Ni

Firma Eternit Belgie

Wij hebben 10 jaar geleden een huis gekocht met daarop sidings die geleverd zijn door de firma Eternit Belgie. zgn Levenslange garantie die nu ineens 10 jaar blijkt te zijn. De verf laat los van de sidings en dit is bekend bij de firma Eternit. Hier zijn 61 woningen die dezelfde problemen hebben. Bij enkele huizen hebben ze verf geleverd en hun fout erkend, zgn chemische reactie van de sidings waardoor de verf loslaat. Nu geven ze bij ons aan dat de zgn garantietermijn met een maand is overschreden en weigeren verf te leveren.

Deze sidings zitten op veel woningen, recreatiewoningen enz. Ook hier zal de verf tzt los gaan laten en zullen mensen met een kluitje het riet in gestuurd worden. Pas dus op als u een huis koopt met sidings geleverd door de firma Eternit !! Garantie tot aan de deur, verwacht geen coulance of tegemoetkoming want dit weigeren ze.

Wij hebben gevraagd om op dezelfde wijze als andere bewoners verf geleverd te krijgen dit weigeren ze pertinent. Daarnet werd bij diverse buren echter wel verf geleverd, zgn binnen de termijn gereageerd. Dit bedrijf stelt zich op schandalige wijze op en met garantie hebben ze al helemaal niks.
Toegevoegd de mail.

Goedendag

Nogmaals willen wij u er op wijzen dat de fout bij uw product ligt. Hier werd duidelijk vermeld dat de sidings levenslang garantie hadden op kleur etc. De papieren voor de sidings kregen wij pas overhandigd toen wij de sleutel kregen van dit huis en dan ook eigenaar werden  . Leveringsvoorwaarden is een geheel andere kwestie als levensduur !!

U heeft bij diverse kopers van woningen aangegeven dat de sidings niet goed waren: Een zgn. chemische reactie waardoor de verf loslaat. Het zijn uw eigen woorden tegen kopers van deze woningen dat de sidings niet goed zijn en ze opnieuw geschilderd moeten worden. Daarvoor heeft u de verf geleverd , niet uit coulance maar door een tekortkoming  in uw product.

U heeft verkeerd materiaal geleverd en op schandalige wijze ageert u nu.

Nergens is verteld dat de termijn met een maand is overschreden wel dat er een zgn. verwachtingsclausule is van garantie die bovendien wettelijk is.

.

Hier is meer dan genoeg bewijs aanwezig dat jullie als bedrijf tekort geschoten zijn. Zelfs uw eigen collega gaf telefonisch aan dat de klachten bekend zijn er een chemische reactie was waardoor de verf loslaat enz.  en dit opgelost moet worden .

Uiteraard waren er toehoorders die dit hoorden vertellen, telefoon stond op speaker en zij kunnen en zullen hiervan getuigen.

Geachte heer

Zoals in onze garantievoorwaarden vermeld, begint onze garantietermijn te lopen vanaf de levering van de materialen en niet zoals u suggereert vanaf de oplevering van de woning. Zelfs in uw hypothese, die wij betwisten, bevestigt u zelf dat de termijn reeds met 1 maand is overschreden. Omwille van voorgaande kunnen wij dan ook niet meer tussenkomen en beschouwen wij deze zaak als zijnde afgesloten. In bijlage sturen wij ons verfadvies opgesteld in samenwerking met PPG-Sigma coatings.

met vriendelijke groeten, best regards

Toepassingsingenieur Verantwoordelijke DienstNaverkoop - Gevel/Responsable du Service Après-Vente Facade

[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

3016 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2016 om 17:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u de aankomende tijd niet overladen wilt worden met spam over de beste verf, zou ik maar mijn persoonlijke gegevens verwijderen.

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 22, 2016 om 00:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

! Garantie tot aan de deur, verwacht geen coulance of tegemoetkoming want dit weigeren ze.

Dit geldt dan alleen voor de klanten buiten de garantie. Bij de andere bewoners is het keurig opgelost
Diewilik

Ni
door Nijkamp van der linden Sep 22, 2016 om 08:21
Antwoorden / 1 Vragen

Ook hier was binnen de garantietermijn gereageerd !! Maar Eternit maakt onderscheid in wie wel wie niet !!!

Verf laat los van sidings waar bij aankoop werd verteld levenslang , nooit geen onderhoud enz..Blijkt nu materiaal dat niet deugt !

marita5
door marita5 - Sep 22, 2016 om 08:39
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nijkamp Van Der LInden ,

Stel uw vraag eens aan consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Of neem eens contact op met ECC , u heeft iets gekocht bij een buitenlands bedrijf , niet geschoten is altijd mis , klik op de rode regel en scroll naar beneden ( rechts contact / of klacht indienen )

http://www.eccnederland.nl/nl

costnix
door costnix - Sep 22, 2016 om 11:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En nu maar hopen, dat de slidings niet van asbest zijn. Eternit was de grootste fabrikant/leverancier van asbestplaten.

hansje klein
door hansje klein - Sep 22, 2016 om 13:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het is onduidelijk of uw huis in België staat en u daarom beter 'de belgische weg' kunt volgen.

In Nederland blijft een product ook na de gegeven garantie ondeugdelijk zoals u het heeft omschreven. Met de afwijzende reactie van de leverancier neemt u beter samen met de niet beleverde huiseigenaren een jurist in de arm om naar nederlands- of belgisch recht tot een oplossing te komen, misschien heeft één van de betrokkenen een rechtsbijstandsverzekering om er sàmen van te kunnen profiteren?