an
door annemieke Jul 13, 2016 om 11:41
Garantie & verzekeringen

Asr verzekering beoordeeld verkeerd schade

 Ik heb tot voor kort in Amsterdam gewoond en heb vorig jaar schade gehad aan mijn scooter na dat hij terug werd gevonden na diefstal. De schade bestond uit kapotte spiegel, startproblemen en krassen. In maart dit jaar is mijn scooter voor mijn deur gesloopt, buddyzit eraf getrapt, inhoud zoals accu en bedrading eruit getrokken bedrading elektrische starter kapot getrokken en nog veel meer ellende. De verzekering heeft een expert gestuurd naar de reparateur waar hij stond. Hij beweerd nu dat er geen nieuwe schade is en dat de schade is van vorige voorval. Terwijl er niets van deze schade ook maar lijkt op het vorige! Hij heeft dus blijkbaar niet gekeken onder het zadel wat er allemaal mist en kapot is. We zijn nu 3.5 maand verder en de verzekering zegt nog steeds bezig te zijn met overleggen. Als ik contact probeer te zoeken wordt ik niet terug gebeld door de behandelaar. Het laatste contact wat er is geweest werd gezegd dat de expert dus geen nieuwe schade kon vinden. Ik heb geëist dat er een second opinion komt maar dat gaat dus blijkbaar niet zomaar en hebben ze intern enorm lang de tijd voor nodig om te overleggen wat nu verder maar ze blijven erbij wat de expert heeft gezegd voor zover. Mevrouw gaf mij weinig kans op second opinion. De reparateur zijn bevinding is total loss. Ik ben ten einde raad ondertussen en kan zelf niet op tegen zo'n maatschappij ondanks ik in mijn recht sta.  Ik ben afhankelijk van mijn scooter door mijn artrose en spieraandoening. ik zit ook al vanaf maart geluisterd aan huis. Daarbij betaal ik al vanaf maart verzekering voor niets.  
Wat nu te doen?

 

794 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Jul 13, 2016 om 12:14
11512 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Annemieke , 

Kijk eens wat er in de polisvoorwaarden staat betreft schade , bij voorwaarden bromfiets casco all risk staat :

art 6.2  Vindt u het vastgestelde schadebedrag te laag? Dan mag u in overleg met onze deskundige zelf een tweede deskundige kiezen. Als deze twee deskundigen het niet eens worden over het schadebedrag, benoemen zij samen een derde deskundige. Die stelt de omvang van de schade voor u en voor ons bindend vast. 

art 7.1 Tot wanneer kunt u op onze beslissing reageren?  Zodra wij uw verzoek om schadevergoeding beoordeeld hebben, krijgt u of uw gemachtigde van ons een mededeling met daarin ons definitieve standpunt. Dat kan zijn: - wij delen u de vastgestelde schadevergoeding mee; - wij wijzen uw verzoek om schadevergoeding af.

art 7.2 Bent u het niet eens met ons definitieve standpunt over de schadevergoeding, dan kunt u ons dat binnen 6 maanden laten weten. De 6 maanden gaan in op de dag dat u of uw gemachtigde onze mededeling heeft ontvangen. Na die termijn kunt u niet meer op ons standpunt terugkomen.

Dien een klacht in ./ of neem contact op met het Juridisch loket in uw gemeente klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2016 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

U bent niet afhankelijk van de maatschappij voor een second opinion. Die kunt u zelf inschakelen.

kijk eens hier.

http://www.schadehulp.nl/download/Schadehulp-informatiegids-2013.pdf

hansje klein
door hansje klein - Jul 13, 2016 om 12:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Verzekeraars onderzoeken vooral hoe ze onder de claim kunnen uitkomen.......Een second-opinion is dus noodzakelijk door een onafhankelijke schade-expert. U kunt voor de zekerheid alvast voor een andere scooter gaan sparen of de schade-expert vragen hoe het met een vervangende scooter zit zolang de verzekeraar maar blijft 'onderzoeken'!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer