an
door annemieke Jul 13, 2016 om 11:41
Garantie & verzekeringen

Asr verzekering beoordeeld verkeerd schade

 Ik heb tot voor kort in Amsterdam gewoond en heb vorig jaar schade gehad aan mijn scooter na dat hij terug werd gevonden na diefstal. De schade bestond uit kapotte spiegel, startproblemen en krassen. In maart dit jaar is mijn scooter voor mijn deur gesloopt, buddyzit eraf getrapt, inhoud zoals accu en bedrading eruit getrokken bedrading elektrische starter kapot getrokken en nog veel meer ellende. De verzekering heeft een expert gestuurd naar de reparateur waar hij stond. Hij beweerd nu dat er geen nieuwe schade is en dat de schade is van vorige voorval. Terwijl er niets van deze schade ook maar lijkt op het vorige! Hij heeft dus blijkbaar niet gekeken onder het zadel wat er allemaal mist en kapot is. We zijn nu 3.5 maand verder en de verzekering zegt nog steeds bezig te zijn met overleggen. Als ik contact probeer te zoeken wordt ik niet terug gebeld door de behandelaar. Het laatste contact wat er is geweest werd gezegd dat de expert dus geen nieuwe schade kon vinden. Ik heb geëist dat er een second opinion komt maar dat gaat dus blijkbaar niet zomaar en hebben ze intern enorm lang de tijd voor nodig om te overleggen wat nu verder maar ze blijven erbij wat de expert heeft gezegd voor zover. Mevrouw gaf mij weinig kans op second opinion. De reparateur zijn bevinding is total loss. Ik ben ten einde raad ondertussen en kan zelf niet op tegen zo'n maatschappij ondanks ik in mijn recht sta.  Ik ben afhankelijk van mijn scooter door mijn artrose en spieraandoening. ik zit ook al vanaf maart geluisterd aan huis. Daarbij betaal ik al vanaf maart verzekering voor niets.  
Wat nu te doen?

 

793 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Jul 13, 2016 om 12:14
11508 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Annemieke , 

Kijk eens wat er in de polisvoorwaarden staat betreft schade , bij voorwaarden bromfiets casco all risk staat :

art 6.2  Vindt u het vastgestelde schadebedrag te laag? Dan mag u in overleg met onze deskundige zelf een tweede deskundige kiezen. Als deze twee deskundigen het niet eens worden over het schadebedrag, benoemen zij samen een derde deskundige. Die stelt de omvang van de schade voor u en voor ons bindend vast. 

art 7.1 Tot wanneer kunt u op onze beslissing reageren?  Zodra wij uw verzoek om schadevergoeding beoordeeld hebben, krijgt u of uw gemachtigde van ons een mededeling met daarin ons definitieve standpunt. Dat kan zijn: - wij delen u de vastgestelde schadevergoeding mee; - wij wijzen uw verzoek om schadevergoeding af.

art 7.2 Bent u het niet eens met ons definitieve standpunt over de schadevergoeding, dan kunt u ons dat binnen 6 maanden laten weten. De 6 maanden gaan in op de dag dat u of uw gemachtigde onze mededeling heeft ontvangen. Na die termijn kunt u niet meer op ons standpunt terugkomen.

Dien een klacht in ./ of neem contact op met het Juridisch loket in uw gemeente klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2016 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

U bent niet afhankelijk van de maatschappij voor een second opinion. Die kunt u zelf inschakelen.

kijk eens hier.

http://www.schadehulp.nl/download/Schadehulp-informatiegids-2013.pdf

hansje klein
door hansje klein - Jul 13, 2016 om 12:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Verzekeraars onderzoeken vooral hoe ze onder de claim kunnen uitkomen.......Een second-opinion is dus noodzakelijk door een onafhankelijke schade-expert. U kunt voor de zekerheid alvast voor een andere scooter gaan sparen of de schade-expert vragen hoe het met een vervangende scooter zit zolang de verzekeraar maar blijft 'onderzoeken'!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer