nj
door njanssen Feb 11, 2016 om 15:01
Garantie & verzekeringen

Dynafix

Vorige week woensdag 3 februari is er onder het scherm van mijn Samsung Galaxy Note 4 een 'barst' ontstaan aangezien ik er een S-cover om heen had zitten vond ik dit raar. Mijn mobiel gekocht op 20 oktober 2014 heeft een garantie periode van 2 jaar. Daarom heb ik hem donderdag 4 februari laten ophalen door Dynalogic in opdracht van Samsung.
De mobiel werd netjes opgehaald en de koerier kenden het probleem en vertelde mij dat hij dit probleem kenden en dat dit hoogstwaarschijnlijk wel gerepareerd zou worden.

Een dag later kreeg ik tot mijn verbazing een mail met daar in een prijsopgaven. In deze mail werd mij duidelijk gemaakt dat de schaden die is ontstaan onder het scherm van mijn mobiel komt door -val -druk of stoten. Dit is vrijwel onmogelijk aangezien ik de S-cover er altijd omheen heb zitten.

Ook kreeg ik de bedragen voor de reparatie er bij en ik kon kiezen uit drie keuzes. keuze 1 was om het toestel te laten repareren deze kosten zouden €285  zijn, keuze 2 om het toestel voor €50 retour te sturen zonder enige reparatie en keuze 3 om het toestel vrijwillig af te staan zonder vergoeding.

Ook heb ik geprobeerd contact op te nemen via de mail maar deze word niet beantwoord. Wel heb ik telefonisch contact gehad met Dynafix en in dit gesprek werd mij duidelijk gemaakt dat hun mijn mobiel niet gingen maken onder de garantie en dat ik maar moet betalen of heb moet afstaan.

Ik vind dit ronduit belachelijk hoe gemakkelijk dit bedrijf er over doet. Ook contact gezocht met Samsung en hun zeggen dat hun van het onderzoek van Dynafix uit gaan.

1571 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2016 om 15:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Breuk van een scherm valt natuurlijk niet onder de garantie.

nj
door njanssen - Feb 11, 2016 om 15:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet op het scherm het zit onder het scherm en is ontstaan toen ik over mijn beeld veegden met een doekje om hem schoon je maken.

sw
door swat1500 - Feb 11, 2016 om 21:53
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Formeel heeft u inderdaad nog garantie op uw toestel. Het probleem is echter dat u moet aantonen dat het defect u niet te verwijten valt. Het standpunt van Samsung is duidelijk. U zult dus nu moeten gaan aantonen dat het standpunt van Samsung onjuist. Dat lukt u eventueel met een contra expertise maar dan moet u wel uw toestel terug zien te krijgen.

gerbera
door gerbera - Feb 12, 2016 om 12:08
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Lees hier hoe Dynafix werkt. Valt mij mee dat er nog geen sprake van vochtschade is. http://www.klachtenkompas.nl/dynafix

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 12, 2016 om 14:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Misschien toch net op een verkeerde plek teveel druk laten ontstaan tijdens het schoonmaken. Om vette vingers van een scherm af te krijgen moet je nu eenmaal wat harder poetsen.
Diewilik

gerbera
door gerbera Feb 12, 2016 om 16:39
7348 Antwoorden / 14 Vragen

(tip) Met een microvezeldoekje hoef je totaal geen druk uit te oefenen. Lichtjes wrijven en schoon is het scherm.;-))

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 12, 2016 om 20:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoi Gerbera,
Het was maar een suggestie, schermen sprigen nu eenmaal niet zomaar uit elkaar.

Vriendelijke groet
Diewilik

gerbera
door gerbera Feb 12, 2016 om 22:10
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ben het helemaal met u eens, vandaar mijn tip. Sommige mensen kunnen hun eigen kracht niet.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 12, 2016 om 18:27
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bij de Turk* op de hoek kost het 35 euro.

*dit is dus positieve discriminatie en dan mag het.

costnix
door costnix - Feb 13, 2016 om 06:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zo'n S-cover beschermt het scherm niet. Er zit alleen maar een stukje transparant plastic voor. De barst is het gevolg van hoge druk op het scherm. De fabrikant/verkoper ziet dit als onjuist gebruik en dus helaas...pindakaas voor u.