ly
door lyka Jul 29, 2016 om 16:48
Garantie & verzekeringen

Caravan verzekeren

All je een caravan koopt en je gaat hem verzekeren en je zegt met alles incusief verwacht je toch ook dat de mover is mee verzekeren of zie ik dat verkeerd.

1682 6 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 29, 2016 om 16:56
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lyka ,

Caravanmover mee verzekerd op de caravanverzekering

De caravanmover is bij de meeste verzekeraars mee te verzekeren op de verzekering voor de caravan, mits de waarde van de mover in het verzekerd bedrag is opgenomen.

Verzekering van de caravanmover

Schade aan een caravanmover is standaard niet meeverzekerd op een caravanverzekering. Op de meeste caravanverzekeringen is de caravan mover wel mee te verzekeren. De waarde van de caravanmover dient dan apart verzekerd te worden op de caravanverzekering of de waarde van de caravanmover dient als aparte dekking op de caravanverzekering meeverzekerd te worden. Zie de polisvoorwaarden voor de exacte dekking.

Voor verdere informatie klik op de rode regel .

http://www.caravanverzekeringen.nl/informatie/caravanmover.html

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2016 om 17:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u nu schade? Hebt u de waarde van de mover opgegeven?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 29, 2016 om 18:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mover maakt geen deel uit van de caravan maar is een los geleverd en gemonteerd accessoire.
Derhalve dus ook apart (mee)  te verzekeren danwel de waarde bij de caravan optellen voor de verzekering.
Maar iedere verzekeraar kan u dit toch zo vertellen. Kijk anders uw polisvoorwaarden erop na.
Diewilik

Apetjoek
door Apetjoek Jul 29, 2016 om 19:09
234 Antwoorden / 16 Vragen

Beste , heden ten dage is een reservewiel bij een caravan ook los geleverd en een accessoire , geld die uitsluiting dan ook voor het reservewiel ?

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 29, 2016 om 19:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Lijkt me niet want die heeft geen toegevoegde waarde (tot je pech hebt dan wel) en hoef je dus niet extra te verzekeren, een mover is een luxe accessoire die absoluut niet standaard is. Als je er een extra luxe keuken in plaatst wordt de caravan duurder en zal je meer premie betalen.
MVG Diewilik

pi
door pieterwolters Jul 30, 2016 om 10:46
3610 Antwoorden / 0 Vragen

@Kowalski: praktisch gezien is een reservewiel natuurlijk niet te vergelijken met een caravanmover. Een caravanmover is zo'n 1500...2000 euro. Een reservewiel misschien 150,- (dus een bedrag dat je helemaal niet hoeft te verzekeren).

me
door mein33 - Jul 30, 2016 om 11:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@lyca,

"Met alles inclusief" is wel een heel ruim genomen uitspraak, het is maar wat hieronder kan/mag worden verstaan en/of verwacht kan/mag worden.
Het is net zo iets als "kleur de plaatjes en verzin zelf de tekst".
Uw verzekeraar of tussenpersoon mocht blijkbaar zelf kiezen wat wel en niet meeverzekerd moest worden en daar de premie op berekenen.
Uw verzekeraar had zich echter, bij het aangaan van de verzekering, hierover nader bij u moeten informeren.
Voor het zelfde geld heeft u nog meer extra's in of aan uw caravan laten aanbrengen die niet (mee)verzekerd zijn.
Nog maar eens de polis doornemen over wat er wel en niet verzekerd is en zo nodig de verzekering aanpassen.

gerbera
door gerbera - Jul 30, 2016 om 16:35
7348 Antwoorden / 14 Vragen

of zie ik dat verkeerd.
Ja dus.

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2016 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat zie je verkeerd.
De mover zal apart vermeld moeten worden.
Kijk eens naar je verzekeringsvoorwaarden!