mo
door mokken Jul 19, 2016 om 16:46
Garantie & verzekeringen

Annulering

Na annulering van een hotelkamer vanwege ziekte heb ik van Unigarant 50% van de werkelijke kosten terugontvangen. Motivatie van Unigarant was: u bent maar voor 1 persoon verzekerd en u heeft een 2 persoonskamer gereserveerd, dus krijgt u de helft terug. Afgezien of ik met 1 of 2 personen de hotelkamer gebruik, moet ik altijd voor een 2 persoonskamer het zelfde bedag betalen.
Ik vind dit eerder een boerenslimme oplossing, dan het werkelijke gebruik van de verzekeringscondities.
Daar men voet bij stuk houdt, wil ik dit graag via jullie aankaarten.
Is dit een normale handelswijze?
Zie uw antwoord met belangstelling tegemoet.

R.P. Mokkenstorm

1373 10 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 19, 2016 om 16:51
251 Antwoorden / Vragen

U heeft ook maar voor één persoon premie betaald, neem ik aan?

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2016 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u die kamer alleen voor uzelf gereserveerd hebt?

Dwaze redernering van Unigarant. Er zijn genoeg hotels zonder éénpersoonskamer. Ik vind dit echt niet normaal van hen.

da
door datzoekikop Jul 19, 2016 om 17:52
251 Antwoorden / Vragen

Er zijn genoeg hotels zonder éénpersoonskamer. Er zijn dus wèl hotels met éénpersoonskamers.

diumenge
door diumenge - Jul 19, 2016 om 17:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo'n dwaze redenering vind ik dat niet. Als ze dat niet zouden doen dan zou je dus als je wel met twee personen een tweepersoonskamer boekt met één verzekering afkunnen.

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2016 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een annuleringsverzekering betaal je over het bedrag van de boeking.

emcede
door emcede Jul 19, 2016 om 19:14
959 Antwoorden / 4 Vragen

Dat gaat op voor de 'ouderwetse' losse polissen die je afsloot tijdens of kort na de boeking. Aangezien het hier gaat over een persoon die verzekerd is ga ik ervan uit dat TS het hier over een doorlopende polis heeft. Tegenwoordig heel gebruikelijk in diverse verzekeringspakketten. En tja, die gaan nu eenmaal uit van 'verzekerden' en niet van 'de boeking' die ook voor heel andere personen kan zijn!

diumenge
door diumenge - Jul 19, 2016 om 18:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1, inderdaad ja, had ik even over het hoofd gezien. Dus wel een dwaze redenering.

@mokken, dan maar eens heel de algemene voorwaarden doorlezen en een klacht indienen met een verwijzing naar de algemene voorwaarden, waarbij de aanname is dat daar ergens staat dat het om het verzekerde bedrag gaat.

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2016 om 18:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar heen suite boeken als je verzekerd bent bij Unigarant. :-))

emcede
door emcede - Jul 19, 2016 om 19:10
959 Antwoorden / 4 Vragen

Een annuleringsverzekering dekt de kosten die de verzekerden moeten maken. Het maakt daarbij niet uit wie er geboekt of betaald heeft.

U krijgt niet slechts 50% omdat u een 2 persoonskamer gereserveerd heeft. U krijgt slechts 50% omdat u voor 2 personen geboekt hebt waarvan er maar 1 verzekerd is. Klopt toch?......

De andere reiziger kan zijn/haar deel op zijn/haar eigen annuleringsverzekering melden.

diumenge
door diumenge - Jul 19, 2016 om 19:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar lees je dat TS voor twee personen geboekt heeft Emcede? Ik lees dat TS een tweepersoonskamer heeft geboekt.

ha
door halex - Jul 19, 2016 om 20:42
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben wèl benieuwd of TS alleen of met nog iemand was. En als er een tweede vakantieganger was, of die dan verzekerd was. Dat wordt niet duidelijk uit het verhaal, maar lijkt mij wel essentiëel om het oordeel van Unigarant te toetsen.

emcede
door emcede - Jul 19, 2016 om 22:27
959 Antwoorden / 4 Vragen

@Diumenge dat staat er niet maar dat is info die TS voor het gemak even vergeet te melden. Als hij/zij een reis of verblijf voor 1 persoon geboekt had, zou de verzekeraar gewoon de volledige schade betalen. Daarom vraag ik ook of dat klopt maar ja, TS heeft zich nog niet gemeld.