door willemijn de zwart Mar 14, 2017 om 21:06
Garantie & verzekeringen

CZ wijzigt foutief geschreven woonplaats niet!

Vorige week zag ik op Mijn CZ dat onze woonplaats niet goed geschreven is.
Ik verstuur vervolgens een contactformulier met de vraag of ze Schyndel willen veranderen in Schijndel.
Het antwoord vind ik zacht uitgedrukt 'erg vreemd'.
Wij wonen in Schijndel met een lange ij.
Wat vindt u van onderstaand antwoord?
Ik hoor het graag!

met vriendelijke groet,
Willemijn de Zwart

Bedankt voor uw e-mail. U wilt graag uw plaatsnaam Schijndel vermeld hebben met een ij in plaats van een y. Goed dat u deze vraag stelt. Ik geef graag antwoord op uw vraag.
CZ heeft er voor gekozen om alle  plaatsnamen met een ij te vermelden met een y. Het is helaas niet mogelijk om uw plaatsnaam Schijndel met een ij te vermelden. Ik had u graag een ander bericht gegeven.
Graag help ik u een volgende keer weer.
Met vriendelijke groeten,
klantenadviseur CZ

4265 22 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 14, 2017 om 21:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Prima antwoord.

costnix
door costnix Mar 20, 2017 om 07:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop niet, dat CZ de namen met een ij of IJ erin ook zo mishandelen!

fa
door familyman - Mar 14, 2017 om 21:10
888 Antwoorden / 1 Vragen

Wij of wy als vrijwilligers of vrywilligers doen dit om andere mensen te helpen. Maar persoonlijk of persoonlyk vind ik dit m*******ken.
Vorige week zag ik op Mijn CZ dat onze woonplaats niet goed geschreven is. Dan heeft u uw polis wel erg laat goed bekeken.

Edit 21.54: Volgend jaar een andere verzekering kiezen die wel de puntjes op de ij zet.

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2017 om 21:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar hopen dat ze wel uw naam met een ij schrijven en niet met een y.

ja
door jackyh Mar 14, 2017 om 22:29
953 Antwoorden / 4 Vragen

In mijn achternaam is de ij veranderd in y. Vind ik niet leuk maar is niets aan te doen. Dit is bij Ohra, onderdeel van CZ.

ha
door halex - Mar 14, 2017 om 21:52
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind het een correct en duidelijk antwoord. Zo lang de post bij u bezorgd wordt, hebt u toch ook geen reden om dit verder aan te kaarten?

ne
door neodutchio - Mar 14, 2017 om 21:55
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ook binnen het bedrijf waar ik werk wordt een ij vervangen door y. Dit scheelt enorm in tijd en kosten en menig computersysteem is afgestemd op een y. Nergens om druk over te maken, het gaat puur om een administratief iets.

Wees blij dat het om een y gaat. [edit-redactie]

Cookies
door Cookies - Mar 14, 2017 om 22:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Willemyn: ik vind het antwoord van CZ zeer duidelijk.

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2017 om 22:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, in tegenstelling met de andere forumleden: ik vind het bezopen dat een plaatsnaam niet goed gespeld kan worden en ook het antwoord: mij bevredigd dit niet. Als ik op AD puzzels oplos is er toch echt IJ en Y, dus wat mij (my) betreft een vreemd antwoord. Schijndel heet zo en niet Schyndel. Vind uw vraag dus zeer redelijk waarom zoiets niet normaal kan worden gespeld. In de vliegtuigwereld kan ik me er alles bij voorstellen: niet in een adres goed aanmaken.

fa
door familyman Mar 14, 2017 om 22:38
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als de automatisering qua post met postcode werkt en niet (meer) met adres (straat of zo) maakt dit niets uit, uw post krijgt u (hopelijk qua post.nl) wel. Voor puzzels is dat anders. Of je moet je verzekering een puzzel vinden natuurlijk.

tenormin
door tenormin Mar 15, 2017 om 00:18
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Gewoonlijk @familyman zijn je antwoorden vor mij okay maar nu niet. Wat de post ermee te maken heeft vat ik ook niet: daar is de postcode voor. Maar ik weet b.v. van veel buitenlandse vrienden (die niets met dit item van doen hebben) op hun informatie nog b.v 's-Hertogenbosch en 's-Gravenhage staat en het Den Bosch en De Haag nog steeds niet herkent. En dat in deze moderne wereld. Gewoon de lange IJ en Ypsilon, wat is het probleem.

