ekiem
door ekiem Jul 12, 2017 om 19:23
Garantie & verzekeringen

Bijschrijven op polis ex

Goeden avond.

Mijn dochter wil haar zoontje laten bijschrijven op de ziektekosten polis van haar ex. Zij hebben een co-ouderschap. Is het dan zo dat zij haar zoontje moet uitschrijven van haar huisadres? Zij wil namelijk dat hij blijft ingeschreven op háár huisadres, maar bij haar ex op de polis erbij. Ik heb begrepen dat zij bij een andere ziektekosten verzekeraar zit dan haar ex.
Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben.

1934 4 Rapporteer

getty
door getty - Jul 12, 2017 om 19:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat zegt de zorgverzekeraar hierover? Die bel je het eerst hierover lijkt mij.

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2017 om 19:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In de loop van een jaar kunnen daar volgens mij helemaal geen wijzigingen in worden aangebracht.

Maar uw kleinzoon woont bij zijn moeder en staat op haar polis, waarom moet hij op een andere polis? Heeft ex wellicht een uitgebreidere dekking voir de orthodontist of zo?

tenormin
door tenormin - Jul 12, 2017 om 19:32
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Kinderen staan toch sowieso bij of vader of moeder op de polis. Lijkt mij niet uit te maken wáár ze wonen. Ook niet dat er 2 verschillende zorgverzekeraars zijn. Of bij Uw dochter of bij haar ex. Dus uitschrijven van huisadres zou niet hoeven.

ekiem
door ekiem - Jul 12, 2017 om 19:37
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goeden avond,

Menzis was vanavond door een storing niet bereikbaar en op het net wordt ik tot nu toe niets wijzer. Ze is zelf de hele dag regelmatig aan het bellen geweest maar kwam "er niet door ". Haar ex heeft inderdaad een uitgebreidere dekking maar in dit geval betreft het medicatie en géén orthodontie. Het ligt gevoelig maar ze wil haar kind ingeschreven houden op haar adres.

bedankt alvast, Ekiem

getty
door getty Jul 12, 2017 om 20:02
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Medicatie zou niet uit hoeven maken

ne
door neodutchio Jul 12, 2017 om 20:04
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als ze vanavond door een storing even niet bereikbaar waren kan ze het morgen weer opnieuw proberen.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 12, 2017 om 20:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als het kind ingeschreven moet blijven bij de moeder dan.ligt het voor hand dat ook de polis van de moeder gebruikt wordt.
Als vader betaalt gaan ze geen overzichten oid naar de moeder sturen.

tijger1
door tijger1 Jul 12, 2017 om 20:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik.

een kind is gratis verzekerd.