ma
door martinpieter Oct 28, 2016 om 23:32
Garantie & verzekeringen

Bankschade

betreft een hoekbank van 4 jaar oud, €1300,00;
Mijn uitwonende zoon heeft door ritssluiting spijkerbroek een scheurtje in bank veroorzaakt.
Zonde en het  de schade is duidelijk aanwezig.
Is deze schade gedekt door Interpolis, bv mijn inboedelverzekering of de aansprakelijkheids verzekering van mijn zoon?
En zo ja wat ik ik dan verwachten?

dank voor uw antwoord

815 4 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 28, 2016 om 23:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

In de polis zou u zelf moeten kunnen vinden of dit gedekt is.
Anders even een belletje plegen of ze via social media benaderen .
Diewilik

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2016 om 00:00
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee wat uw verzekering dekt. Weet alleen dat schade door derden - en door jezelf - (bij Nationale Nederlanden) wel gedekt is mits u nog de rekening/bon van de hoekbank heeft. Dan zal er navenant uitgekeerd worden. Dus de oudheid/afschrijving van de bank. In mijn geval bij genoemde verzekering werd bank meegenomen en door ?? herstelt en weer terugbezorgd.

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2016 om 00:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult uw zoon aansprakelijk moeten stellen voor de door hem veroorzaakte schade. En wellicht kan de schade gerepareerd worden.

Uw inboedelverzekering dekt uiteraard sowieso geen schade die door een ander veroorzaakt is. Maar mocht u een extra uitgebreide inboedelverzekering hebben die zulke schades ook dekt, dan kunt u het daar claimen, en gaan zij welverhalen op de AVP van uw zoon.

emcede
door emcede Oct 29, 2016 om 09:56
959 Antwoorden / 4 Vragen

Voor een inboedelverzekering maakt het niet uit WIE de schade heeft veroorzaakt, maar WAT er is gebeurd. De stelling dat de inboedelverzekering geen schade dekt die door anderen is veroorzaakt, is onjuist.

tijger1
door tijger1 Oct 29, 2016 om 10:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een normale inboedel verzekering dekt niet een schade die veroorzaakt is door een rits aan de bekleding van een bank.

Wellicht zo'n all-risk polis van bijvoorbeel Centraal Beheer wel. En als je die polis hebt en de schade is veroorzaakt door een ander, dan kan de verzekeraar dat op die ander verhalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2016 om 16:43
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Uw zoon dient na te gaan of dekking is inbegrepen in zijn aansprakelijkheidspolis.