ne
door neodutchio Mar 15, 2017 om 07:12
5129 Antwoorden / 12 Vragen

In de postwereld kennen ze helemaal de ij niet meer. Ook al gaat alles op postcode, als verificatie komt ook de plaatsnaam erbij. Doordat de computersystemen de ij niet als 1 letter kunnen zien wordt dit een y. Daarnaast scheelt het tijd en geld door 1 letter de gebruiken ipv 2.

Ge
door Genee Mar 15, 2017 om 09:05
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@neodutchio
Waarom moet een computersysteem de ij als één letter zien?
Het computersysteem weet niet dat de i en de j bij elkaar horen, weet ook niet hoe het uitgesproken wordt.
U kunt in elk computerprogramma een i en j achter elkaar typen waarom zou dat in een administratie niet kunnen.
Scheelt het tijd en geld? Met computers?

ne
door neodutchio Mar 15, 2017 om 10:25
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Vraag mij niet van de hoed en de rand. Onlangs heb ik dezelfde discussie gehad op kantoor en met DHL. De ij wordt niet herkent. Sterker nog, alles wat met een ij geschreven wordt kan gewoon weg niet verwerkt worden.

edrick3
door edrick3 - Mar 15, 2017 om 10:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als dat onder het mom van 'moderne tijd' gaat hoeft het voor mIJ niet.
Ze horen gewoon IJ te schrijven als het IJ betreft en niet y!

zoekster1
door zoekster1 - Mar 15, 2017 om 10:34
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind dat idioot. Een plaats moet gewoon op de juiste manier worden geschreven.

wi
door wilhelmina59 Mar 18, 2017 om 12:44
507 Antwoorden / 0 Vragen

Hahaa, wat te denken van IJsselstein en Ysselsteyn.

fr
door frans56 - Mar 15, 2017 om 10:48
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo  Willemijn de zwart

Na een beetje zoeken op Google, kom ik tot de conclusie dat BEIDE schrijfwijzen helemaal fout zijn.
Ik kom uit op  DEZE  pagina van wikipedia.  Het moet volgens deze site namelijk zijn "Meierijstad"
Ja ook hier loopt U de kans dat dit geschreven gaat worden met een "Y"  in plaats van een "IJ"

costnix
door costnix Mar 15, 2017 om 11:15
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U verwart plaatsnaam met gemeentenaam! De plaats Schijndel maakt deel uit van de gemeente Meijerijstad.

mathijs_b
door mathijs_b Apr 16, 2017 om 13:46
641 Antwoorden / 77 Vragen

U bedoelt Meierijstad! Voor CZ Meierystad.

Ma
door Marimelda Apr 16, 2017 om 22:34
58 Antwoorden / 11 Vragen

Het moet toch een fluitje van een cent zijn het met deze internetwereld foutief geschreven namen en/of plaatsnamen aan te kunnen passen. Gemakzucht denk ik. Bovendien, stel dat je een meisjesnaam hebt of een jongensnaam met een lange ij er in. Bijvoorbeeld Willemijn of Thijs. Dan wil je toch ook dat je naam correct gespeld wordt? Ik wel. We hebben Algemeen Beschaafd Nederlands geleerd en mijn dialect heb ik afgeleerd. Maar misschien doet men dit omdat er al heel veel verengelst wordt, dus vindt men het gewoon niet belangrijk meer om namen en plaatsnamen en gewone woorden goed te spellen als het om de lange ij gaat. In het Engels kent men geen lange IJ voor zover ik weet. Het valt mij tenminste op dat je sinds enkele maanden bij de website van de bank je kunt kiezen tussen Engels en Nederlands.

pino123
door pino123 - Mar 15, 2017 om 11:28
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vind het iets waar ik mij niet druk over zou maken, aangezien mijn post gewoon binnenkomt

diumenge
door diumenge - Mar 15, 2017 om 11:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik krijg al mijn post van CZ digitaal. Het was me nog nooit opgevallen dat ze beide ij's in de plaatsnaam met een y schrijven. Was het mij wel opgevallen dab zou ik mij er nog steeds niet druk om kunnen maken.

reflecs
door reflecs - Mar 15, 2017 om 11:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het is een ongelukkig geformuleerd antwoord. Het was beter geweest als hij/zij iets had geschreven in de trant van "met het huidige computersysteem is dit niet meer mogelijk, maar heeft verder geen invloed op de correspondentie".

