Ma
door Marieke70 Feb 3, 2016 om 14:07
Garantie & verzekeringen

Fouten van tussenpersoon.

Eind december 2014 is mijn partner overleden. Wij waren niet getrouwd. Begin 2015 blijkt dat bij het opstellen van een overlijdens risico verzekering fouten zijn gemaakt door de tussenpersoon. Deze fouten hebben wij ook niet opgemerkt. Tot op heden heeft de maatschappij dus ook niet uitgekeerd. Daardoor zitten ik en mijn 2 kinderen in een onzekere positie. We hebben een jaar lang geprobeerd om de tussenpersoon de fout te laten oplossen of in ieder geval mee te laten denken hoe we het kunnen oplossen. Hij reageerd traag of helemaal niet. Nu zijn we zo ver dat de notaris mij heeft geadviseerd om de tussenpersoon aansprakelijk te stellen voor de gemaakte kosten. De notaris is al maanden bezig met deze zaak naast de nalatenschap. Doordat er geen geld uitgekeerd wordt wonen we nu noodgedwongen anti-kraak en heeft mijn oudste kind het erg moeilijk mee, de onzekerheid van de afgelopen periode heeft er echt ingehakt. In de tussentijd heb ik een integer tussenpersoon gevonden die mij helpt met het opstellen van een brief naar mijn oude tussenpersoon, maar misschien heeft iemand nog een ander advies.
Marieke70

2835 7 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Feb 3, 2016 om 14:13
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek met spoed juridische hulp. Gezien uw vermoedelijke inkomenssituatie verwijs ik u naar de raad voor rechtsbijstand http://www.rechtsbijstand.nl
Wellicht komt u in aanmerking voor een toevoeging. Dat is door de staat gefinancierde rechtsbijstand.
Succes.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2016 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u even toelichten waar die fouten van de tussenpersoon uit bestaan?

Maakt het wellicht makkelijker advies te geven.

Ma
door Marieke70 Feb 3, 2016 om 16:42
Antwoorden / 1 Vragen

Op polis staat echtgenote van verzekerde, wij waren niet getrouwd nog geregistreerd partner. Op een andere polis een kind niet vermelden waardoor deze niks kreeg uitgekeerd. En de tussenpersoon heeft een aantal zaken verrekend wat niet had gemogen deze vallen in de nalatenschap.

tijger1
door tijger1 Feb 3, 2016 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat een kind niet ergens vermeld staat is niet relevant. U kunt toch aantonen dat het zijn kind is?

En als er geen echtgenote is, hoort die ORV aan de erfgenamen dus de kinderen uitbetaald te worden.

Begrijp niet dat u daar al een jaar mee bezig bent. Zelf bij afsluiten ook nooit de polis gecontroleerd?

En wat heeft de tussenpersoon nu te verrekenen? Openstaande premies of zo?
u moet hier met spoed rechtshulp achter zetten.

tijger1
door tijger1 Feb 3, 2016 om 17:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Had uw partner wel een pensioenvoorziening waarbij u aangemeld was? En is er voor de kinderen wel wezenpensioen aangevraagd bij die voorziening?

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2016 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag toch aannemen dat u wel een nabestaandenuitkering hebt aangevraagd bij de SVB.?

Ma
door Marieke70 Feb 3, 2016 om 16:37
Antwoorden / 1 Vragen

Nog niet, ik ben namelijk 2015 voor mezelf begonnen en er is nog geen salaris administratie. En voor een uitkering moet je een salaris aangeven. Trage boekhouder, ook die moet ik gaan vervangen....

tijger1
door tijger1 Feb 3, 2016 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u voor uzelf begonnen bent, hebt u helemaal geen salaris. Houd er rekening mee, dat u hooguit tot een jaar terug kunt aanvragen.

hansje klein
door hansje klein - Feb 3, 2016 om 14:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het klopt, dat tussenpersonen (tegen betaling) verantwoordelijk gemaakt kunnen worden voor een fout advies. Omdat financiële adviseurs hun adviezen schriftelijk moeten bevestigen zal het toch niet zo moeilijk moeten zijn om te kunnen bewijzen, dàt het advies kraakte. Tenzij......u incomplete of foute cijfers had aangeleverd.

Ik hoop, dat u een rechtsbijstand kunt aanspreken, want de tussenpersoon werkt klaarblijkelijk niet mee en dat is al een veeg teken. Of de ene kraai de andere de ogen uitpikt......?

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Feb 3, 2016 om 16:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen
marita567
door marita567 Feb 3, 2016 om 17:42
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Knap dat u 2 links kunt maken in een antwoord , dit werkt bij mij niet .

sjjoppy
door sjjoppy Feb 3, 2016 om 18:31
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita567,na de eerste link kan er via een nieuw tabblad een tweede toegevoegd worden enz.

aurora1
door aurora1 - Feb 3, 2016 om 21:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@marita567, w.b. meerdere links plaatsen in een reactie wat niet lukt op de gebruikelijke manier:
Eerst stukje tekst tikken + de daarbij bedoelde link plaatsen en dan met de cursor terug gaan naar het begin van die getikte tekst, nieuwe regel/enter en de tekst voor de 2e link tikken + (2e)  link plaatsen etc.
Dus de volgorde van het plaatsen van tekst met links "achterstevoren" doen.

jo
door joan - Feb 10, 2016 om 15:24
26 Antwoorden / 4 Vragen

Als nog gecondoleerd met het verlies van uw partner.                                                                                                                                 Heeft u misschien een rechtsbijstand verzekering?
Of kunt u terecht bij de wetswinkel?

Heel veel sterkte gewenst, want dit is echt heel vervelend, en ik vindt het ook niet netjes van de tussenpersoon om u er zo bij te laten zitten.
Ik neem aan dat deze man toch verzekerd zal zijn voor zijn fouten, en zo niet, dan is hij zeker bang dat hij het moet uit betalen, daar hij bijna niet meer op u reageerd.

mvg Joann