Je hebt. 2 soorten, dynamische die wisselen regelmatig en statische dat is steeds hetzelfde.
Er bestaan wel programma's om eea toch te veranderen maar daar moet je voor betalen en een klein beetje handig voor zijn.
Diewilik

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2016 om 11:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Juist, dus aan mij niet besteed.:-))

gerbera
door gerbera Sep 24, 2016 om 15:52
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Waar is de brand ? Knap zoals zij de namen bedenkt en toch steeds weer herkenbaar is.;-))

tenormin
door tenormin Sep 24, 2016 om 16:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Als onze '1953' haar schrijfstijl kon veranderen dan is er een kansje dat we er niet zo snel intrappen. Maar laat het maar lekker... leven in de brouwerij. Nou ja...☻

Ma
door MacWally Oct 3, 2016 om 13:09
151 Antwoorden / Vragen

@TENORMIN  het is geen haar dat heb ik hier al eens eerder geopperd op dit forum. Ik voel het aan mijn water gezien de namen die hij gebruikte in het verleden.

ja
door janf43 - Sep 24, 2016 om 16:45
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me niet voorstellen dat u de auto's verkoopt zonder winst. Als u verlies zou leiden zou u beter een keuring door een deskundig bedrijf kunnen laten uitvoeren. Die kunnen wel "in de motor" kijken.

emcede
door emcede - Oct 3, 2016 om 13:40
959 Antwoorden / 4 Vragen

U wilt graag in een goede en goedkope auto rijden. Toch heeft u binnen een jaar al 3 auto's "versleten" omdat u zoals u zelf zegt "niet in de motor kan kijken". Zo goed zijn deze auto's dus niet, en goedkoop ook niet als u elke keer een andere moet kopen. Kortom: kletsverhaal! En ja, dan mag de verzekeraar u een volgende wijziging weigeren. Netjes dat ze u hier van tevoren voor waarschuwen.

pi
door pieterwolters - Oct 3, 2016 om 20:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij zouden ook alle alarmbellen af gaan als iemand zo vaak van auto wisselt. Als je per jaar 4 keer een nieuwe auto koopt loopt de verzekeraar 64 dagen (> 2 maanden!) extra risico. Daar wordt ongetwijfeld misbruik van gemaakt als ze daar niets aan zouden doen.

tijger1
door tijger1 Oct 3, 2016 om 20:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat de meeste mensen dat helemaal niet weten en als die auto weer ingeruild wordt, staat hij op de voorraad verzekering van de garage. Maar het hele verhaal van de Ts is natuurlijk dwaas. Hij wil in een "goede en goedkope" auto rijden van een specifiek merk, maar hij is nu al aan het vierde wrak bezig. Wat is daar goed en goedkoop aan?