Maar zodra er ...CZ heeft er voor gekozen.... wordt geschreven roept dat vragen op. Waarom dan? En als je er dan toch zelf voor gekozen hebt, dan kun je er toch ook voor kiezen om het wel aan te passen?

Po
door Pontiac - Mar 15, 2017 om 12:39
131 Antwoorden / 5 Vragen

Er komt nog geen goede WIND uit Skijndel !

gerbera
door gerbera - Mar 15, 2017 om 16:29
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zou dit bij de gemeenteraad aankaarten. Laten die CZ er maar op wijzen dat ze niet akkoord gaan met de naamsverbastering en dit zo spoedig mogelijk hersteld dient te worden.;-)

edrick3
door edrick3 Mar 15, 2017 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helemaal mee eens.

fl
door flessebon - Mar 16, 2017 om 22:49
418 Antwoorden / 7 Vragen

Vraag of ze het goed vinden dat u voortaan de rekening overmaakt in NLG ipv EUR.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 16, 2017 om 22:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Of in Florijnen en Dukaten

simon55
door simon55 Mar 20, 2017 om 09:59
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Kan ook nog in reaal s

jo
door jorisw - Mar 17, 2017 om 10:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Schijndel is ook al niet de goed spelling. Als je het echt goed wilt doen gebruik je niet i j maar een echt "lange ij" maar die bestaat niet in computersystemen. Maar is wel degelijk en extra karakter in het Nederlands. Je typt 9 karakters, maar eigenlijk bestaat Schijndel maar uit 8 letters. Het gebruik van de Y komt nog het meeste in de buurt van de werkelijke spelling.

zoekster1
door zoekster1 Mar 18, 2017 om 13:09
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat lykt my eerlyk gezegd, zeer onwaarschynlijk. Zou je zo'n mail dan willen krygen van CZ omdat de computersystemen zogenaamd de ij niet aankunnen? Flauwekul! Je voelde je zeker weer eens geroepen om een bedryf te verdedigen?

costnix
door costnix Mar 20, 2017 om 07:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De de echte lange IJ is vertegenwoordigd door Alt 0306, de echte lange ij door Alt 0307.
Het gewone mogelijk, CZ wil het gewoon niet!

simon55
door simon55 - Mar 18, 2017 om 13:17
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Myn post komt allemaal door de brievenbus, behalve die van de belasting niet !!!!!!!!!!!!!!!. En myn hond heet fikkie en de kat van de uren Nyntje , en ik ben bly dat ik ry, haha

gerbera
door gerbera - Mar 18, 2017 om 16:12
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wat zou het fyn zyn als de pyn van myn lachspieren wat minder zou zyn. Lykt mij heerlyk.

simon55
door simon55 - Mar 18, 2017 om 16:30
1556 Antwoorden / 5 Vragen

ij zijn twee tekens dus dan maar y...mooi eentje , scheelt weer ruimte

costnix
door costnix Mar 20, 2017 om 07:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon Alt 0306 en Alt 0307 gebruiken.. In de computer is dit ook maar één plaats!

ap
door apiejoepie - Mar 20, 2017 om 12:40
130 Antwoorden / 4 Vragen

wat een stelletje zyksnorren bij CZ

macfreak
door macfreak - Apr 16, 2017 om 16:08
11 Antwoorden / Vragen

Mijn straatnaam gebruikt een umlaut (ä) dus zal ik straks misschien een hogere premie gaan betalen omdat het meer werk is om dat te typen......

simon55
door simon55 Apr 16, 2017 om 20:01
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Gelijk n nieuw bordje ophangen

wi
door wilhelmina59 Apr 16, 2017 om 21:36
507 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dat wordt ae, ue of oe.